/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Delphi/Pascal / Spørgsmål
10  jdjespers.. 200
(Delphi6) udskrivning af et skema
Fra : fredo
Vist : 376 gange
220 point
Dato : 16-04-03 23:12

Er der nogen der kan hjælpe mig med mit problem?
Jeg har lavet et skema i A4 størrelse. Der skal derefter udfyldes nogle felter forskellige steder på skemaet.
Skemaet er lavet som et Image på Canvas, og Jeg havde forestillet mig at bruge Edit felter og dropdown bokse til at skrive i.
Mit største problem er at få udskrevet skemaet korrekt. Håber at nogle kan hjælpe mig med den rette code
(Ikke Quickreport)
På forhånd Tak
Fredo

Kommentar
Fra : PeterLarsen

Dato : 23-04-03 22:13

Hvorfor ikke QuickReport eller anden raportgenerator? Det gør livet en del lettere.

Kommentar
Fra : PeterLarsen

Dato : 23-04-03 22:14

Hvorfor ikke QuickReport eller anden raportgenerator? Det gør livet en del lettere.

Kommentar
Fra : AHandyMan

Dato : 10-06-03 14:23

Det er længe siden.... men det er noget med at du skal bruge printerens canvas til at "tegne" på. Dvs. at du f.eks bruger en buttons draw funktion. Noget á'la button.draw(printer.canvas,x,y).... Det er ikke helt let fordi du skal tænke på størrelsen af det du tegner. En printer canvas er opbygget a rigtigt mange punkter. Jeg kan ikke huske hvor mange men det er noget i området af 2048*4096. Et alm. objekt (input felt eller knap) er forholdsvis små (~80*32). Hvis du altså bruger objekternes draw funktion bliver de meget små på udskriften.... Så du skal vidst rode rundt med lidt DrawStretch for at få det til at se rigtigt ud... Håber det hjælper.

Kommentar
Fra : zentrack

Dato : 04-10-06 23:06

Jeg har fundet en 'genial' rapport generator.... hvor man kan lave et dokument i MS-Word eller ign. i formatet RichText - altså RTF.
I sit normale tekstediteringsprogram (ex. Word) kan man så i ro og mag lave de fineste dokument - gemme det som RTF - med TAG's de steder hvor man vil have VARiable data skrevet - og printe med variable data.

Var det noget ? Så skriv tilbage....
Zentrack

Jeg bruger det alle mulige formularer der skal udfyldes - så kan brugerne selv rette alle data og bestemme hvor de vil have data fra programmet skrevet...