/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Rige mennesker er onde
Fra : PeterTheisen
Vist : 857 gange
20 point
Dato : 04-09-09 22:19

Rige mennesker betaler mindre i skat end lønmodtagere.

Rige mennesker arbejder mindre end lønmodtagere.

Rige mennesker forurener mere end lønmodtagere.

Kan du nævne flere eksempler?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-09-09 22:30

Citat
Kan du nævne flere eksempler?

Ja DU forurener kandu med alt dit pis

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 04-09-09 22:48

Jeg håber engang at blive et rigt menneske, men jeg er bange for at jeg er for doven til det :|

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 04-09-09 22:53

Rige mennesker dokumenterer deres påstande..
Rige mennesker skaber udvikling
Rige mennesker behøves ikke at ha penge, da rigdom er mange ting
Rige mennesker arbejder mere end 7-16

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 04-09-09 22:58

Kære seriøse brugere af Kandu.

Nu må I da snart lære, at spammerne skal ties ihjel. Hold op med at omtale dem. Lad være med at svare eller skælde dem ud. Lad som om de slet ikke er her! For de bliver kun ved så længe, de får Jeres opmærksomhed. IGNORER DEM TIL TAVSHED.

Vh C

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 04-09-09 23:14

Når jeg kigger på Peters profil syntes jeg ikke ligefrem den emmer af galskab. Han har da aldrig spammet forum og slet ikke med tips.

Kommentar
Fra : 9060

Dato : 04-09-09 23:16

Det er heller ikke peter der er spammeren

Rige mennesker har været risikovillige, hvem kan sige det om alm. lønmodtagere?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-09-09 01:03

Almindelige lønmodtagere er risikovillige, nogle af dem sælger huset grundet online-poker.

Og Peter Theisen er bare misundelig, trods at han er erklæret socialdemokrat der jo har støttet de rige hvergang de har siddet i regering.
Vendekåber og valgflæsk-kokke hele bundtet

Kommentar
Fra : smiltilmig

Dato : 06-09-09 16:58

Rige mennesker har flere penge end fattige mennesker ...

(Det vidste I nok ikke, vel ? ...)

Smiltilmig

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 20 point
Dato : 06-09-09 17:03

Rige mennesker betaler mindre i skat end lønmodtagere. - Nej de fleste betaler mere

Rige mennesker arbejder mindre end lønmodtagere. - Nej de arbejder mange flere timer hver uge

Rige mennesker forurener mere end lønmodtagere. - Øh måske - større hus og større biler - hvorfor skulle rige forurene mere end os andre ?

Er de tre nævnte udsagn det du mener om rige mennesker ? Så trænger du godt nok til at komme ud i den virkelige verden, jeg formoder at du mener mennesker som er rige på penge, de fleste har arbejdet hårdt før de blev rige, og arbejder stadig mange timer hver dag, den i nogle tilfælde meget store indkomst udløser en ret stor skat målt i kroner, det er kun hvis du regner % regning at du kan påstå at rige betaler mindre skat, mennesker som pludselig bliver rige, enten ved at vinde i lotteriet eller arve, er som regel ikke rige ret længe, det må være denne gruppe du mener, når du påstår at rige forurener mener end mennesker som ikke har så mange penge, til at købe forurenende ting for

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-09-09 17:08

Jeg glemte den her: Kan du nævne flere eksempler? Ja - du er misundelig og bilder dig selv ind at rige mennesker skulle være onde, vågn dog op mand, de som er rige(og har arbejdet dem til deres rigdom) det er dem som holder samfundet i gang, socialister vil have at alle er lige fattige og kvæle ethvert privat initiativ, men du bliver forhåbentlig voksen en dag

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-09-09 17:33

Først er man da vist nødt til at definere "Rig"

Rig på hvad?

Er man rig, hvis man besidder er stor friværdi?

Gælder det også folk der er rige på erfaring? Rige på viden?

Det forekommer som en temmelig sædvanlig påstand, uden hverken hoved eller hale. Dem jeg kender der kan betragtes som "rige" målt på kr/øre, er særdeles flittige mennesker. Samtidig tør de vove den chance at sætte gang i noget, der for det meste medfører at andre mennesker måske får et job og derved tjener til dagen og vejen. Dem jeg kender betaler noget mere i skat end jeg gør (og jeg synes jeg betaler temmelig meget).

Så de tre påstande vil jeg vove er lodret løgn:

Rige mennesker betaler mindre i skat end lønmodtagere. SLUDDER, PRØV AT DOKUMENTERE DET!

Rige mennesker arbejder mindre end lønmodtagere. LODRET VRØVL. DU BLIVER IKKE RIG AF AT SIDDE PÅ DINE FINGRE! PRØV AT DOKUMENTER DET!

Rige mennesker forurener mere end lønmodtagere. NOGEN GANGE JA; OG ANDRE GANGE NEJ. DET ER KLART AT DIREKTØR JENSENS HUS PÅ 500 kvm BRUGER MERE NATURGAS EN ARBEJDSMAND PETERSENS HUS PÅ 114 kvm. TIL GENGÆLD KØRER HANS AUDI A6 LÆNGERE PÅ EN LITER DIESEL, END ARBEJDSMANDEN's 20 år GAMLE FIESTA OG HAR PARTIKELFILTER. OG DET ER OGSÅ DIREKTØR JENSEN DER FØRST KØBER ET JORDVARMEANLÆG OG DERMED REDUCERER SIT PERSONLIGE Co2 udslip. MEN DEN SIDSTE PÅSTAND ER DEN ENESTE DER NOGENLUNDE HÆNGER SAMMEN, OG ALLIGEVEL IKKE 100%

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 06-09-09 17:33

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-09-09 17:35

De der påstande stinker af misundelse og typisk "skralde-mands" kystbane socialisme-bemærkninger.

Skal vi gætte på at du nu blacklister, istedet for at argumentere (ganske som du plejer).

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 06-09-09 17:41

Arbejdsmand Jensens hus er nok kun på 90 kvm .

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 06-09-09 18:32

Rige mennesker sover mindre

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-09-09 20:16

Rige mennesker spiser kun oksemørbrad! Både til forret, hovedret og desert - og med oksemørbrad som tilbehør! Sådan er det bare!