/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
RVS TECHNOLOGY®
Fra : Gizmo1226
Vist : 4223 gange
100 point
Dato : 26-08-09 16:51

jeg faldt telfældighvis over dette produkt:
RVS TECHNOLOGY® ENGINE TREATMENT TIL BEHANDLING AF 4-TAKTSMOTORER.

nogle der har erfaringer med dette produkt?
gav det nogle synlig effeck? (længere på literen, flere heste osv.)

som der er nogle der ved, har jeg en meget slidt sierra.
for få hundrede kroner kan man renovere sin motor ved bare at kører, det lydder lidt for godt til at være sandt.
men det kunne da være en billig løsning hvis det virkede.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-08-09 16:56

Mon ikke det er det sædvanlige produkt, baseret på silikone. I bedste fald er det lige så godt for motoren som bananen i bagtøjet i kadett'en. I næstbedste fald er kun din tegnebog blevet lettet.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 26-08-09 16:59

Bell Add, har forskellige produkter til motorer både diesle og benzin som fungerer rigtig godt, når det drejer sig om at rense motorer, partikkelfiltre m.m.

De virker, MEN det er ikke sådan at du får flere heste.

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 26-08-09 17:00

det er det sidste jeg er bange for, derfor vil jeg vide om der er nogle der har erfaring med det.
ellers er der andre ligene produkter som nogle har erfaring med, må de gerne sige til.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-08-09 17:06

Ork jow. Alle lovordene er som klippet ud af Swedol's reklamer. Kun med den ændring at nu snakker man "metalkeramiske" istedet for silikone.

Hvis det var dødgodt og livsforlængende gætter jeg på at vognmænd, redere og andre med motorer med meget drifttid havde opdaget "opfindelsen".

Og dør din maskine, hvor meget tror du så du kan hente i erstatning fra et ApS.

Noget godt kan der dog gøres. Havde selv en gammel fiat for år tilbage der brugte lidt olie. Skiftede til fuldsyntetisk Mobil 1. I første omgang medførte det øget forbrug, hvorefter olieforbruget stoppede, til bilen blev skrottet ved 350 000 km.

Ellers er der banan-historien. Skulle man sælge en kadett (eller lignende baghjulstrækker) der sang i bagtøjet, hed kuren af med skruen og en banan ind til tandhjulene. Så sagde den ingenting (før senere).

Skal bilen alligevel snart smides ud, kan eksperimentet højst lette dig for nogle kroner. Men havde det været godt, tror jeg at blandt andet MOTOR nok havde ryddet forsiden.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-08-09 17:08

En af sjukkerne røg på Swedol ideen engang. Det gav 0,00

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-08-09 17:17

Teflon og IKKE silikone, skulle der have stået i mit første indlæg.....

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 26-08-09 17:37

jeg har kigget lidt rundt på nettet, har fundet nogle andre produkter, men fælles for dem alle er at nogle har fået en meget bedre motor/gearkasse ud af det, og andre har fået smadret det hele efter de havde brugt det.

en inde på bilgalleri skriver:

Citat
Ham her Ole som er modstander af Abcon har jo lidt ret.

hmm... Dette emne kunne blive diskutteret fra nu og til det begynder at sne lilla i juli...

1. Alt garanti på din bil bortfalder ved brug af teflon(abcon) produkter i motor/gearkasser

2. Hvis det er så godt!!! hvofor bruger bil fabrikanterne det så ikke?

3. Nogen siger, "jeg fik et bedre geasrskifte ved at bruge abcon" JA.. men du fyldte vel også helt nyt gearolie på samtidig (som abcon foreskriver) Og en ny god gearolie letter altså gearskiftet betydligt!!

4. Hvorfor er der ikke nogen Racerkøre/Raceteams der køre med abcon hvis det skulle give mellem 5-15% ekstra heste????

5. Olien binder sig til metal dele!! hvordan bliver de så smurt?

6. Hvordan kommer metal stumperne af med varmen hvis de har en "beskyttende teflon belægning"

7. Det danske forsvar er holdt op med at bruge smøremidels produkter der indholder teflon, til våben, da det "åd" gummi dele HVAD SÅ MED VORES PAKDÅSER, OLIETYVE O.S.V ??????

8. TEFLON blev designet til stegepander, så kvinderne ikke brænder alting fast!

9. Skal vi ikke lade denne "opfindelse" forblive i køkkenet til hvores kvinder, og skåne vores kære biler for dene rædsel, ellers ender det med, at vi skal have en juicepresser som kølerfigur

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 26-08-09 17:43

men jeg efterspørger stadig nogle der har prøvet det, for de fleste jeg har set der har prøvet det, har haft et godt resultat.
dog er det kun positive resultater på gearkassen, ingen skriver omkring motor.
men tror ikke jeg vil hælde det på motoren, men hvis jeg få nogle svar med at et eller andet produkt virker på motoren, med 99% sandsynlighed så skal jeg prøve når jeg har lidt penge til overs.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-09 17:59

Der findes IKKE nogen mirakkelkur - så ville ALLE jo bruge det

Og klart du kun læser/ser noget positivt om produkterne på deres sider - det andet skriver de da ikke

Så med mindre det er for at fuppe en mulig køber - glem det.....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-08-09 18:45

Jeg synes du skulle prøve. Din gamle sierra bliver nok som ny igen.......
Tror du på alt som bliver skrevet på nettet?
alimak

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 26-08-09 19:30

Næsten alle mirakelmidler er baseret på teflon/grafit, de er udmærkede på lejer og andre former for friktion.
MEN på en motor er der skrå honningsriller i cyllindrerne, og de bør ikke jævnes af en teflonhinde på op til flere my, da dette giver større olieforbrug.

Har set en Briggs & Stratton motor, der kørte 15 min uden olie med Swedol.

Ville dog kun bruge disse produkter på min græsslåmaskine.

Køb istedet en kvalitetsolie med de rigtige additiver. På skibsmotorer skifter man ikke olie, man renser den og tilsætter nye additiver.

Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 100 point
Dato : 26-08-09 19:33

Jeg har prøvet forskellige produkter gennem årene, og de har virket som lovet, på de gamle slidte motorer jeg har haft.

For mere end 20 år siden prøvede jeg Swedol 1.ste gang på en træt BMLC 1750 motor.
Det gav en dramatisk forbedring.
Naboen prøvede det også på sin gamle Opel Rekord og var ligeledes begejstret.
Swedol indeholder Teflon granulat, som brænder sig fast alle steder hvor 2 overflader er adskilt af en oliehinde med lidt for stor tolerance (slid).
Der skal altså være plads til den teflonhinde som granulatet opbygger.

Senere har jeg med held anvendt tilsvarende nyere produkter fra THansen, men effekten er ikke så tydelig længere.
Det skyldes mest sandsynligt, at de mest solgte motor og gear olier nu om dage er af bedre kvalitet end for 20 år siden. Derfor har motorerne heller ikke været så nedslidt.

Men det virker på slidte motorer.

Det virker også fint på slidte gearkasser, på trods af det lidt mærkelige med, at synkromesser jo virker ved friktion.
Måske skyldes det netop, at den nedsatte friktion i synkromesserne helt enkelt giver lidt blødere indgreb ved gearskift.

Der er INGEN effekt at spore på en motor i god stand, som har været holdt med korrekt olieskift.

Husk at disse mirakel olier IKKE kan reparere en slidt motor. Kun maskere problemet.
Det gør de til gengæld helt fantastiskt og så længe, at man får rigelig tid og luft i økonomi til at overveje nyanskaffelse.

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 26-08-09 19:36

Og til Gismo med Sierra.

På alle 1,6/2,0 er olietyvene revnet og knasten måske slidt, så den tikker.

Kan laves billigt af en Handyman, selve blokken kan klare mange gange jorden rundt.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 26-08-09 22:43

FDM har for nogle år siden testet et teflonprodukt. Deres konklusion var, at teflon sænkede overfladernes evne til, at trække oliefilm. Så hjalp det ikke, at teflon har en lavere friktion end metal, da friktionen (og dermed varmeudviklingen) er højere for teflon mod teflon end for metal mod olie mod metal.

Det blev beskrevet, at olifilmen tjener til,
at sænke friktionen,
at bortskylle partikler, der ellers ville slibe ridser i metaloverfladerne,
og at aflede varme.

Den samlede konklusion var, at teflon i motorer gør mere skade end gavn.
FDMs teknikkere brugte i øvrigt også joken med stegepanden.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 26-08-09 22:52

Beestone, du har normalt flere gode fif, men historien om rekorden undrer mig, for én af mine venner prøvede faktisk Swedol på en godt slidt rekord 1900 med olieforbrug i overkanten. Han kørte mindre end 5 km, så havde han teflonbelagt tændrørenes isolatorer. Nye tændrør og nye 5 km. For at gøre en lang historie kort, så var det et farligt arbejde, at få skyllet Swedolblandingen ud, og derefter kørte han fint et par år, dog med en lidt tykkere olie end foreskrevet.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 27-08-09 01:18

Hjkofoed : det kan jeg ikke gøre for. Det er ikke min skyld

Naboens Rekord kunne i al fald mægtig godt lide kuren.
Og det var en Rekord C sådan ca. årg. 68.

... men den var altså rød, så det kan være derfor ?

Godkendelse af svar
Fra : Gizmo1226

Dato : 27-08-09 08:29

Tak for svaret Beestone.