/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Iframe indhold -> database
Fra : Lundfald
Vist : 260 gange
40 point
Dato : 16-04-03 13:55

Hej,

Nedenstående funktion genererer html koden fra textboxen i et javascript
alert vindue. Hvordan tilføjer jeg html koden i min database?

Hele koden/funktionen kan ses på: http://lundfald.dk/rte/demo.asp

----------------------------------

<form name="RichTextEditor" action="" method="post">

<iframe id="testFrame" style="position: absolute; visibility: hidden;
width: 0px; height: 0px;"></iframe>
<!--
function submitForm() {
try {

alert(document.getElementById('edit').contentWindow.document.body.innerH
TML);
}
catch (e) {
alert(document.getElementById('edit').value);
}

Start();
//-->
</script>
<input type="button" name="submit" value="Submit"
onclick="submitForm()">

Mvh
Søren Lundfald

Kommentar
Fra : Random

Dato : 16-04-03 23:28

Hej Søren.
Nu ved jeg ikke hvad du kan kode af JavaScript og ASP.
Men kan prøve at forklare hvordan jeg ville gøre det.

I html koden ville jeg tilføje yderligere to input i formen.
Disse begge af typen hidden.
Den ene kan du give navnet "mode" og sætte Value til f.eks. "Save".
Den anden kan du give navnet "Content". I denne skal du ved OnSubmit, eller som i dit eksempel med onclick på submit knappen, via innerHTML sætte Value til indholdet fra din textframe.
Herudover skal der være en action for din form med link til den asp side, der skal håndtere formens data, så det kan blive lagt ned i en database fil.

På denne aspside, der modtager form indholdet, henter du dette indhold med asp vha Request. F.eks.
if request("mode") = "Save" then
Sql = "INSERT INTO text_tabel (note) VALUES ('" & Request("Content") & "')"
Conn.Execute(Sql)
end if

Håber det ku hjælpe nok på vej :)

Mvh Random.

Kommentar
Fra : Lundfald

Dato : 17-04-03 12:30

Tak for svaret. Jeg er rimelig blank i JavaScript, men ASP har jeg rimelig godt styr på.
Jeg forstår dog ikke helt hvad der skal gøres med formen. P.t. bliver den jo ikke postet pga. OnClick i submit, så hvordan skal bliver den overført til et target i form action? Skal det gøres i JavaScript funktionen?

Mvh
Søren Lundfald

Kommentar
Fra : Random

Dato : 17-04-03 13:56

Du kan enten lave knappen om til submit type i stedet for button, og så skal du næsten bruge OnSubmit eventen i starten af formen til at kalde din funktion.
Ellers kan du i din function tilsidst i din submitForm funktion skrive: document.forms[0].submit();
mvh rnd.