/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Sygt menneske +/- tlf
Fra : klumme_k-rumme
Vist : 589 gange
55 point
Dato : 16-09-09 02:40

Må en Pensionist, der er Psykist/ på anden måde hæmmet person, ligge uden opsyn/ hjælp / eller mulighed for at ringe/ kontakt til andre, bortset fra nettet.
Langsom hjælp: eller.

Eller kan vedkommende FORLANGE at få en TELEFON, eller bare krav på en hjemme hjælper.
Der kommer og ser efter vedkommende, er i live.
Det er Attesteret, at vedkommende er varigt syg / Psysisk, men ellers ved sine fulde sanser.

Der er ikke tale om anden form for hjælp, bare kontakt_ BESVÆR
I nøds tilfælde.
--
Svar fra klumme / krumme ignores.

Fik lige et par pinger, TILBAGE, og ville gerne spørge

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 16-09-09 02:41

Muligt den skulle have været i en anden KAT_ men denne passede mig FINT.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 16-09-09 06:04

I rigtig mange kommuner er der kontaktsteder/væresteder for psykisk syge, som også har udkørende personale.

I vores by skal man "henvises" af sin læge, og derefter tager værestedet kontakt til vedkommende.
Man kan derefter få besøg hver uge. Personalet er i forvejen uddannnet inden for sundehedssektoren. De kommer både for at se om den psykisk syge har det godt, og om de har brug for hjælp til fx telefonopkald, besøg hos læge og andre ting, som kan være uoverskueligt for en psykisk syg.

Samtidig er der tilbud om, at deltage i samvær med andre, der er i en lignende situation, hvor man dyrker forskellige hobbyer, har fællesspisning, afholder loppemarkeder og tager på weeeknd mm.
Men dette forudsætter selvfølgelig, at man ikke lider af socialangst....

Men prøv at undersøg mulighederne i kommunen.

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 16-09-09 06:47

Hvis du nu fik en telefon, ber du så ikke om hjælp her mere?

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 27 point
Dato : 16-09-09 06:50

man kan få et kaldeanlæg sm kan aktiveres med en lile sender man har på sig, enten i en snor om halsen eller som armbånd.

Godkendelse af svar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 19-09-09 19:21

Tak for svaret trimare46.

Citat
Må en Pensionist, der er Psykist/ på anden måde hæmmet person, ligge uden opsyn/ hjælp / eller mulighed for at ringe/ kontakt til andre, bortset fra nettet.
Langsom hjælp: eller.

Og i klager over lille mig__LÆS for pokker.
Personen KAN IKKE GÅ UD......?

Citat
Hvis du nu fik en telefon, ber du så ikke om hjælp her mere?

PI OFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

Kode
I rigtig mange kommuner er der kontaktsteder/væresteder for psykisk syge, som også har udkørende personale.

LÆS ? målet

Citat
man kan få et kaldeanlæg sm kan aktiveres med en lile sender man har på sig, enten i en snor om halsen eller som armbånd.

TJA: i mangel af BEDRE, får du point.

Men jeg syntes i har (kunnet) bedre, men det er ALTSÅ TILLADT,
at ligge hjemme og rådne op.

I mangel på bedre, eller hvad man skal sige.