/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Filosofisk eller realistisk
Fra : yearhouse
Vist : 719 gange
10 point
Dato : 03-09-09 09:56

HVIS det kom til at koste f.eks. 10 øre at sende en mail....

Ville det så ikke være en dyr omgang at spamme?
For de "reelle" brugere er det vel ikke en herregård?

Bare en tanke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-09-09 10:01

Hvordan ville du opkræve dem med forskellig lovgivning (læs ingen) i de forskellige lande

Kommentar
Fra : webm

Dato : 03-09-09 10:03

Tjae bum bum, spørgsmålet er så om det er en realistisk tanke...

Men i det tænkte eksempel, ville det jo sikkert afholde nogen fra at spamme.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-09-09 10:37

Alle tiders - og med det rigtige hackerprogram kan jeg nøjes med 10 øre og så få en zombie comp. til at sende spam for mig.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 03-09-09 11:18

Ideen er helt fin.

Men en rigtig dygtig programmør må da kunne konstruere et program, der kan skelne mellem spammere og seriøse "mailere". Og politikerne kan lave en lov om, at det koster 1000,00 kr pr. spam-mail, og give it-politiet en kæmpe pc, der selvfølgelig, i samme sekund der kommer en spammert, udsender et biiiip og så viser spammerens navn og adresse. Så kan Eyvind lege nok så meget zombie .

Jeg ved godt, at det er helt urealistisk. Men skønt ville det da være

Vh C

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 10 point
Dato : 03-09-09 14:39

Som det er nu stopper udbyderne meget spam og hjælper også myndighederne til at finde afsenderne.......nogen steder, men det er kun toppen af isbjeget grundet som nævnt manglende lovgivning.

Er der lagt en zombie ind og offeret får spærret sin mailboks forhøjer det jo hans sikkerhedsfornemmelse, rent faktisk er det også hjemmecomputere uden ordentlig sikkerhed og brug af p2p samt piratprogrammer der udgør den største sikkehedsrisiko på nettet.

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 15-10-09 09:34

Tak for svaret LuffeA. Kan godt se at det vist er filosofi