/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Sorte billeder i PowerPoint?!
Fra : Hoegh
Vist : 960 gange
100 point
Dato : 10-09-09 14:23

Hej

Jeg har lavet et dias med en række billeder. Problemet er at nogle af billederne bliver (næsten) helt sorte, når man kører showet. Jeg sad og arbejde i det i går, og det så fint ud. Da jeg åbnede det i dag, var nogle af billederne sorte og jeg skiftede dem ud. Nu ser det rigtigt ud når jeg kører præsentationen, men når jeg kører det som dias, kommer de sorte billeder igen.

Nogen der har en idé om hvad der er galt?

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 10-09-09 14:29

Hej

Jeg tror det er billede størrelsen der er for stor, med det mener jeg at de fylder for mange MB.
prøv at lave billederne om, så de fylder mindre - du kan evt. sætte px til 72

/emhauge

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 10-09-09 15:14

Jeg har løst problemet. Billedet var tif. Jeg har lavet det om til jpeg og nu virker det

Accepteret svar
Fra : emhauge

Modtaget 110 point
Dato : 10-09-09 15:15

altså var de for store, tif fylder meget mere end jpg

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-09-09 15:57

Her kan du hente et lille gratis program til at reducere dine billeder så det kører lidt hurtigere.

http://bluefive.pair.com/updates.htm

Det hedder " PIXresizer 2.0.4 " og programmet forklarer næsten sig selv.

Godkendelse af svar
Fra : Hoegh

Dato : 11-09-09 08:18

Tak for svaret emhauge.