/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Skærmen er gået amok!
Fra : kammanoerup
Vist : 557 gange
200 point
Dato : 29-08-09 00:17

Hej-

Jeg har en ældre skærm vist 5-6 år,
Philips--på skærmen er noget der hedder Lightframe og det har åbenbart bestemt sig for at gøre som det lyster!!

det fortæller at styresystemet er blokeret!

Der er en meny på flere forskellige sprog og hvis jeg er heldig kan jeg få den på engelsk ell. tysk

Jeg er godt klar over at det må ha' noget med lys i skærmen at gøre, for ned over skærmen og på tværs køre flere lyse felter eller det halve af skærmen er lysere!

Denne hovedmeny dukker op og forsvinder af sig selv,
så det er et lysshow, men ikke til at leve med!
Hvad kan jeg gøre ? (ud over at smide skærmen ud)!

Venlig hilsen Kamma

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-08-09 00:21

Hej Kamma.

Du har sikkert en stationær pc? Med fladskærm eller "gammeldaws" skærm?

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 29-08-09 00:34

Hej-

Ja Stationær og en gammeldags skærm, som jeg ellers er glad for, men det her er ved at drive mig til vanvid

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-08-09 00:38

Det kan jeg godt forstå. Men du kan godt bruge den alligevel, altså er det den du bruger nu?

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 29-08-09 00:50

Ja- Jeg har kun den, men ind imellem dukker "hovedmenuen" op og så kan jeg ikke læse hvad der er på skærmens midte!!
Så må jeg prøve at få den væk og så skrive/læse indtil den dukker op igen. (Møj)
Ned over diagonalt og på tværs kører disse hvide felter, der åbenbart viser hvor lys skærmen kan blive!

Du kan nok se ud fra dette, at jeg ikke har særlig megen forstand på det her!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-08-09 01:14

Nu håber jeg så, at du ved, hvordan du starter din pc i fejlsikret tilstand? Jeg mener at du skal trykke på venstre Ctrl eller på F8 (man skal sådan nærmest være hurtig på fingrene, når pc-en er under opstart). Dvs at du skal slukke for maskineriet. Tænde igen, trykke på skift på de 2 taster, og starter pc-en så pænt op med sort skærm med tekst på, skal du vælge Fejlsikret opstart med cd-romsupport. Kan den så det, og skærmen opfører sig normalt, er det IKKE skærmen eller grafikkortet, men nok nogle drivere, der er smuttet. Men opfører skærmen sig stadig tosset, er det nok en ny eller nyt grafikkort. Og det er ikke lige sådan til at checke her. Da ville det være en god ting, hvis du kunne låne en skærm af en bekendt. Og hvis den så også opførte sig tosset, er det sikkert grafikkortet, der er ved at smutte .

Men prøv det med start i fejlsikret tilstand. Lykkes det ikke lige første gang, så prøv igen. Det kan nogle gange drille med Ctrl og F8. Og er skærmen så stadig tosset, må vi lige vende tilbage til det i morgen (i dag), for min seng råber sgu efter mig nu .

Fortvivl ikke, vær positiv. De kan måske kun ende med, at du skal købe en ny skærm til mellem 1500 og 2000 kr .

Mange godnatlige hilsner fra Chris

PS!
Citat
at jeg ikke har særlig megen forstand på det her
Det får vi lidt efter lidt, hvis interessen for det er der

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-08-09 03:30

Køb en ny skærm, den gamle er karut og det kan ikke betale sig at reparere den, du kan vist ikke købe de strømslugende kasse skærme mere, men køb en ny 19" flad skærm, den bliver du glad for hvis du er ene om at kigge på skærmen, den ses nemlig bedst lige forfra i modsætning til kasse skærmen som godt kan ses fra en skrå vinkel.
Forslag til en god og billig skærm:
http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=870384&SamleMenuID=&gruppe=5043&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=Samsung

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 29-08-09 04:10

Du kunne jo også først forsøge at opdatere skærmdriveren, det gør du fra Enhedshåndtering som du finder ved at højre klikke på Denne computer, klik på Administrer og klik på Enhedshåndtering til venstre i det nye lille vindue, find Skærme og klik på det lille + så menuen åbner, højre klik på Plug and play skærm og klik på Opdater driver, giv lov til at søge på internettet, måske kommer der meddelelse om at Windows ikke kan finde en bedre driver end den du har.
Så forsøger du at opdatere driver til grafikkortet, find Skærmkort og klik på det lille + højre klik på navnet på grafik kortet og klik på Opdater driver.
Det anbefales at bruge en driver fra producenten, den kan du hente ned på computeren inden du forsøger at opdatere grafik kortet, hvad hedder dit grafik kort ? Hvis nu du vil have os til at at hjælpe med at finde den rigtige

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-08-09 11:54

Kære ovn.

Det var præcis lige der, jeg ville "hen" i dag (jfr. dine 2 indlæg fra i nat). Det kan du sikkert også læse i mit sidste indlæg fra kl. 01:14. Men ski fint at du skriver det, så sparer jeg på tasterne .

Mvh H .

PS! ovn - har du i dag ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-08-09 14:00

kammanoerup

Jeg tror di skærm er ved at gå i stykker.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg har en stor skærm du gerne må få. Det er ikke en fladskærm.
Og skærmen duer.

Send mig en personlig meddelelse her på kandu, hvis du er interesseret.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-08-09 20:09

Hej til ovn.
Jeg ville såmænd også bare frem til, at den eneste måde at løse problemet på, var at købe en ny skærm. Syntes bare, at andre muligheder skulle afprøves først . Det samme skriver du så om, bare på en anden måde. Så tak for opbakningen, og fordi du ikke kunne vente, til jeg kom på igen

Men som vanligt lister jeg ud af spg., når du overtager .

Mvh H

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 29-08-09 21:16

Hej-

Et lille pip her fra. Det lader til at der er blevet ro i lejren (på skærmen), men det er nu sket før!!

Jeg fandt en CD (user's manual) i mine gemmer, den har jeg forsøgt -i flere omgange- at installere og nu tror jeg det er lykkedes, der er i alt fald dukket et par nye ikoner op på skrivebordet, dem har jeg aldrig haft før!!

Nu vil jeg lige se om det virker, så vender jeg tilbage!

Venlig hilsen Kamma

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-08-09 22:57

Det er sikkert dine gode gamle bundkort drivere du har fundet, som fulgte med da du købte computeren, det er en god ide at geninstallere dem når der er problemer med det grundlæggende (skærm - højtalere - tastatur med mere)

Godkendelse af svar
Fra : kammanoerup

Dato : 06-09-09 20:23

Tak for svaret o.v.n..

Efter mange besværligheder og problemer med at komme på KANDU-i flere omgange-

er der lige nu "Ro i Lejren", men det har holdt hårdt!

Hvad det er jeg har opdateret er jeg ikke helt klar over -(pinligt)
men det hjalp!
Hvis problemet opstår igen (hvad G.. forbyde) så har i mig her igen!!
Tak, til jer alle

Venlig hilsen Kamma

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-09-09 20:36

Selv tak - du må da også gerne spørge om andet end skærmen, den holder sig forhånbentlig i ro