/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Virus/vira
Fra : brokke44
Vist : 1033 gange
300 point
Dato : 07-09-09 09:16

Jeg er, på det seneste, blevet promptet for at downloade et program, der skulle fjerne vira, der (navngivne) angiveligt skulle ligge på min PC bl.a. nogle væmmelige trojanere. Jeg har ikke rigtigt tillid til dette program, som ser ud til at være fra MS. Når jeg søger efter trojanerne finder jeg intet med de angivne navne. Norton og diverse virusprogrammer finder heller ikke noget.
Er der nogle, der kender dette program eller er det bare et af de væmmelige, man bliver luret til at downloade ?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-09-09 09:19

Der er rigtig mange falske antivir.programmer på nettet, hold fingrene fra dem.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 310 point
Dato : 07-09-09 09:33

Jeg har fået dette program af en meget pålidelig kandubruger

Prøv programmet. og hvis du stadig ikke får besked om "snavs" så ville jeg slette det program du har du startede med

http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-09-09 09:36

Malwarebytes er rigtig godt til trojanerer.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-09-09 09:37

xp antivirus {indsæt selv et vilkårligt årstal}
Hvis det popper frem hele tiden er du sansynligvis allerede inficeret.

Hent Superantispyware, installer, opdater, genstart maskinen i fejlsikker tilstand, scan og fjern ALT hvad programmet finder.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 15-09-09 00:48
Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 22-09-09 13:20

Hejsa, hvis du får sådan en popup med "Hent microsoft antivirus 2009", et eller andet fis, så har du allerede virus på din maskine, og ja den er svær at komme a med, du kan bruge dette program til at fjerne den med (det er gratis):
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

Godkendelse af svar
Fra : brokke44

Dato : 22-09-09 13:30

Tak for svaret Nordsted1.

Det var nu et andet program, jeg endte med at bruge. Problemet er løst

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-09 13:31

dscoop80... er det ikke det samme program jeg nævner den 7.9.??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-09 13:32

Brokke44, hvilket program brugte du så?? og var det gratis?