/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Netgear cvg824g fra Yousee
Fra : Koppe
Vist : 1188 gange
100 point
Dato : 12-09-09 10:22

Hej, er der nogen der ved hvordan man åbner en låst router så jeg kan bruge voip i den

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-09-09 20:28

Kan du slet ikke logge på routerens menu?

Kommentar
Fra : Koppe

Dato : 12-09-09 21:09

Jo det kan jeg godt men, der er ikke noget med voip i menuen. Jeg har snakket med Yousee og de vil ikke låse den op for andre udbydere. Mvh. Kim

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-09-09 22:00

Hvilken type af VOIP, er det du skal bruge?
Hvis det er IP telefon eller SKYPE, så burde det kunne lade sig gøre, da disse systemer henvender sig på nettet, på lige fod med søgning på hjemmesider.
Jeg ved godt at TDC og hermed You See kan være lidt spdsfindige.

Har du en almindelig router koblet bagefter din Yousee boks?

Kommentar
Fra : Koppe

Dato : 12-09-09 22:03

Det er ip telefoni men tdc er meget stejle hvad det angår

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-09-09 22:24

Jeg har selv TDC, men via telefonnettet. Jeg bruger både SKYPE, Net2Phone ip-telefon og I2Telecom ip-telefon. De sidste 2, er koblet op konstant 24.7.365 uden problemer.

De går alle på nettet, på en IP-adresse, på lige fod med andre hjemmesider, så jeg kan ikke helt forstå hvad det er der sker hos dig.
Men det kan være at det er deres KABEL server der har blokeret for de andresser som din udbyder af IP-telefoni benytter.

Nu fik jeg ikke svar på det som jeg også spurgte dig om, så måske du lige vil kommentere det!

Kommentar
Fra : Koppe

Dato : 12-09-09 22:29

Jeg har en router og wifi og adaptor i een og så har jeg onfone`s boks i routeren men hvis jeg nu kunne undvære den boks på var det jo bedere. Onfone fungere osse fint har ingen prob. med det

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 14-09-09 10:52

Den boks som du har, er uden tvivl nødvendig. Men da du ikke helt svarere og giver oplysninger som jeg kan kloges af, så mådu nok stave det med store bogstaver.

Hvis din boks er tilsluttet et kabel-TV, så skal den være der, for at dele signalerne ud til TV, Internet og telefon. Det er jo tre forskellige signaler, som man sender over kabelnettet. Boksen har en ID-kode, som danner din personlige forbindelse mellem YouSee og dig. Så den kan ikke undværes.
Hvisså din IP-telefon er af et fremmed mærke, så skal dens adapter tilsluttes en af dine LAN porte, eller hvis det eren WiFi telefon, have adgang til dit trådløse netværk.
Her må du så sætte dig ind i de forskellige filtre, som er i din boks.
Hvis du ikke kan få forbindelse over LAN eller WLAN, så må du se på, hvilken port der benyttes i denne hardware, og om den er åben i routerdelen.

Jeg ved godt det kan være noget langhåret, at forstå det, men hvis du selv vil gøre det, må du nødvendigvis også sætte dig ind i tingene.
Men vi er stadig til rådelig og klar her på KANDU, hvis du køre fast.

Godkendelse af svar
Fra : Koppe

Dato : 14-09-09 12:42

Tak for svaret severino.