/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
global opvarmning
Fra : Mads07
Vist : 562 gange
100 point
Dato : 01-09-09 14:50

Vi er nogle drenge der har en opgave om co2 udslip i kina. er der nogle der ved noget omkring det? vi vil meget gerne have andet hjælp end lige google.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-09-09 14:54

Er det kun Co2 udslip i Kina, eller må omgivelserne også komme med?

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 01-09-09 16:39
Accepteret svar
Fra : 2603ph

Modtaget 100 point
Dato : 02-09-09 09:55

Hej Mads07

Kina har besluttet at gøre noget ved sagen, men først omkring 2050. Kina vil fortsætte sine planer med udvikling af landet - herunder at skaffe tilstrækkelig mængder energi. Selv om de har planer om yderligere ca. 120 atomkraftværker, vil det vare mange år, før de kan begynde at udfase kullene, som de fortsat skal bruge. De tager hver uge kulfyrede anlæg i brug på 1000 MW.
Kina udvikler alle former for energianlæg, men det er de store grundlastanlæg, der trækker det store læs.
Kina har ikke nævneværdige olieressourcer, men har klodens største kulreserver. Kina har købt sig ind i et Kazakstansk uranprojekt for at få uran nok til deres nukleare planer, Kina køber sig ind i afrikanske olieprojekter etc.
Regn trygt med, at Kinas CO2-udledninger fortsat vil stige mange år endnu - det samme gælder forresten Indien, hvor der er en lignende udvikling i gang. Indien sidder på formandsposten indenfor IPCC og vil gerne have CO2-udledningen ned - blot ikke Indiens!

Mvh

Kommentar
Fra : Mads07

Dato : 02-09-09 13:16

Mange tak for jeres svar :) det kunne bruges :D

Godkendelse af svar
Fra : Mads07

Dato : 02-09-09 13:17

Tak for svaret 2603ph.