/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Points i kandu.dk
Fra : Oldboston
Vist : 585 gange
100 point
Dato : 14-09-09 06:45

Er der mon nogen, der kender denne situation: Man har fået godkendt et svar og får en mail om, at man nu bliver tilskrevet f. eks. 100 points. Men de 100 points kommer aldrig? Jeg har samlet mange points, men det er hovedsagelig ved at klikke ind hver dag og tjene 20 points. Måske også nogle returpoints. Men det er min oplevelse, at jeg ikke altid får de points, der ellers skulle tilskrives. Tager jeg mon fejl?

En anden detalje undrer mig også. Under min personlige profil kan jeg læse, at jeg har haft 35 ikke-godkendte kommentarer og 6 godkendte, i alt 41. Det forstår jeg ikke, for jeg har svaret på langt over 100, måske nærmere 200 forskellige spørgsmål i årenes løb, nogle gange med mere end 1 kommentar, og jeg vil gætte på, at mine kommentarer i samlet antal over 6 år løber op i mellem 200 og 300. Jeg kan også læse i min profil, at jeg har fået godkendt 6 svar. Men det tal passer på det antal godkendelser jeg har fået blot de sidste 3-4 måneder, og over de 6 år i alt har jeg sandsynligvis fået godkendt mindst 40-50 svar. Måske beregnes tallet på en anden måde end jeg forestiller mig?

Det kunne være interessant, hvis nogen kan retlede mig, hvis jeg har misforstået og ellers bekræfte min formodning om, at der er en eller anden fejl/misforståelse eller en anden opgørelsesmåde, end jeg tror.

Jeg ved ikke rigtig, hvordan jeg skal give points her, det er ikke så meget et godt råd, jeg søger; snarere lidt debat og vinkling af et lidt specielt emne.
Venlig hilsen, Oldboston

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 14-09-09 06:53

Citat
Man har fået godkendt et svar og får en mail om, at man nu bliver tilskrevet f. eks. 100 points. Men de 100 points kommer aldrig?
- De point du får tilskrevet ved godkendt svar, kan du se under Super Point (hvor du pt. har 591 point).

Man får kun tilskrevet disse point, hvis man er superbruger.
Evt. gælder det også for antal af kommentarer!

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 14-09-09 06:56

Ja, det må være fordi, du først er blevet Superbruger for nylig...
Man optjener kun Spoint, hvis man har registreret sig som superbruger.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 14-09-09 07:19

Citat
Moden mand med et langt livs erfaringer. Er nysgerrig efter ny viden og har derfor brugt kandu.dk
som bruger siden 2003. Men også glad for at hjælpe andre med råd og dåd, og har derfor meldt mig som superbruger i maj 2009. Nedenfor kan man se, at jeg har haft 10 ikke-godkendte kommentarer og 2 godkendte, i alt 12. Det forstår jeg ikke et suk af, for jeg har svaret på langt over 100, nærmere 200 spørgsmål i årenes løb, og jeg har vel fået godkendt de første 40 - 45 svar. Men måske beregnes tallet på en anden måde end jeg forestiller mig?

superbruger i maj 2009 der har du forklaringen...

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 14-09-09 11:00

Hvis du er blevet superbruger den 31.05.09, den dag du skrev dit 1. tip, så passer det med det antal superpoint, som du har optjent.

Du har fået tilskrevet

.70 superpoint for tip

471 superpoint for besvarede spørgsmål

541 superpoint ialt.

De resterende 50 superpoint har du sikkert optjent i spørgsmål, som kandu har slettet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-09-09 11:41

Citat
Det kunne være interessant, hvis nogen kan retlede mig, hvis jeg har misforstået og ellers bekræfte min formodning om, at der er en eller anden fejl/misforståelse eller en anden opgørelsesmåde, end jeg tror.

Jeg ved ikke rigtig, hvordan jeg skal give points her, det er ikke så meget et godt råd, jeg søger; snarere lidt debat og vinkling af et lidt specielt emne.

Der er hverken en fejl/misforståelse.

Du kan først optjene superpoint fra den dato, du bliver superbruger.

Da du tidligere var almindelig bruger og dine svar er blevet godkendt, der havde du ikke mulighed for at optjene superpoint. Du kan heller ikke få dem med tilbagevirkende kraft.

Så der er intet at debatere, kandu har rettet sig efter deres egne regler, som de selv har skrevet om bl.a. her

http://www.kandu.dk/PointRules.aspx

og her

http://www.kandu.dk/faq.aspx

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 14-09-09 12:55

Mange tak, siger, jeg, for de glimrende svar. Jeg kunne jo bare have studeret reglerne lidt mere indgående, det er klart. Så det er rigtigt, som skrvet står, at der er ikke så meget at debattere, men til gengæld fik I retledt mig, så jeg ikke går rundt og tror, at der er fejl i systemet.
I øvrigt må jeg sige, at kandu er blevet en meget nyttig del af min hverdag. Der går ikke en måned, uden at jeg finder svar på mindst et eller to problemer, som regel noget teknik eller pc, som jeg ellers ikke kunne finde ud af. Det er ret genialt udtænkt. Jeg var engang medlem af et forum for amerikanske advokater, hvor det var juridiske problemer, man rejste, men det var så vanskelige emner, aty der næsten aldrig var nogen, der svarede på de forskellige spm. Hos kandu er det en stor styrke, at der daglig er måske flere hundrede mennesker inde over spørgsmålene og derfor altid et godt lille udbud af svar.

Jeg ved næsten ikke, hvem der skal have pointene....men nu har jeg læst svarene en gang til og vælger: ans.

Venlig hilsen Oldboston

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-09-09 13:42

Det her er vist en gentagelse af hvad andre allerede har skrevet, der er forskel på de point du får hver gang du logger ind og Superpoint, de første er vist øverst ved dit profil billede oppe øverst til venstre på siden, disse point kan du bruge til at stille spørgsmål med.
Superpoint tjener du ved at få accepteret dine svar, de kan ikke bruges til noget som helst, de vises også ved dit billede lige under Point og er vist som Spoint

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-09-09 16:29

Oldboston > du mangler så lige at klikke på acceptér ud for Ans.
Ellers får Ans ikke nogen point.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 16-09-09 21:30

Tak for svaret ans. Også tak for kommentarer fra jer andre, incl. o.v.n. og Eyvind, som lige mindede mig om at pointsafgivningen skal effektueres ved tryk på 'accepter'.