/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Voss komfur elk822-1
Fra : theill
Vist : 2697 gange
250 point
Dato : 29-08-09 12:22

Hej.
Jeg har en fejl på ovnen på et voss komfur elk 822-1.
Fejlen er at når ovnen når den givne temperatur slår den HPFI og den er sikker hver gang.
Hvad kan dette skylles??

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 260 point
Dato : 29-08-09 12:43

Metal der opvarmes udvider sig.
Hvis der er ledninger er kommer fortæt på chasi som er jordet, slår hpfi relæet fra.

Da der ikke er så meget andet i en ovn andet end blæser og varmelegme. Vil jeg gætte på at det er dit varmelegme der er fejl på.

vh Ben

Kommentar
Fra : theill

Dato : 29-08-09 12:46

Tror ikke det er noget der udvider sig som sådan.
Da det er lige meget om det er 100 grader eller 230 grader, man sætter det til.
Det er først når den er nået op på den indstillede termperatur at den slår hpfi'en.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-08-09 12:53

Hvis det kun er tro er det i en anden katrgori...

I forbindelse med HPFI fejl er der kun afledning til jord, der kan debaters.

Om det er mekanisk, ved udvidelse eller ved fugt, skal afklares. Men eftersom den har været varmet op tror jeg ikke meget på at det er fugt, med mindre at dit varmelegme direkte er tæret.

Så derfor er jeg overbevist om at det er et mekanisk isolationsproblem.

Dette er baggrunden for mit svar.

vh ben

Kommentar
Fra : theill

Dato : 29-08-09 13:03

Jeg vil jo så mene at hvis det er pga. varme at det udvider sig.
Hvorfor går det så galt når man sætter temperaturen til 100 grader, men prøver man at sætte den til 200 grader går det ikke galt før den er nået de 200 grader.?

Kommentar
Fra : theill

Dato : 29-08-09 16:59

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 29-08-09 17:14

det er termostaten , der er en overgang i , ete af den gamle type kan det godt være en ledning der kan laves , ellers er det en ny termostat

Godkendelse af svar
Fra : theill

Dato : 01-11-09 09:07

Tak for svaret Benjamin.Hansen.