/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Nyt grafikkort ?
Fra : Capewak
Vist : 631 gange
100 point
Dato : 01-09-09 13:40

Min PC:

ASUS P5K deluxe
Intel dual core 2.4 MHZ
4 GB RAM
Nvidia 8800 GTS
Win Vista 32 bit (ja - det er noget ustabilt hø!)
Samsung Syncmaster T220

Jeg bruger den til MMO. PT er det LOTRO online.

Jeg har det svært på 1680 * 1050 opløsning og har måttet reducere på grafik settings en hel del.

Spørgsmålet er om det kan betale sig at opgradere min PC på GPU siden - f.eks med et 9800GT kort ? eller om jeg bare render ind i en ny flaskehals.

Tak for alle gode råd :)

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 01-09-09 13:58

Det kan helt klart betale sig at opgradere sit graffikkort, frem for cpu-ram osv, du har rigeligt i forvejen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-09-09 16:36

Større og nyere grafikkort vil hjælpe.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 01-09-09 19:24

Køb et nvidia geforce GTX260 eller et et ati radeon HD 4850, give smæk for skillingen, koster omkring det samme , ati er lidt billigere, men det kommer vel an på hvad man er fan af.

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 100 point
Dato : 04-09-09 19:53
Kommentar
Fra : Capewak

Dato : 07-09-09 09:23

Tak for svarene. Jeg er mest til Nvidia på denne pc alene fordi jeg frygter for det SW vrøvl jeg kan få ved at skifte basisproducent. Så jeg ser på GTX260. Men som sort-box pc bruger er jeg helt forvirret over alle de mærker der findes.

Kan ikke se hvilket mærke din link er heller22. Hvid jeg tjekker på edb priser er der 77 modeller - de fleste vist af mærket Zotac.

Kan jeg squise endnu et råd ud af jer ? Er producent underordnet (nej vist ikke) - hvilken skal jeg vælge ?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-09-09 12:35

Hej Capewak

Jeg er ikke helt med, hvilket link du mener, der er "vrøvl" med . Men hvis jeg var dig, ville jeg købe det kort, der linkes til her. Det er helt godt, har jeg ladet mig fortælle af en pc-Nørd .

http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=pc&varenr=602984

Mvh H

Kommentar
Fra : Capewak

Dato : 08-09-09 10:06

Hej H

Ja, men det er også det jeg mener. Jeg kan ikke se hvad det er for et mærke/fabrikat. Måske jeg ikke ser mig godt nok for men jeg ser ikke mærket. Prisen er som andre kort af den slags (hvis man søger GTX 260 på edbpriser.dk f.eks) men der er enormnt mange forskellige fabrikater og der er mange - som du siger - nørder - der har en mening om hvert af dem. Så jeg er bare lidt forvirret. Jeg holder lige øje med om du eller andre orker svare mig igen før jeg lukker tråden :)

mvh Cape

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-09-09 10:21

http://clanshop.dk/product_info.php?products_id=1412&osCsid=be7f641795bb8f9545861a04dc67407b

På denne side (en anden en af slagsen) står der lidt om producent (Inno3D), når du klikker lidt frem til Hjemmesiden.

Mvh H

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-09-09 10:25

Hej igen.

Og husk lige, når du afslutter, at hvis du anskaffer det nvidia geforce GTX260 kort, så var det bruuno117, der anbefalede det først, og at jeg kun blandede mig med lidt opbakning. Derfor skal bruuno117 have æren og belønning .

Mvh H

Kommentar
Fra : Capewak

Dato : 09-09-09 07:22

Det skal jeg nok Heller. Det hele peger på inno3d som jeg har haft før og været ok tilfreds med.

Screenede lige edb priser og mærkelig nok er der midt i det hele evga udgaver af kortet der koster næsten 3000 kr. Det undrer mig. se her:

http://www.midtdata.dk/produkt/1000126380/produktinfo.html

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-09-09 10:41

Daws.

Ja, det er da højst besynderligt med det dyre kort. For rent umiddelbart, kan jeg ikke se nogen forskel - kun på prisen . Forresten er der ski fint, at du har gode erfaringer med inno3d-produkter .

Og ha det godt.

Mvh H

Kommentar
Fra : Capewak

Dato : 17-09-09 08:47

Jeg har været ret uddteret på grafikkort og jeg er den lidt grundigere type :) så jeg måtte lige rundt og læse mig sel lidt op. Tog mig tid at finde ud af der er flere gtx260 modeller fordi der er forskellig "Core" (200 og 216 i hvert fald). Men 260 passer bedst økonomi og min PC's øvrige bestykning taget i betragtning. Så jeg valgte gtx 260 core 216 fra mm-vision og den skulle være på vej.
Er spændt på om det kort virkelig kan løfte det op som den skulle kunne i følge flere netanmeldelser.

Ved ikkke hvormeget man går op i det med point men jeg lader dem altså falde på Heller22 men tak til alle for hjælp og vink.

Godkendelse af svar
Fra : Capewak

Dato : 17-09-09 08:49

Tak for svarene heller22 - og tak til de andre - se min anden kommentar vedrørende mit valg

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-09-09 14:01

Velbekomme og held med kortet .

Mvh H