/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvad hedder denne melodi?
Fra : serato
Vist : 1215 gange
50 point
Dato : 09-09-09 14:47

Er der nogen der ved hvad denne melodi hedder?
http://svtplay.se/v/1657574/solens_mat/del_1_av_6__sicilien?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,1663944/sb,p102829,1,f,-1

Har på nettet fundet cd'en med musik fra programserien, men melodien er ikke der på. Den blev for øvrigt vist også benyttet i Godfather filmene.

Kommentar
Fra : oleboleABC

Dato : 09-09-09 14:50

Kender den godt. Blev vist kaldt "GodfatherThemaet" i Godfather filmene. (Og det er jo ikke det rigtige navn). Fin video ...

oleboleABC

Kommentar
Fra : oleboleABC

Dato : 09-09-09 14:53

Næh, Teamaet var vist dette ...

Kommentar
Fra : serato

Dato : 09-09-09 16:00

Ja du har ret, det er ikke den samme.

-

Jeg har nu skrevet til Svensk TV. Tænkte ikke lige på den mulighed i første omgang.

Hvad sker der hvis jeg nu klikker på "Annuller"?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-09-09 16:06

Når du kender navnet på programserien,så kan du prøve at søge efter melodien på www.youtube.com

Kommentar
Fra : serato

Dato : 09-09-09 16:08

Det har jeg prøvet.

Kommentar
Fra : serato

Dato : 09-09-09 16:09

Hvad sker der når man klikker på "Annuller"?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-09-09 16:15

Når du annullerer, betyder det at andre ikke kan søge på dit spørgsmål

Lad være med at annullerer/lukke dit spørgsmål allerede, det kan da være der kommer en kandu'er forbi i løbet af aftenen og kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-09-09 16:16

kan du ikke oplyse i hvilken programserie du har hørt musikken, det kunne jo være en hjælp for andre der vil prøve at hjælpe dig

Kommentar
Fra : serato

Dato : 09-09-09 16:26

Okay. Jeg lader det stå åbent.

Hvilken programserie? Det fremgår nu af linket. :) Den hedder Solens mat/Solens mad.
Den for øvrigt kører også på DR2 tirsdag til fredag 15.30

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 09-09-09 18:09

Hej her kan du købe musikken fra udsendelsen

http://butiken.svt.se/system/search/product.asp?id=611

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-09-09 18:18

Mener dens titel er LOVE STORY.Måske andre titler. Kært barn.............

Mosebaek.

Kommentar
Fra : serato

Dato : 09-09-09 19:26

HelleBirgitte -> Fra oprettede spørgsmål, citat: "Har på nettet fundet cd'en med musik fra programserien, men melodien er ikke der på."

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 09-09-09 20:59

Hejsa.
Jeg tror at det er et til formålet komponeret tema. Den lyder lidt som temaet fra The Gothfather arrangeret som om den kom fra Love Story.
Bemærk at man besøger Corleone!
Prøv at søge på svensk TV´s hjemmeside, og hvis du ikke kan det så skriv til SR:

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-09-09 21:43
Kommentar
Fra : serato

Dato : 09-09-09 22:17

Du er nu nummer to der foreslår det. Jeg skrev allerede i spørgsmålet at jeg havde fundet cd'en med musik fra serien, men at denikke er der på.

Kommentar
Fra : serato

Dato : 09-09-09 22:20

Der er også to der har foreslået at jeg skriver til svensk tv. Efter at jeg har skrevet at jeg har gjort netop det.

Der er sgu ikke mange der læser ret meget af en tråd ... Hvad har i så travlt for?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-09-09 22:49

Undskyld . Jeg havde sgu set det link, men efter 20 minutters søgning på nettet, var det smuttet ud af min hukommelse . Det er skutte nemt at blive gammel .

Mvh H

Accepteret svar
Fra : lelani

Modtaget 25 point
Dato : 09-09-09 23:19

Den hedder The Godfathers Waltz og er komponeret af Henry Mancini og Nino Rota.
http://www.youtube.com/watch?v=_iNTezFjuik

Kommentar
Fra : lelani

Dato : 09-09-09 23:35
Kommentar
Fra : lelani

Dato : 09-09-09 23:37
Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-09-09 00:07

Der er vist andre end mig, der ikke kan huske, hvad de har læst, når de har været indlæggene igennem.

Og så vil jeg lige oplyse, at jeg nu har sendt en forespørgsel til DR og håber på et hurtigt svar .

Så luk endelig IKKE dit spg. sådan lige med det første, tak . For det er da spændende at se, om SV og DR kan finde ud af det .

Mvh H

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 16-09-09 17:33

Medenstående er kopi af mail pr. d.d. fra DR1:

(Kære Heller22).

Hvis jeg går ind på "Solens Mad" f.eks. den 6/8-2009 finder jeg melodien
Titel: Otto É Mezzo
Total varighed:
Bifald: 000:00
Anvendt varighed: 001:16
Anvendt bifald:
Live/Singback (ingen Gramex): Nej
Egen produktion: Nej
Uropførelse: Nej
Brik type: Musik
MUSA nr.:
Fonogramtitel: Tutto Felini
Indspilningsår: 2100
Indspilningsland: Ukendt landekode
Rettighedsland: Ukendt landekode
Plademærke: CAM
Katalognr.: cse 001
ISRC: -
Kunstnere:
Komponister:NINO ROTA
Forfattere:
Andre:

Med venlig hilsen
DR Licens- og Programservice
Bente Hansen

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 24-09-09 11:14

Daws serato.

Hvad siger du til svaret fra Bente Hansen, DR1? Kan det bruges? .

Vh Cathcart & Heller .

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-09-09 11:39

Jeg har været inde på alle navne der er nævnt i brevet fra DR,men jeg kan nu ikke finde den melodi

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 24-09-09 12:32

Hej igen serato.

Det er skisme da noget musik, der også bliver brugt i Godfather-filmene . Ingen tvivl om det. For nu har jeg endelig hørt/set dit link i dit spørgsmål og lige haft en film på DVD-en .

Og her er et link til komponisten .

http://www.last.fm/music/Nino+Rota

Vh

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 24-09-09 12:36
Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 24-09-09 12:39

Daws Nordsted1.

Du skal da søge på komponisten .

Vh

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-09-09 12:42

Daws Heller22... jeg syntes nu sæælw jeg søgte på det alt hvad der var af muligheder

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 24-09-09 12:44

Jow, jow, det må være alderen, der trykker . Lissom når jeg kløjs i det med C & H .

MVH C & H

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-09-09 12:51

Har du overvejet kun at benytte en profil

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 24-09-09 12:58

NEJ DA! Men jeg bruger meget tid på at prøve at holde profilerne adskilt. 1 til pc ol. og en til andet . Og siden d. 09.09 har det da gået meget godt .

Mvh C

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 25-09-09 23:00

Og det skal tilføjes, at vi begge er spændte på at se, hvad Serato synes om "vores" svar .

Vh C & H

Kommentar
Fra : steno

Dato : 28-09-09 22:38

Den hedder "Sicilian Pastorale" og er komponeret af Nino Rota. Se nedenstående link:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Godfather_%28soundtrack%29

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 29-09-09 17:45

http://www.last.fm/music/Nino+Rota

Her kan man høre, at "Sicilian Pastorale" og "The Godfather Waltz" nærmest er "bygget" ind i hinanden.

Det må så være det nærmeste, vi kan komme .

Vh C .

Godkendelse af svar
Fra : serato

Dato : 17-10-09 01:46

Alle skriver alt muligt forskelligt: Sicilian Pastorale, The Godfather Waltz, The Godfather Theme ...

Det korrekte svare er - kan jeg høre - The Godfather Waltz. Så jeg giver pointene til den der først nævner den titel.

I virkeligheden søgte jeg ikke kun titlen men, faktisk mest af alt, kunstneren på netop den versionjeg linker til. Så i sidste ende kan jeg faktisk ikke bruge svarene til noget som helst. Det er ikke utaknemlighed, blot en tør konstatering.

Beklager jeg har været længe om at lukke. Jeg har mange jern i ilden, så kan nemt glemme en tilfældig internet side.