/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Niels Adolf Bagger, hjælp
Fra : bl2
Vist : 1430 gange
100 point
Dato : 16-04-03 07:54

Jeg søger alt om Niels Adolf Bagger, hvor han er født, hvem hans forældre var og hvornår han døde, jeg ved hvornår han blev gift og med hvem.
Jeg syntes jeg har kikket alle vejne, også Frederiksberg biblo.
Det ville være til stor hjælp, hvis nogle kunne hjælpe mig.

Tak bl2

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 16-04-03 09:04

Hvilket århundrede er vi i?
Hvor er du "stødt" på ham?
Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-04-03 09:44

På denne adresse er der hit på Bagger i følgende lande, prøv at søge der, du ved jo hvor i landet han er født .
Senta

http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp
Sources Searched
Matches were found only in the sources listed below. Click on a source to see more matches for that source.
• Ancestral File - 5
• IGI/Denmark - over 19
• IGI/North America - 1
• IGI/Norway - 1
• IGI/Sweden - 1
• VRI/Denmark - over 25

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 16-04-03 09:58

På den adr. Senta henviser til er der f.eks. 3 vielser på navnet fra 1792 til 1861 i DK(derfor vil det være rart hvis du angiver tiden lidt mere præcist)

NIELS ADOLF BAGGER
Male

Marriages:
Spouse: SOPHIE FREDERIKKE HAUCH Marriage: 17 OCT 1858 Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark

--------------------------

NIELS ADOLF BAGGER
Male
Marriages:
Spouse: LOVISE EMILIE MORTENSEN
Marriage: 03 NOV 1861 Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark

NIELS ADOLPH BAGGER
Male
Marriages:
Spouse: LOVISE FLOOR
Marriage: 27 APR 1792 Brarup, Maribo, Denmark
Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : bl2

Dato : 16-04-03 21:26

Undskyld, undskyld, fejlen er min.
Niels Adolf Bagger blev gift med Lovise Floor 27 Apr. 1792, jeg ved også at de boede i Bakkebølle, Sjælland.
Men mere ved jeg ikke.
Tak for hjælpen
Hilsen bl2

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 16-04-03 22:10

Hvis du søger på folketællinger på www.ddd.dda.dk
med navnet bagger og amt: Præstø og alle år, får du 77 hits.

Der er nogle der bor og bliver boende i Bakkebølle, andre ser ud til at sprede "navnet".

Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 16-04-03 22:34

Er det mon ikke ham i 1801:
Samtlige personer i husstanden

Præstø, Baarse, Vordingborg Landsogn, Bachebölle Bÿe, , gårdmand, 16.fam., FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Niels Bagger, 35, Gift, husbonde, bonde og gårdbeboer,
Louise Thors Datter, 28, Gift, hans kone, ,
Lorentz Bagger, 9, Ugift, deres børn, ,
Martin Bagger, 7, Ugift, deres børn, ,
Carl Bagger, 6, Ugift, deres børn, ,
Friderich Bagger, 4, Ugift, deres børn, ,
Poul Jensen, 25, Ugift, tienestefolk, ,
Hans Christophersen, 21, Ugift, tienestefolk, ,
Frantz Hansen, 14, Ugift, tienestefolk, ,
Anna Christophers Datter, 29, Ugift, tienestefolk, ,
Kirsten Anders Datter, 20, Ugift, tienestefolk, ,
---
Her er han i 1840:
Samtlige personer i husstanden

Præstø, Baarse, Vordingborg Landsogn, Bakkebølle Bye, , nr.5, en gård, 5.fam., FT-1840
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Carl Bagger, 43, Gift, , gårdmand,
Ane Sofie Hans Datter, 29, Gift, , hans kone,
Lovise Christiane Bagger, 6, Ugift, , deres børn,
Lorentz Bagger, 3, Ugift, , deres børn,
Jens Pedersen, 30, Ugift, , tjenestefolk,
Peder Johansen, 17, Ugift, , tjenestefolk,
Karen Marie Rasmus Datter, 22, Ugift, , tjenestefolk,
Niels Adolf Bagger, 77, Enke(mand), , indsidder og aftægtsmand,
---
Han er sikkert død mellem 1840 og 1845:
Samtlige personer i husstanden

Præstø, Baarse, Vordingborg Landsogn, Bakkebølle, , nr.4, en gård, 6.fam., FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Carl Bagger, 48, Gift, , landmand, Everdrup, Præstø amt
Ane Sophie Hansdatter, 34, Gift, , hans kone, her i sognet, Vordingborg
Lovise Bagger, 11, Ugift, , deres børn, her i sognet, Vordingborg
Lorentz Bagger, 8, Ugift, , deres børn, her i sognet, Vordingborg
Peder Pedersen, 20, Ugift, , tjenestefolk, Allerslev, Præstø amt
Niels Jensen, 16, Ugift, , tjenestefolk, Kallehauge, Præstø amt
Maren Jensdatter, 19, Ugift, , tjenestefolk, Kallehauge, Præstø amt

Samtlige personer i husstanden

Præstø, Baarse, Vordingborg Landsogn, Bakkebølle, , nr.61, en gård, 82.fam., FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Carl Bagger, 53, Gift, , gårdmand, Everdrup, Præstø amt
Ane Sofie Hansen, 40, Gift, , hans kone, her i sognet, Vordingborg
Louise Bagger, 16, Ugift, , deres børn, her i sognet, Vordingborg
(Lauritz) Bagger, 13, Ugift, , deres børn, her i sognet, Vordingborg
Karoline Louise (Cazio), 7, Ugift, , plejebarn, Kastrup, Præstø amt
Rasmus Jensen, 14, Ugift, , tjenestedreng, Kallehauge, Præstø amt
Maren Hansen, 23, Ugift, , tjenestepige, Kallehauge, Præstø amt
---

Men så kan du da komme lidt videre.
Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : Bodilmarie

Dato : 16-11-03 16:32

Niels Adolf Bagger køber en gård i Bakkebølle d. 13 maj 1797. Før det var han forvalter på Nysø. Gården i Bakkebølle kalder han for Engelbreth minde, senere kom den til at hedde Kjølholm. På arkivet i Vordingborg findes gårdens historie. Bagger familien var ejer af gården til 1906.
Hilsen Bodil Jensen

Kommentar
Fra : bodilb

Dato : 15-02-04 19:47

Jeg har en del oplysninger angående Niels Adolf Bagger, som var min tipoldefar. Jeg er i besiddelse af Kjølholms historie samt kopi af en brevveksling mellem N.A.B. og Erhvervsarkivet i Aarhus vedrørende økonomisk støtte. Jeg har også oplysninger om hans forældre og bedsteforældre. Du kan maile til mig på bodilbdk@yahoo.dk
Hilsen Bodil Bagger