/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Loft i bad.
Fra : Mosebaek
Vist : 1687 gange
200 point
Dato : 15-09-09 17:43

Vi skal ha`sat nyt loft op i badeværelse.Det består af alm.fyrretræs rustikbrædder,ludbehandlet.
Samme type har sat der over 30 år.Spørgsmålet er nu hensyn til dampspærre.Der sidder stadig det gamle alukraft.Kan man sætte plastik folie under alukraft`en,og så slå brædderne op under dette.
Eller er det en fugtfælde.
Rockwoll anbefaler polyethylenfolie.Er det ikke alm. plastfolie??

VH.Mosebaek.

NB.Øhh... hvem har fem års jubilæum idag,på Kandu.Den var svær,hva......

Kommentar
Fra : webm

Dato : 15-09-09 17:51

Om ikke andet, så tillykke med jubilæet Mosebaek...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-09-09 17:54

Tak for det, webm.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-09-09 18:09

Nemt - det er mosegrisen..........................øh Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 210 point
Dato : 15-09-09 18:15

Det kan du vist roligt gøre da det er på den varme side af isoleringen, men hvorfor er den gamle dampspærre ikke god nok.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-09-09 18:22

Citat
Nemt - det er mosegrisen..........................øh Mosebaek.

Såså,Eyvind..... men tak.
Men nu kommer vi jo bort fra det egentlige,nemlig dampspærren.
Lad nu ikke min "store dag",overskygge spørgsmålet.

Alt opmærksomhed frabedes.(Men det luner).

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-09-09 18:26

Citat
men hvorfor er den gamle dampspærre ikke god nok.

Den er noget medtaget af tidens tand. Diverse småhuller m.m.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 15-09-09 19:20

Mosebaek ..........

som Stig siger: det kan du roligt gøre - sæt du bare noget plastfolie op, evt. med nogle hæfteklammer, så du får den så tæt på den gamle alukraft som muligt - du kunne jo evt. også rive alukraften af, og så opsætte en ny plastfolie inden du monterer det nye loft.
hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-09-09 06:54

tag den gamle alukraft ned inden du sætter ny dampspærre op. og husk at lime dampspærren fast mod væggen med fugemasse. den skal være helt tæt for at den har nogen virkning.
du skal også tape den tæt rundt om lampesteder.

tømreren

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-09-09 16:05

Tak for svaret stig54.Og til alle øvrige.Nu sætter jeg med sindro,plastfolie op.

VH. Mosebaek.