/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Maling/glans
Fra : theill
Vist : 564 gange
50 point
Dato : 03-09-09 07:40

Hej.
Nogen der kan fortælle mig hvordan det er med glans.?
Er det jo lavere glans jo nemmere er det at tørre af.?
Eller skal det være en høj glans hvis det skal være nemt at tørre af?

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 03-09-09 07:42

Hej
Hvis du skal lave maling i bad værlse så det skal være høj glans pga våd rum. Hvis du skal male sove værlse så det skal være lav glans. osv......
mvh
pk2dk99

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 03-09-09 07:42

Citat
Jo mere vaskbar og slidstærk en malingen skal være, og jo mere fugt den skal kunne modstå, jo højere glans anbefaler Malerlager.dk at du benytter. Og en høj glans giver overfladen en mere skindene overflade, hvorimod en lav glans giver overfladen en mere mat og refleksfri overflade.

herfra http://www.malerlager.dk/userfiles/glansguide/

Godkendelse af svar
Fra : theill

Dato : 03-09-09 09:38

Tak for svaret Nordsted1.