/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
GPS
Fra : LuffeA
Vist : 1200 gange
200 point
Dato : 02-09-09 04:18

Jeg har kun lidt erfaring fra en lånt Nuvi i ældre model, men skal bruge en om kort tid på ferie i udlandet, Hertz tager omkring 100 kr om dagen for tillæg af GPS i lejebilen......ren og skært tyveri.

Er der noget ky`på denne her som ALDI har dd til 1199,- ??

http://www.medion.dk/
GoPal 4240 med 2 års kortopdatering samt 3 års garanti

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 02-09-09 07:55

Hejsa
Jeg vil mene at hvis det er din første gps. Så skynd dig at køb den så du kan blive fortrolig med den inden du virkelig skal bruge den.. dette her skal nok starte en krig om Garmin eller Tomtom er det bedste. For det viser diverse test.. men problemet ved test er at når folk først er van til at brug et mærke skifter de ikke bare lige sådan..
personlig mener jeg at garmin er det bedste. da jeg bruger den til Geocaching. Det understøtter tomtom nemlig ikke
Alle Gps kan jo finde vej. på asfalt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-09-09 08:31

Til den pris findes der rigtig mange GPSer....

Så jeg kan ikke lige se noget specielt ved Aldi´s tilbud.....

Min anbefaling:

Garmin 255

http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?ProductGuid=901860

Den kan sikkert findes billige andre steder - bl.a. har både T.Hansen og Elgiganten haft den på tilbud.

Kommentar
Fra : katrinefrd

Dato : 02-09-09 09:00

Den fra Aldi kender jeg ikke, men fordelen ved Aldi er at de har 30 dages returret, du kan prøve og bytte. Når det er sagt kan jeg kun anbefale at købe en Garmin (TomTom skulle også være gode, men kender den ikke), men jeg har en Navigon, og det er møj irriterende, er virkeligt træt af den. (Når jeg får købt mig en Garmin får den en tur igennem kompostkværnen!).

Navigons menu kræver ofte at man har en fuldstændig adresse med postnummer, før at den kan hjælpe. Garmin har en mere gennemtænkt menu. Hvis du befinder dig godt med den du har lånt så køb det mærke. Menuerne er noget man skal vende sig til, og prøvekøre i kendte omgivelser, men køb aldrig en Navigon, den har en håbløs ulogisk menu, og nogle gange nægter den en indtastning fodi den synes at den mangler oplysninger. I øvrigt tag altid et godt papir-kort med når du kører ud i det fremmede, strøm og alt muligt kan svigte på det elektroniske.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-09-09 09:11

Faktisk skal jeg kun bruge den til lidt hjælp da jeg har kørt tusinder af km i Irland og har en god retningssans, men de dårlige/manglende vejskilte samt veje der tilsyneladende ikke er på papirkortet har indimellem skubbet til balancenerven, og desuden hader jeg at fare vild i en storby.

Desuden kunne jeg få brug for tankstationsvisningen, det er ikke sjovt at køre 50 km på dampene og vente på den sidste omdrejning, har prøvet

Kommentar
Fra : katrinefrd

Dato : 02-09-09 09:34

Den refi linker til ser ud til at få fine anmeldelser her:
http://www.pcworld.dk/blogs/GPS-bloggen/1198?a=blog&i=31

Citat
Hjælpen er nær
nüvi® 255WT hjælper dig, når du har brug for det. Tryk blot på knappen ”Hvor er jeg?” for information om nærmeste skadestuer, politistationer, tankstationer eller vejhjælp. nüvi® 255WT husker endog, hvor du er parkeret – den gemmer din position, når du tager den ud af holderen, så du kan navigere til fods og altid finde tilbage til køretøjet. nüvi® 255WT kan naturligvis stilles til navigation til fods eller på cykel og beregne ruter derefter.
Tag den med i lommen
nüvi® 255WT har et slankt og elegant design, som passer fint i lommen eller tasken. Det interne batteri gør det nemt at bruge navigatoren også til fods.

http://www.garmin.dk/node/718

Umiddelbart vil jeg sige at du skal købe den refi linker til, det er da lige før jeg selv hopper på :D

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-09-09 09:39

Tankstationvisning vil jo altid være et reklamestunt.....

Du vil under ingen omstændigheder få vist dem der findes.... Så det vil jeg betragte som værdiløst.

Derimod KUNNE du jo tanke når tanken nærmer sig 1/4 og evt. have en reservedung med

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-09-09 09:42

Ja pas på med at stille den til cykel og derefter køre i bil på motorvejen...

Den vil have dig ud på nærmeste markvej øjeblikkeligt Dum er den ikke....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-09-09 09:54

Tjaeh, jeg bliver nok pissed på den Medion, som at skulle sætte sig ind i en computer fra bunden, og Garmins menu kender jeg jo lidt til.
Desuden er jeg under pres da jeg ikke har egen bil og skal rejse den 11.

Et dumt spørgsmål:
Hvor meget følger der med den Garmin, her tænker jeg på bil-lader og sugekop, jeg begynder jo ikke at klæbe eller skrue i en lejebil
Getmore viser tilbehøret nedenunder på siden, derfor.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-09-09 10:06

Der står strømkabel, men er det til cigartænderen ??
Som jeg iøvrigt har set været blændet, jeg ryger sgu heller ikke i bilen selv om det er lovligt.

Desuden passer laderen til min Motorola mobil også i Garmin, det fandt jeg ud af ved den lånte.

Accepteret svar
Fra : katrinefrd

Modtaget 200 point
Dato : 02-09-09 10:10

Citat
Udstyr inkluderet   Strømkabel, holder i bil

http://www.getmore.dk/specifikationer-garmin-n%C3%BCvi-255wt/navigation/901860_131010_ps.html

Det kan da ikke udlukkes at der mangler adapter til bil ?!?
http://www.getmore.dk/k%C3%B8b-garmin-str%C3%B8mforsyningsadapter-billig/andre-batterier/010-10723-06_113917_p.html

Ellers ring og spørg:
Citat
Kundeservice:

E-mail: kundeservice@getmore.dk

Tlf.: 70 27 70 17
Telefontid alle hverdage mellem kl. 10:00 - 16:00.

BEMÆRK:
Husk altid at have bestillingsnummer eller ordrenummer klar når du kontakter kundeservice.

Kommentar
Fra : katrinefrd

Dato : 02-09-09 10:11

PS
husk også lige at have en omskifter fra Danske til Europæisk væg stik med, så det som minimum passer til vægen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-09-09 10:22

Tak, katrinefrd.
Jeg har en kassefuld af det skidt stående efter mange rejser

Det var værre for et par år siden da jeg ikke kunne finde mit førerbevis, og et midlertidigt kunne ikke anvendes, jeg bankede ikke i bordet men påtog mig en ret kvæstet adfærd for at få det presset igennem, to dage efter lå det i postkassen

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 02-09-09 10:56

jeg var helt klar over at der var nogle der vil forslå en garmin.. det undre mig at der er ikke nogle som forslå en tomtom..
Grunden til at jeg mener at den fra aldi er et godt køb er Grundet 2 års kortopdatering.
Jeg ved godt at man kan give 800 kr. ekstra ved garmin og få opdateringer resten af gpsén levetid

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-09-09 10:57

HUSK...

220v lader medfølger IKKE (uden du køber tillægspakken)

Så der medfølger til BIL og USB (der også lader på en stationær komputer)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-09-09 11:01

Citat
Grundet 2 års kortopdatering

Hvor meget har du egentlig brug for at være opdateret ?????

Hvor mange veje der køres på bliver BYGGET FÆRDIGT på de 2 år....

Det er lidt et reklamestunt - et ATLAS er måske 5-10 år gammelt før det når handelen og dem har vi klaret os med de sidste 100år.

Det er såmænd rigeligt at opdatere hvert 5 år....

Og så har du nok allivel købt en ny

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-09-09 11:04
Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-09-09 11:06

PS...

NYESTE kort og software er under alle omstændigheder gratis at downloade ved første registrering... (det koster 50.- extra hvis butikken skal gøre det for dig)

Kommentar
Fra : karsten62

Dato : 02-09-09 11:33

Hej
Har købt en i gps i aldi, den fungere fint

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 02-09-09 11:52

refi = Inden for det sidste år.. ny motorvej ved Svenborg, der er lavet en del om ved Herning. samt andre mindre veje.. og i den næste opdatering kommer måske nye vejnavne. på grund af kommune sammenlægninger. må der ikke være 2 veje med samme navn i kommunen...
Men det hele handler om hvor meget du kommer rundt.. og om det er nye steder du kommer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-09-09 12:13

Citat
ny motorvej ved Svenborg

Hvis du bor i Svendborg eller har din daglige gang ved du vel den ligger der Det behøvever man sgu ikke en GPS til....

Den kommer jo primært på tale til at finde småbyer, bytrafik osv.

Du behøver da ikke en GPS for at finde ROM - men måske et gadenavn i Rom - og der bliver ikke ændret alverdens i løbet af 5 år

Jeg håber da ikke du stoler 100% på din GPS - for så kører du i skoven.... Den er nemlig IKKE lavet endnu

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 02-09-09 16:30

Lån dig dog frem når det kun er til en ferie og få så gode råd med fra den der ejer den.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 02-09-09 17:50

refi = Selvfølgelig stoler jeg ikke 100 % på min gps.
En dag vil den nye verden også åbne sig for dig refi.
Så vil du tænke. sikken mange skænderier jeg ville have undgået med min kone på ferien.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-09-09 18:06

Vi skændes aldrig....

Jeg siger bare "JA MOR"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-09-09 00:55

Der kan hentes gratis GPS software til din mobil telefon, det er ret nøjagtig med en ekstern satellit modtager og absolut en mulighed, særlig når det et noget du ikke bruger ret tit, er det en mulighed ? Der har været flere spørgsmål her på Kandu om emnet, her en af mulighederne: http://www.amazegps.com/welcome.php

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-09-09 05:15

Fint forslag med mobilen

Nu er jeg blot den type der vil have flere dimser, går mobilen død har man hverken kamera, musikafspiller eller GPS.

Jeg lader den ligge i høkassen lidt endnu, kløe i fingrene vs økonomi som I ved.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-10-09 08:47

Nå, uden GPS er jeg jo kommet hjem igen, kørte kun forkert 4 gange, og de to af dem var fordi at de havde lavet nye veje på steder jeg i forvejen kendte som min egen bukselomme, sådan er det....

Ved skranken hos Hertz påtalte jeg den dyre lejepris for GPS, han trak bare på skuldrene, men prøvede til gengæld mod en lille merpris at give mig en større bil.

Forget it !!

Godkendelse af svar
Fra : LuffeA

Dato : 26-10-09 08:51

Tak for svaret katrinefrd.