/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Kappemærkning af ledning
Fra : theill
Vist : 557 gange
110 point
Dato : 08-09-09 20:16

Hej.

Nogen der ved hvad der menes med mærkefinne???

Kappemærkning
Polarisering markeret med mærkefinne.

se link.

http://www.nktcables.dk/layouts/product.aspx?id=1109&fam=Svagstrømsledninger&pdf=false&header=false

Høre gerne flere svar os selv om det er det samme.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 08-09-09 20:20

Betyder bare at der er en farvekode på den ene af ledningerne. en rød eller sort streg langs den ene ledning, så du kan se hvad der er + og -

Kommentar
Fra : theill

Dato : 08-09-09 20:34

Nej den tror jeg ikke helt på.

Så hedder det.
Polarisering markeret med farvestribe

http://www.nktcables.dk/layouts/product.aspx?id=1110&fam=Svagstrømsledninger&pdf=false&header=false

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 120 point
Dato : 08-09-09 20:41

Det er en presset kant på den ene leder leder på ydersiden.

Hvis du mærker på yderkappen kan du mærke den på den ene leder og se den. det føles på samme måde som hvis den havde været en 3 leder og den ene leder var trukket af, så svejsesømen kan mærkes.

Det er noget man laver på tvillingledninger. I gamle dage var der et lille bundt tråde sammen med ledren i den ene ledning og ingen i den anden.

vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-09-09 20:45

Mærkningen bruges til at vide hvad der fase og nul (+/-), når man skal vide hvad der er hvad ved monteringen.

vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-09-09 20:50

http://www.nktcables.dk/Downloads/~/media/2D7C148BD40B493DB9F3411DF53828CC.ashx

På den nederste leder, øverst på side 92 i katalog og (94 i PDF sidenummer) kan man se finne

på siden (side 93 [95]) efter kan man se samme med blå-mærkestribe.

vh Ben

Godkendelse af svar
Fra : theill

Dato : 08-09-09 21:20

Tak for svaret Benjamin.Hansen.