/ Forside/ Teknologi / Netværk / NetWare / Spørgsmål
10  Klaudi 110
problem med netværkskort
Fra : kolibri2o3
Vist : 1055 gange
500 point
Dato : 13-09-09 19:59

min bærbare med vista, mister ofte netvæksforbindelsen helt, eller der er kun adgang til lokalt netværk. Jeg har læst mig frem til, at jeg skal nulstille netværkskortet, derefter gå i enhåndshåndtering,for at opdatere netværksdriverne. det der forvirrer mig er,at jeg skal nulstille netværkskortet, og hvordan gør man det, kan jeg overhovedet komme på nettet hvis jeg nulstiller. min anden pc bærbar har ingen problemer, kun at sinalet ofte er meget forskelligt, meget højt,godt eller lavt, men den mister ikke forbindelsen. meget fovirrethåber nogen kan hjælpe

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-09-09 20:31

Har du sikret din router eller kører du med åbne døre.

Prøv lige:
h-klik på de to computere nede ved uret, og vælg netværks og delingscenter.
og vælg så administration af trådløse netværk
er der flere netværk
evt. slet dine forbindelser og opret en ny forbindelse

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 13-09-09 22:03

de to komputere ved uret har et rødt kryds hen over. Jeg har været inde i enhåndshåndtering, når jeg klikker på netværkskort, kommer der fire muligheder, som jeg kan forsøge at opdatere, de to har med blue tooth at gøre, så dem har jeg udelukket, de to andre hedder Atheros L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000 Base-T Controller, og Intel(R)WiFi Link 4965AGN, ved begge står, at de fungerer korekt, det er underligt for noget må være galt. hvilken af de to skal jeg opdate, eller skal begge opdateres. det er da et fosøg værd, jeg kan vel egentlig ikke gøre noget forkert.

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 13-09-09 22:07

forøvrigt, det kan da ikke være noget med, at jeg måske kører med åbne døre, for min ene pc mister jo ikke forbindelsen.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 250 point
Dato : 13-09-09 22:21

Intel(R)WiFi Link 4965AGN > er det trådløse netkort og kig så lige i enhedshåndteringen om driveren er installeret.

Er der tændt for det trådløse netkort. (rødt kryds = ingen forbindelse/slukket)

Næ den ene pc mister ikke forbindelsen - men du siger at den bliver svag, og det kunne være at der er flere på linien.

Dit trådløse netkort "Intel(R)WiFi Link 4965AGN" kører jeg selv med og den slipper ikke forbindelsen.
Den kan køre med XP / Vista / Win 7 / ubuntu (Linux)
(i Tyskland på et hotel susede den selv på nettet)

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 13-09-09 22:54

har set i enhåndshåndshåntering, der står den fungerer korekt,de to skærme er er på min XP, undskyld, jeg roder dem sammen, den der driller er vista. det er alså noget mærkeligt noget, nu hvor begge pcer er tændt, er der fuld sinal på begge, det er alså det rene trolleri.

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 13-09-09 23:01

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med,at der kan være flere på linien Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-09-09 23:18

Ok - en router kan sikres:
med MAC adresse filter > så kun bestemte computere trådløst kan få forbindelse.
med kryptering > kode som skal indskrives på den comp. som vil ind.
med skjult routernavn > SSID

Hvis ingen af disse sikringer er sat til er det en åben dør hvor alle kan komme ind og surfe på nettet, og er der mange af dem, så kan det sløve forbindelsen.

Kan du se andre netværk i nærheden, når du er i "administrer netforbindelser"

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 13-09-09 23:24

ja, jeg kan se et andet netværk, det er sikret, mit eget er også sikret, jeg skal skrive en kode hvis andre vil på mit netværk.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-09-09 23:39

Ok - så er der ingen med på linien.
Og når det andet netværk er sikret, kommer du ikke ved en fejl på det netværk.

Her ses en forbindelse som kan drille, hvis computeren forsøger at komme på.
http://peecee.dk/upload/view/191320

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-09-09 00:37

en anden meget stor fejlmulighed, du kan se et andet netværk, kører det evt på samme kanal som dit eller evt en af sidekanalerne.

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 14-09-09 14:56

hej EXTERMINATOR. hvordan ser jeg om andre kører på samme kanal som mit eller en af sidekanalerne.

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 14-09-09 19:05

det her problem er vist ikke lige til at løse, så jeg vil slutte. nu har pcen funket i timevis, men falder så pludselig ud igen. Bliver det for meget prøver jeg at opdatereWiFi Link , ellers nyt netkort, så må jeg så se hvad sker.

Godkendelse af svar
Fra : kolibri2o3

Dato : 14-09-09 19:09

Tak for svaret Eyvind. og at du har brugt tid på at forklare mig nogle ting, som jeg ikke vidste i forvejen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-09-09 20:01

Her bor Intel.
http://downloadcenter.intel.com/default.aspx

Klik på søgebjælken "Run intel driver........."
Og evt. hent en ny driver