/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Så er den gal igen :-(
Fra : jansler
Vist : 581 gange
300 point
Dato : 02-09-09 20:19

Hej

Jeg har lige hente min computer fra reparation. Installeret mailadresser - og så inden jeg nåede at få installeret avast o.lign, så fik jeg virus.

Lige meget hvad jeg prøver for at jeg at vide at det ikke kan lade sig gøre. Programmet er nede eller der er virus.

Hvad gør jeg? En der kan hjælpe?

På forhånd tak

De bedste hilsner
Jansler

Kommentar
Fra : peque

Dato : 02-09-09 20:25

Jamne jøses - udfra den fantastiske gennemgående beskrivelse af problemet - så er det klart alle og enhver kan se hvad dit problem er - og hvilken virus du er angrebet af ????

Come on - prøv igen med flere specifikke problembeskrivelser ??? - så har vi en chance

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 02-09-09 20:31

Hej

Jeg har en sød veninde, som linkede til en video på Facebook.... tja.....

Og total Security Firewqall Alert kan hjælpe mig med problemet, hvis jeg betaler $ 79,95 - og da jeg ikke kan slippe af med dem, så tror jeg ikke lige at de er 'ånden i lampen' Og det er lidt her jeg står.

Jeg kan komme på nettet, men hvis jeg fx prøver at hente Avast, så kommer jeg ikke længere.

Og hvad gør jeg nu - et godt råd?
Jansler

Kommentar
Fra : peque

Dato : 02-09-09 20:33

Start maskinen op i begrænset tilstand ( fejlsikker - med netværk og rens din maskine og hent avast)

Fejlsikker tuilstand findes ved tryk på F5 lige efter biosbilledet forsvinder

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 02-09-09 20:35

Har du prøvet at besøge www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 02-09-09 20:38

Hej igen

Hvis det er til mere hjælp, så får - når jeg foretager en handling- beskeden om at: The file rundll32.exe is infected. Pls activate your antivirus software...... og så kan jeg igen købe for $ 79,95.

Jansler

Kommentar
Fra : peque

Dato : 02-09-09 20:41

Tror du reelt ikke det er selve den besked der er virus - du har desværre under din installation af dine mailadresser ( hvordan man end installerer disse ????????? ) har sagt ja til et eller andet ????

Men start den nu bare op i fejlsikret tilstand

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 310 point
Dato : 02-09-09 20:41

Du skal ikke betale een eneste cent

Smut herind og få kvalificeret hjælp til at fjerne bæstet.
http://www.spywarefri.dk/forum

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 02-09-09 20:52

Hej igen, igen

Problemet er at jeg lige kan komme på nettet og så dør jeg. Billedet er fremme i et kort glimt og så er jeg tilbage i den lyserøde flimmerkasser som søger min computer igennem for virus.......

Til info mailer jeg fra en anden computer.

?? Hjælp

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 02-09-09 21:04

Så har jeg prøvet at få fat på 'Fejlsikret tilstand' det lykkes ikke. Jeg kan godt læse at jeg kan hente fejlsikret tilstand, men kan ikke bruge pilstasterne. De er døde Hvordan får jeg så fat i 'fejlsikret tilstand'?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-09-09 21:20

Formater lortet.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 02-09-09 22:58

Kandu.dk er et herligt forum Altid mange hjælpsomme mennesker. Tusinde tak til alle for gode råd og løsningsforslag.

Jeg fik løsningen fra Spywarefri, som Luffe A anbefalede.

Jeg videregiver det her, hvis der er andre som kan bruge det.

1. Hent Combofix, og gem den på en USB stick eller lignende:

http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/ComboFix.exe

Omdøb den til alg.exe

2. Flyt filen over på den syge computer og dobbeltklik så på alg.exe, og følg anvisningerne. Du bør ikke klikke på vinduet imens værktøjet kører, idet det kan få din computer til at fryse. Når combofix er færdig, og efter det har genstartet, skulle der gerne åbnes en logfil: combofix.txt.

Derefter var alt ok og lige til at få installeret Avast.

De bedste hilsner
Jansler

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 02-09-09 22:59

Tak for svaret LuffeA.

Som du kan se af ovenstående, så fik jeg løst mit problem.

Tak for hjælpen.

De bedste hilsner
Jansler

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-09-09 05:05

Selv tak

Jeps, Combofix er effektiv mod den slags hijackere + flere andre
Hvis Du senere vil kigge på de mistænkelige filer man får på Facebook, i mailboxen og andre så gem dem på harddisken uden at åbne dem og lav så en scanning.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 03-09-09 21:10

Hej LuffeA

Tak for tippet. Det vil jeg gøre. Man skulle jo nødigt gå glippe af en sjov video

Herlig aften
Jansler