/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Billedkvalitet på TV
Fra : Oldboston
Vist : 481 gange
100 point
Dato : 29-08-09 18:39

Hos os har vi et ældre B&O Beovision MX fjernsyn, som har tjent os uden problemer i ca. 10 år. I årevis havde vi TDC Kabel TV, stor tilfredshed.
For et par år siden flyttede vi fra København til et udkantsområde, hvor man ikke har har TV endnu - måske om 5 år eller 10! - her bruger man parabol. Så vi fik opstillet en parabolantenne og fik en Digiality Sattelit og Terrestrisk Mpdtager CX-CI 422 TS. Så vi kan se et stort antal kanaler.....måske 100 forskellige eller flere. Men! Her er pronblemet. Billedkvaliteten, når vi bruger Satellit-moidtageboksen forringes meget. Farverne blive mindre skarpe, lyset er ikke skarpt nok. Vi kan meget tydeligt se forskellen, for vi kan nemlig (en kort tid endnu) tage TV2 og DR1 cia et almindeligt antennesignal, altså terrestrisk, og så er billedet skarpt og lyst, klart. Men når vi stiller om til den digitale modtager, forsvinder stråleglansen.
Er der nogen, der kan fortælle os, om der er noget, vi kan gøre.

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 29-08-09 20:15

Spørgsmål om modtagelse af tv sendes til teknikinfo@dr.dk
Det har jeg prøvet og nu virker vores fjernsyn.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-08-09 21:03

Hvis du køre via Scartstik, ligger farveomsætter i din reciver til din parabol.

Så hvis det er alle kanaler kan det være du skal prøve med en anden reciver.

vh Ben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-08-09 21:10

Nu melder din historie INTET om hvad det er for en satelit du modtager fra - såååå

Måske er signalet blot ikke kraftigt nok....

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 01-09-09 19:11

Til Refi: Jeg aner ikke, hvad satellitten hedder, men den modtager mere end et par hundrede kanaler. Det er et Canal Digital abonnement, og der er de første 30-40 tyske stationer, desuden spanske, italienske, russiske, mellemøstlige og mange andre. De danske DR1 og TV2 kommer tydeligt igennem, også Charlie og TV2 Film og Zulu. Men vi kan blot se (mens det endnu kan lade sig gøre at modtage enkelte kanaler via antenne), at billedkvaliteten er langt højere, når vi bruger antennen. Så måske er det scart-stikket eller boxen, der er noget i vejen med.

Refi, hvis det har betydning for dit svar vil jeg gerne prøve at finde iud af, hvad det er for en satellit....men hvordan finder jeg ud af det?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 01-09-09 19:22

Citat
hvis det har betydning for dit svar

Det har det ikke når i kører via en udbyder - det jeg fiskede efter var om det var EGEN parabol uden abo.

Vind og vejr kan sagtens have skubbet parabolen, så måske det blot kræver en antennemand fra CanalDigital - der er vel support på jeres abo...

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 01-09-09 19:32

Ja, vi har en lokal antennemand, der yder support, så jeg må tale med ham. Skal også tjekke scartstik m. v., som har været nævnt.

Vender tilbage til jer, der har svaret, senere.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 02-09-09 08:40

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-09-09 08:53

Selv tak...