/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Kælen kanin
Fra : Søsser
Vist : 555 gange
80 point
Dato : 13-09-09 18:10

Hejsa.

Jeg har en belgisk kæmpe på ca 8mdr. Jeg har haft hende siden hun var 2 mdr, og har derfra skulle vænne hende til hænder, hvilket er gået rigtigt godt (hun var ikke kæle kanin fra unge af). Mit problem er, at jeg rigtigt gerne vil have en kanin jeg kan ligge med i fx sofaen og kæle med, men hende her er MEGET egen, og ligger helst for sig selv, hvor jeg ikke har problemer med at gå hen og kæle og røre ved hende. men når det kommer til, at jeg vil have hende hen til mig, er problemet der, og hun protestere med at hvæse og løbe væk.

Så problemet kommer kun når det ikke er hende selv der styrer. Hun elsker godbidder hvilket jeg fx logger hende ind i buret med når hun har været ude og løbe, i stedet for at jagte hende rundt og gøre hende bange.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 90 point
Dato : 13-09-09 18:18

Du kan ikke gøre mere end du allerede gør, men jeg er ret så sikker på, at du aldrig kommer til at ligge i arm med hende og se tv

Hun er en selvstændig pigekanin, og vil kun nusses når det passer hende ( og hun bryder sig åbenbart ikke om at blive løftet.. kan du ikke lægge dig på gulvet hos hende??

Drengekaniner er meget nemmere at få helt tamme, så ved du det, hvis du på et tidspunkt skal have en ny kanin

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-09-09 18:25

Citat
Drengekaniner er meget nemmere at få helt tamme, så ved du det, hvis du på et tidspunkt skal have en ny kanin
og så kommer der små kanin babies i hobetal hvis du lokker spørgeren til at købe en kanin mere.
Undskyld det har har ikke noget med emnet at gøre

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-09-09 18:30

Hø hø, det var med vilje jeg skrev

Citat
hvis du på et tidspunkt skal have en ny kanin

For at undgå kaninbabyer i hobetalt.... og når man sætter kaniner sammen parvis, så fortsætter de heller ikke med at være så kælne, -- de får andre interesser

Godkendelse af svar
Fra : Søsser

Dato : 06-10-09 10:51

Tak for svaret Nordsted1.