/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Administrator i Vista
Fra : axelbjarne
Vist : 761 gange
100 point
Dato : 11-09-09 07:05

Jeg har gjort mig selv til administrator i Vista ved at taste følgende i kommandopromten:

net user administrator /active:yes

men så kom der oven i en administrator konto, det bevirker så, at jeg skal logge mig på mit brugernavn hver gang jeg starter Vista...det vil jeg gerne have den gør automatisk...men hvordan?

Jeg kan selvfølgelig slette administratorkontoen igen ved at sætte følgende ind i kommandopromten:

net user administrator /active:no

men så er jeg jo ikke administrator.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 11-09-09 07:18

er det auto login du vil
så tag en kig her:
http://vistaguide.dk/?Tips/SlaaAutomatiskLoginTil/703

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 11-09-09 07:34

Da jeg prøvede det, ville den ikke starte op på Vista...den kørte og kørte, så gik jeg i fejlsikret tilstand, så startede den op igen, med at jeg skulle logge mig ind på axel. Da jeg oprettede mig som administrator, kom der 2 konti...en med axel og en med administrator.

Accepteret svar
Fra : dos-man

Modtaget 100 point
Dato : 11-09-09 08:30
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-09-09 13:32

Husk lige at tage en kopi af registreringsdatabasen inden du piller ved den.

Og hvis du er rigtig mand så skipper du kopien og tager chancen.

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 11-09-09 15:22

Tak for svaret dos-man.