/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Manual til kamera på nettet?
Fra : cristian2
Vist : 503 gange
30 point
Dato : 16-09-09 13:42

Min datter har købt et kamera: Canon EOS 400D, brugt og uden betjeningsvejledning. Jeg fik at vide at manualer kan man finde på nettet. Jeg har prøver og kommer ind på "diplodocs.com". Men når jeg downloader, er filen "zip'et" og hver gang jeg prøver at åbne, siger den at filen vist nok er beskadiget. Jeg har prøver at google på engelsk og ender alligevel kun ved samme site.

1. Kan det lykkes for andre at åbne denne fil? I givet fald - hvordan?

2. Er der andre måder hvor jeg kan finde en elektronisk betjeningsvejledning på?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-09-09 13:44

Du kan købe en manual hos Canon

www.canon.dk - jeg er ret så sikker på du ikke kan finde den på nettet

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 16-09-09 14:18

" Jeg købte min manual igennem Canon DK, du ringer til dem og siger du mangler
en manual, så "printer" de en PDF som en A5 bog og den koster omkring 125dkk
så det kan ikke betale sig at køber dem i dyre domme. Og kvaliteten er helt
ok. "
Dette fandt jeg via Google.
Du kan muligvis finde en site hvor du kan downloade en manual, men næppe på dansk som ovenstående.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-09-09 14:55

Her er en side hvor folk uploader brugermanualer. Tjek.:http://diplodocs.dk/brugsanvisning-brugervejledning-betjeningsvejledning/PHILIPS/DVDR75-17-_E
alimak

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 16-09-09 15:04
Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 16-09-09 15:41

Har lige downloadet filen og du har ret, den er beskadiget , men prøv at download QuickPar, som kan redder beskadigede rar-filer http://www.quickpar.org.uk/Download.htm

Åbn filen med Quickpar.
Quickpar checker så din rar-filer
og giver dig besked på om den er korrupte eller ej
Og hvis den er, så vælger du "Reparer" i Quickpar

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-09-09 17:48
Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 16-09-09 18:07

Citat
Hent den her
http://up-it.dk/dl/xmm/

Uden at skulle gøre mig klog, så tror jeg at det er den samme fil, som den der er i stykker, den fylder det samme, men gider ikke at oprette mig som bruger for at finde ud af det

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 30 point
Dato : 16-09-09 18:33

Det er så ikke den samme og man skal da ikke oprette sig som bruger

Klik på Download EOS400D.zip, det skulle være det

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 16-09-09 18:36

Citat
Det er så ikke den samme og man skal da ikke oprette sig som bruger

Klik på Download EOS400D.zip, det skulle være det

Ups, min fejl Klaudi, havde ikke lige set det
Og ja den er god nok

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 19-09-09 12:51

Tak for svaret Klaudi.

Kære jagchr og klaudi!

I er bare fantastiske! Tænk at det kunne lade sig gøre ved jeres hjælp!!!!!!!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-09-09 14:41

Velbekommen