/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Genbruge rulletekst i ny film
Fra : larshau
Vist : 484 gange
100 point
Dato : 25-08-09 23:57

Jeg har Adobe Premiere Elements 7.

Efter at have færdigklippet en film vil jeg gerne lave et udtræk af denne film for at genbruge den i en anden film. Helt konkret drejder det sig om en rulletekst, der er sat ind i slutningen af filmen.

Men hvordan bærer man sig ad med at kopiere en sekvens fra én film over til brug i en anden film?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 26-08-09 06:35

Øeeh ...... Er det ikke bare at markere/klippe der hvor din rulletekst begynder og til der hvor den ender - Og så gemme denne stump som en ny fil - rulletekst.filformat?

Denne fil indsættes i enden af din nye film!

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 26-08-09 09:56

Ja, det lydr jo simpelt.
Jeg har nu lavet et forsøg: har slettet alt andet end rulleteksten og gemt resten, dvs rulleteksten, i en ny fil.
Jeg har den nu den ny fil som en FLV-fil og også som en PREL-fil. Men ingen af disse kan jeg indsætte i den helt nye film, som jeg er ved at redigere.
Umiddelbart burde der være et system hvor man "blot" kan cut / paste sådan en sekvens fra én prel-film til en anden.

Annuller spørgsmålet
Fra : larshau

Dato : 11-09-09 14:19

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Imidlertid har jeg fundet nogle forslag på YouTube, hvorved jeg har fundet frem til en engelsk instruktør. Han har udgivet fem særdeles instruktive DVD vedrørende Photoshop Elements 7. Interesserede kan se mere på hjemmesiden www.simplydv.co.uk