/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
angst
Fra : heidiPige
Vist : 744 gange
28 point
Dato : 16-09-09 11:00

Hvis man pludselig får at akut og voldsomt angstanfald, hvilken medicin ville man så skulle have?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-09-09 11:28

hvis det er pludselig og akut, skal du tale med din læge, om hvilken medicin du eventiuelt har brug for i fremtiden

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 16-09-09 12:37

Hej Heidi.

Som Kortoververden skriver, skal du straks kontakte din læge, og sammen med denne finde ud af, hvad der har udløst dit angstanfald. Det er det absolut vigtigste. Det med medicinen kan I så finde ud af bagefter, hvis det bliver nødvendigt.

Du MÅ IKKE experimentere med medicin selv!!!

Vh C

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-09-09 13:31

Som ovenstående skriver - kontakt din læge -

Medicinen er alligevel på recept

Hvis anfaldet er meget voldsomt, så opsøg psykiatisk skadestue, - der kan du komme til uden tidsbestilling på alle tider af døgnet (i hvert tilfælde i vores kommune)

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 16-09-09 15:26

Heidi.

Der findes alt for mange former for angst, og du har ikke beskrevet din, og det skal du heller ikke. Jeg vil bare håbe for dig, at du har en meget nær veninde/ven, som du har tillid til, og som du kan betro dig til. En som måske vil tage med dig til læge eller, som Nordsted skriver, til nærmeste psykiatiske skadestue. For du må helst ikke være alene med den angst. Den skal tages fat om og ud af hovedet.

Vh Chris

Kommentar
Fra : Lektor

Dato : 16-09-09 16:10

Og du skal ikke være nervøs for at tage den medicin du får mod angst. Det eneste du mærker er at ubehaget ved angsten forsvinder.
Og selvfølgelig bør du få talt med nogen, helst en psykolog, om hvad der kan være årsagen til dit anfald.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 18-09-09 20:43

Hej Heidi.

Jeg bliver altså helt bange, når du ikke kommer med en form for tilbagemelding. Vil du godt lige give "lyd" fra dig?

Vh C

Kommentar
Fra : heidiPige

Dato : 19-09-09 09:43

Tak for al jeres bekymring. Men jeg har kontakt til min læge og er ovenpå igen.

Accepteret svar
Fra : Cathcart

Modtaget 28 point
Dato : 19-09-09 14:27

Hej Heidi.

Det er vel nok dejligt at høre. Og bliv så deroppe .

Vh C

Godkendelse af svar
Fra : heidiPige

Dato : 26-09-09 10:43

Tak for svaret Cathcart.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 26-09-09 20:36

Dat var rart at kunne hjælpe bare lidt .

Vh C