/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
7 gears sram
Fra : permann123
Vist : 896 gange
20 point
Dato : 15-09-09 14:20

Hej alle
er der nogen der ved hvordan man indstiller et 7 gears sram gear

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 15-09-09 14:30

ja men definere lige installere.

Hvis det er den boks der sidder på siden af baghjulet du skal have på så gør sådan har hvis boksen er taget af.

Sæt gearskiftergrebet i 1.gear.
Brug en tynd skruetrækker eller pind og tryk de 2 dimser inden i boksen helt i bund.
Drej pedalerne et par gange rundt så du er sikker på at gearne inde i navet er i 1.gear så de 2 metal pinde er længst ude.
Der er et hak i den yderste metalpind som skal passe med et hak i det røde stykke plastik.
Kig på boksen og læg mærke til at det aflange hul skal passe med det røde stykke plastik og skub det så ind stille og rolige du skal ikke presse det hårdt på.
Skruen boksen fast med den skrue der sidder bagerst på boksen.

Kommentar
Fra : permann123

Dato : 15-09-09 14:32

Hvad er det for 2 dimser du mener

Accepteret svar
Fra : Ole

Modtaget 20 point
Dato : 15-09-09 15:56

Du sætter stangen og røret ind i akslen og derefter den røde bøsning over akselsenden således at udfræsningen i røret kommer ud for den lille tap på indersiden af den røde bøsning, derefter sætter du gearvælgeren i 1. gear og sætte den ind over akslen således at en lange forhøjning på den røde bøsning når helt ind i udfræsningen på gearboksen, derefrer strammer du skruen i enden af gearboksen og mærker efter at den sidder fast den må gerne kunne drejes rundt men ikke trække ud. Derefter sætte du gearvælgeren 4 4 gear og justerer kabellængden til den lange rille i midterhjulet flugter med den streg som er i det klare dæksel

Godkendelse af svar
Fra : permann123

Dato : 15-09-09 18:41

Tak for svaret Ole.