/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Netforbindelsesproblemer
Fra : jeb3
Vist : 3601 gange
100 point
Dato : 31-08-09 14:23

Vista...

ja min datter har vista på sin bærbare, med indbygget netværkskort, og jeg er en vistaanalfabet.

Hun sad på nettet, da McAfee dukkede op, og pludselig virkede nettet ikke mere.

Hun har kørt en virusscan - uden resultat.

Går jeg ind under enhedshåndtering, og kan jeg se den sædvanlige lille gule trekant ved netværkskortet.
Driveren er den nyeste, men får alligevel meldingen: Denne enhed fungerer ikke korrekt fordi windows ikke kan indlæse driverne til enheden - kode 31.

hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-08-09 14:37
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-08-09 15:05

geninstaller driveren.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-08-09 15:17

Mr. McAfee er vel ikke udløbet.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 31-08-09 15:26

Refi... H un kan jo ikke gå på nettet og downloade :)

Webnoob: Der er ingen cd med (En af vistaens små "glæder")

Eyvind - Nej den er ikke udløbet :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-08-09 15:39

Citat
Refi... H un kan jo ikke gå på nettet og downloade :)

Så må hun jo prøve at køre en reparation af netværksforbindelsen.....

Citat
Driveren er den nyeste

Det er forhåbentlig den der altid har været der.....

Den nyeste behøver ikke være den bedst

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 31-08-09 15:53

Jeg har lige lavet en reperation, men det hjælper ikke.

og.... Mcafee ER udløbet, hun troede bare den ikke var, men avasten kører lige nu.

Driveren er den Vista ligger ind, og commen siger det er den nyeste.
Går jeg i enhedshåndteringen ser jeg følgende under Netværkskort:
- Atheros AR5B91 Wireless Network adapter
- Broadcom netXtreme gigabit ethernet
- Microsoft ISATAP-netværkskort 3 - Her er advarselstrekanten

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-08-09 15:55

H-klik på de 2 comp. nede ved uret og vælg "netværks og delingscenter"
Og så "administrer netværks forbindelser"
Fjern de forbindelser der ses og opret en ny forbindelse.

Vista har vist driveren liggende, så hop lige ind i enhedshåndtering og kig på netkortet
Der er to hvor det ene er det trådløse
Fjern driveren og genstart.

Der er måske tændt for for det trådløse netkort - hvis det er det "kablede" netkort der ikke virker.

Efter forsøg og ændringer kan der gå nogle minnutter før den nye indstilling virker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-08-09 16:00

Der bør ikke køres med avast og MCafee samtidigt.
Afinstaller mcafee efter den er frakoblet
...................... det kan gøres i fejlsikret tilstand hvis den ikke vil væk

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-08-09 17:30

Ja bare fjern driveren til netkortet med den gule advarselstrekant, så bliver den installeret når du gentaqrter.

Ellers er Eyvind inde på det helt rigtige i hans to sidste indlæg.

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 31-08-09 19:27

Citat
Webnoob: Der er ingen cd med (En af vistaens små "glæder")

jeg har set indtil flere vista maskiner både home og pro edition leveres med skiver, så det med at der aldrig er media med disse maskiner passe altså ikke altid

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-08-09 21:38

Fujisu-Siemens med preinstalleret Vista havde samtlige drivere med på CD og recovery partition.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 31-08-09 22:33

Vi prøver lige.

Det er iøvrigt en Acer, der var INGEN skiver med. Hun skulle selv lave recovery skiver, fik vi af vide i Fona.

Men sidder lige og prøver at fedte med dine forslag :D

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 31-08-09 22:38

Hold da op. Det hjalp da jeg slettede mcafee.

Hvad er det bedste gratis Virusprogram?

HUn er fattig studerende :D

Hun har antivirusserprg. antispy crapcleanere osv.
En eller anden fyr har bare hentet og hentet til hende :(

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 01-09-09 09:04

Alle de computere jeg har fingre i, både mine egne og andres.....................bruger den gratis udgave af Avast.

Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 01-09-09 09:27

Tak for svaret Eyvind.

Eyvind du er en skat :D

Kommentar
Fra : Eyvind