/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
burka forbud ja eller nej ?
Fra : scootergrisen
Vist : 1304 gange
30 point
Dato : 25-08-09 17:27

Hvad siger i til gøre det ulovligt at have burka på ?
ja eller nej ?

Jeg siger helt klart nej.

PS en burka er det der lagen som nogle perkere går med over hele kroppen så man ikke kan se deres krop.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7e/Burqa_Afghanistan_01.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e8/Woman_walking_in_Afghanistan.jpg
http://i.ehow.com/images/GlobalPhoto/Articles/5044116/205030-main_Full.jpg

Troede ikke de måtte have bare tær men de må de åbentbart godt.

Accepteret svar
Fra : Burka

Modtaget 40 point
Dato : 25-08-09 17:31

****************
Burka Forbud Nej Tak
****************

Kommentar
Fra : kanduFup

Dato : 25-08-09 17:41

De 30-50 (?) Burka klædte i Danmark har lige så meget ret til at bære denne uklædelige dragt, som Scootergrisen har ret til at svine andre folkeslag til. Det er nemlig Demokrati & ytringsfrihed, som vi kan være stolte over at have i Mor Danmark.

kanduFup

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-08-09 17:43

Citat
Hvad siger i til gøre det ulovligt at have burka på ?
ja eller nej ?

Jeg siger helt klart nej.

Det betyder at vi er helt enige, når du også går ind for at man ikke skal gøre det ulovligt at have burka på.

For en gangs skyld bliver jeg overrasket til den gode side

Kommentar
Fra : Burka

Dato : 25-08-09 17:50

"PS en burka er det der lagen som nogle perkere går med over hele kroppen så man ikke kan se deres krop"

Sådan?:

http://britandgrit.com/wp-content/uploads/2008/02/bnp_lyndamiller_kkk.jpg"

Kommentar
Fra : Burka

Dato : 25-08-09 17:52
Kommentar
Fra : Burka

Dato : 25-08-09 17:53

Det er måske ikke sådan et lagen du mener?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-09 17:59

Har vi ikke maskeforbud i DK

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-08-09 18:14

Nej Nordsted1, vi har ikke et generelt maskeringsforbud i Dk, kun som der står her i Straffelovens

§ 134 b. Den, der i forbindelse med møder, forsamlinger, optog eller lignende på offentligt sted færdes med ansigtet helt eller delvis tildækket med hætte, maske, bemaling eller lignende på en måde, der er egnet til at hindre identifikation, straffes med bøde eller fængsel indtil 6 måneder.

Stk. 2. På samme måde straffes den, som på offentligt sted besidder genstande, der må anses for bestemt til tildækning af ansigtet under de i stk. 1 nævnte omstændigheder.

Stk. 3. De i stk. 1 og 2 nævnte forbud gælder ikke for tildækning af ansigtet, der foretages for at beskytte mod vejrliget, eller som tjener andet anerkendelsesværdigt formål.

Så hvis man fryser (og ikke er i gang med at demonstrere, så er det nok ikke klogt at fryse), eller fx af religiøse/kulturelle grunde bærer maske el lign., må man gerne være maskeret, jf stk 3.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 25-08-09 18:20

det skulle være tilladt at hive burkaen af dem offentligt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-08-09 18:21

Burka forbud ..... det burde der være på kandu !

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 25-08-09 18:23

hørt hørt ANS

Kommentar
Fra : Burka

Dato : 25-08-09 18:23

Citat
Burka forbud ..... det burde der være på kandu !

Kommentar
Fra : Burka

Dato : 25-08-09 18:24

Go ahead - Blacklist me

Kommentar
Fra : kanduFup

Dato : 25-08-09 18:26

Hvad med et Racisme forbud?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-08-09 18:51

Citat
Burka

Dato : 25-08-09 18:24

--------------------------------------------------------------------------------
Go ahead - Blacklist me

Så tager du bare en ny burka på.

Men gid det var så nemt at blackliste dig en gang for alle

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 25-08-09 18:59

Burka forbud - næææh nej, lad os få burka påbud i stedet for!!! Alle skal gå iført burka - og i nationalfarver!!!

Kommentar
Fra : kanduFup

Dato : 25-08-09 19:13

Citat
Men gid det var så nemt at blackliste dig en gang for alle

Kan du ikke koncentrerer dig om Scootergrisens spørgsmål?

Og IKKE om min person?

Kommentar
Fra : kanduFup

Dato : 25-08-09 19:18

Citat
lad os få burka påbud i stedet for!!! Alle skal gå iført burka - og i nationalfarver!!!

Yes!

Start med klaphatten

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 25-08-09 19:20

Fra Scootergrisen:
Citat
Hvad siger i til gøre det ulovligt at have burka på ?
ja eller nej ?

Jeg siger helt klart nej.

Fra Vagn:
Citat
Det betyder at vi er helt enige, når du også går ind for at man ikke skal gøre det ulovligt at have burka på.

For en gangs skyld bliver jeg overrasket til den gode side

Godt set, Vagn, og meget enig

Kommentar
Fra : kanduFup

Dato : 25-08-09 19:43
Kommentar
Fra : nulburka

Dato : 25-08-09 19:51
Kommentar
Fra : ja-så

Dato : 25-08-09 19:59

Hvis burka skal være forbudt så skal det også være forbudt at bære, skæg, rygmærker, urent tøj, hængerøvsbukser, hættetrøjer, og alt andet Pia Kjærsgård ordlydslignede indskrænket etiske holdning snak

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 25-08-09 20:05

burkaén bliver forbudt når der er nok der har brugt den til diverse røverier..

Forstil jeg at tage en burka på hjemme og så gå hen i banken og hente bankens penge.. og så smide gardinet undervejs hjem fra banken.. perfekt kup..

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 25-08-09 20:13

bare tænk på dunsen under burkaen på en varm dag fy for sat--

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 25-08-09 20:16

Hej scootergrisen.
Citat
Jeg siger helt klart nej.
Er du helt sikker på det ?

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 25-08-09 20:31

Citat
bare tænk på dunsten under burkaen på en varm dag fy for sat--
Så har du aldrig prøvet at sove 2 i en sovepose .

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-08-09 20:41

Det overdordnede spørgsmål er, skal vi forbyde det er er

Farligt/skadeligt for andre

Farligt for folk selv

Anstødeligt

Anderledes

Grimt

eller bare

Alt det vi ikke kan lide (og her er spørgsmålet, hvem bestemmer hvem "VI" er, og hvad "VI" mener)

For øjeblikket har vi en stribe politiske partier, der fx forbyder folk at smøre madpakker til deres børn i daginstitutioner, men i stedet tvinger dem til at betale for noget mad, der måske er anderledes/dårligere/mindre økologisk/mere økologisk/mere svinsk(gris på gaflen) end forældrene/børnene ønsker

Personligt syntes jeg forbudsfesten skal stoppe ca. der, hvor det er farligt/skadeligt for andre.

Tænk hvis jeg, eller end anden, en dag fik lyst til at gå med (nedefra) sandaler med tykke hvide hjemmestrikkede uldsokker, knickers, ternet skovmandsskjorte, skotskternet vest, lilla jakke, neongrønt slips og, dadada, alpehue med fjer. Hvis en burka skal være forbudt, skulle den mundering da også.

Vi burde måske også forbyde etniske danskere at stille skriftlige spørgsmål, når de ikke magter sproget, i det mindste burde de bestå indfødsretsprøven først

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 25-08-09 20:48

Hven ka.....Burka

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 25-08-09 20:50

Kære Vagn.
Citat
Hvis en burka skal være forbudt, skulle den mundering da også.
Er den da ikke det ?

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 25-08-09 20:56

Vagn, har du nogen sinde set, om scootergrisen har delt point ud til nogen ?

Vh C

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-08-09 21:09

Nej, men jeg tror alligevel ikke han er den hurtigste scooter i havnen

Men jeg sad og tænkte på, om ikke en af dem, der syntes det er så forfærdeligt at folk ikke er klædt som dem, kunne fortælle lidt om hvad der er så provokerende ved netop en burka.

Er man mere undertrykt i en burka end når man står og sælger sig selv i meget lårkort og push-up-BH, tror man de gemmer bomber i tøjet, har man nogensinde hørt en i burka prædike hellig krig eller hvad er det lige der gør det er så meget mere væmmeligt end alle de andre grimme ting folk går klædt i, kører rundt i, bor i osv., for slet ikke at snakke om deres meninger

For en ordens skyld, jeg syntes det ser forfærdeligt ud, jeg vil kunne se folk i øjnene når jeg taler med dem (men der er aldrig nogen i burka der har talt til mig og omvendt), de må være farlige som bilister (men jeg har aldrig set en burkaklædt føre en bil, og er sgu mere bange for de daglige mobilsnakkende idioter bag rattet), så hvad rager det mig hvad tøj de går i?

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 25-08-09 21:51

God sen aften Vagn.
Citat
tænkte på, om ikke en af dem, der syntes det er så forfærdeligt at folk ikke er klædt som dem, kunne fortælle lidt om hvad der er så provokerende ved netop en burka.
Jeg sidder så og tænker på, hvor alle de negative udmeldinger bliver af ?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-08-09 22:11

Ja, cathcart, jeg syntes ikke jeg -som helhed- mangler negative udmeldinger om burkaer, men jeg savner i den grad at få at vide, hvorfor netop det er (noget af) det værste.

Et møde med en kamphund for et lille år siden har gjort voldsomt indtryk på mig, men de få burkaklædte kvinder jeg selv har set?

Syntes der er lidt synd for dem, ville hade at skulle gå burka (men hadede også min skoleuniform med slips), men tror da hellere jeg ville gå i en burka end være en handlet kvinde i luderuniform.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 25-08-09 22:21

Citat
men tror da hellere jeg ville gå i en burka end være en handlet kvinde i luderuniform.

De to uniformer kan da ikke sammenlignes... den ene er frivillig den anden er tvang, eller i hverttilfælde bliver de udstødt af familien, hvis de smider burkaen

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 25-08-09 22:54

God sen aften Olsen.
Citat
den ene er frivillig
Ikke nødvendigvis. Du har vel hørt om "Trafficing"? Det er helt sikkert ikke frivilligt, at kvinderne, der bliver (mis)handlet over grænserne, gør det uden en form for lokkemidler og derefter tvunget til prostitution . Og så er vi tilbage ved tvang .

Undskyld at jeg kørte af sporet, for jeg er imod det, når andre gør det .

Vh C

Kommentar
Fra : Burka

Dato : 26-08-09 04:16
Kommentar
Fra : Burka

Dato : 26-08-09 04:53

Mon det er fordi scootergrisens egen Bedstemor bar en burka, at han er så harm over denne dragt?

http://bigfun.be/Cartoon/Burka+Funnies.htm

Kommentar
Fra : Burka

Dato : 26-08-09 04:59

Ikke Burka, men en "forkert" hudfarve

http://bigfun.be/Movie/Racism+is+Unacceptable.htm

Kommentar
Fra : kanduFup

Dato : 26-08-09 05:15

Hej burkagrisen !

Prøv at læse:
"Islams kvindeslør" af Henny Harald Hansen, Borgens Forlag 1992.

De har den på biblioteket, og den er ret så god.

Cathcart har vist ret:
Hvornår lukker du dine spørgsmål og giver points?

Er svarene ikke racistiske nok, efter din mening?

Eller syr du i virkeligheden Burkaer, og vil gøre Reklame?
- Negativ omtale er bedre end ingen omtale, som bekendt.

Kedeligt at være med i dine spørgsmål
(Må se at lære at holde mig væk!)

Hvorfor Burka i Makka kommenterer du ikke dine spørgsmål eller lukker dem?

Kommentar
Fra : Burka

Dato : 26-08-09 05:26

Kan visse personer dog ikke snart lære at koncentrerer sig om eccensen af et spørgsmål?

Her bliver spurgt om et Burka forbud i Dannevang:

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=139352

Og straks tror visse personer at det er et Burka forbud på Kandu.

Men det skulle vel være en simpel sag at fjerne Burka+tilbehør, når Burka selv har offentliggjort profilerne, skulle jeg mene.

Bortset fra det, så er hele spørgsmålet en proprotions-forvrængning af rang.

Der er da vigtigere ting at tage sig af!

Arbejdsløsheden, finanskrisen og andre alvorlige emner.

Kommentar
Fra : kanduFup

Dato : 26-08-09 05:36

Ja, burkagrisens spørgsmål er da godt nok -

mener de konservatives forslag er proprotions forvrængning & vildledning, så man skal tænke på noget andet end det væsentlige.

Kommentar
Fra : nulburka

Dato : 26-08-09 06:20

profilen hedder altså scootergrisen, din nød!

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 26-08-09 11:34

Daws Burka
Citat
Mon det er fordi scootergrisens egen Bedstemor bar en burka, at han er så harm over denne dragt?
Der er noget, du har misforstået. For scootergrisen siger helt klart JA til, at muslimske kviner bærer burka. Prøv lige at nærlæs hans spg. en gang mere !

Min ringe mening er, at folk må gå med den beklædning, der passer dem bedst, bare det er frivilligt. Men det er det desværre nok ikke for de kvinder, der af misforståede religiøse fortolkninger, bærer burka .

Vh C

Kommentar
Fra : kanduFup

Dato : 26-08-09 12:20

Citat
Hvis du ikke havde halvdelen af indlæggene og derved spammede spørgsmålet - så ville flere sikkert deltage og det ville være knapt så kedeligt og ensporet

Det tror jeg ikke en pind på!

Er folk interesserede vil de give deres b7 med.

Uanset om jeg så havde 50 profiler i ét spørgsmål.

Jeg kan ikke forhindre det, og vil naturligvis heller ikke!

Du er forresten vældig fin oprydder.

Ja jeg er kedelig, for jeg mener ikke nødvendigvis det, som er mest "populært" at mene.

Heldigvis er der få undtagelser,
som vagr & Cathart.

Kommentar
Fra : kanduFup

Dato : 26-08-09 12:24

Scootergris - opfør dig nu som en mand, og giv points til én af de, som der mener det samme som dig.
Nemlig : JA, til at muslimske kvinder bærer burka, som mine 2 med-sammensvorne allerede har bemærket flere gange.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 26-08-09 12:40

Daws kanduFup
Citat
Nemlig : JA, til at muslimske kvinder bærer burka, som mine 2 med-sammensvorne allerede har bemærket flere gange.
Især når vi begge 2 er enige med scootergrisen.

Citat
Heldigvis er der få undtagelser,
som vagnr & Cathcart.
Vi mener, det vi mener, og ikke det der er populært at mene. Eller hvad er det du mener, vi mener ?

Vh C

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-08-09 13:04

Pointsene kan ikke rage mig mindre, stik dem op et sted hvor solen ikke skinner for min skyld.

Men det der rent faktisk interesserer mig, er hvad for nogle argumenter folk (Ikke Scootergrisen, han er jo for burkaer) har for at det skal være forbudt at gå med dem offentligt, som jeg bad om tidligere.

Citat
Men jeg sad og tænkte på, om ikke en af dem, der syntes det er så forfærdeligt at folk ikke er klædt som dem, kunne fortælle lidt om hvad der er så provokerende ved netop en burka.

Fortæl, fortæl, havd er det der er så slemt for jer ved at se en kvinde i burka? Gerne med en begrundelse, og husk "udansk er det mest udanske ord på dansk", så det er ikke en begrundelse.

Vi er jo, som bekendt, verdens mest tolerante, begavede, humoristiske, lykkelige, lige og rige folk??

Om ikke andet virker det som om burkaen slagter det første udsagn

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 26-08-09 13:56

Vi er bange for at de skal over tage landet...
som mogens glistrup endgang sage "De skide muhammed vil overtage Danmark"

Kommentar
Fra : kanduFup

Dato : 26-08-09 14:09

Mugge var en speciel mand. Han betalte en høj pris for sin åben mundethed. Kom i fængsel, blev"slagtet" af Pia Kjærsgaard. Det meste af hvad han sagde var noget vrøvl. Også det du skriver.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 26-08-09 14:10

Jeg gentager gerne:
Citat
Min ringe mening er, at folk må gå med den beklædning, der passer dem bedst, bare det er frivilligt. Men det er det desværre nok ikke for de kvinder, der af misforståede religiøse fortolkninger, bærer burka

Vh C

Kommentar
Fra : kanduFup

Dato : 26-08-09 14:17

Citat
Vi mener, det vi mener, og ikke det der er populært at mene

Nemlig!
Og det er godt, at nogen "tør" gå imod "den offentlige mening", som PH skrev en sang om.

Fint, at nogen kan bevare det kølige overblik.

Nåh, hvis Scootergrisen ikke giver points (Og jeg er også lige glad med at få dem!),
kan vor superhelt så ikke tage og annulerer, for det er jo en stor tomgang. Uden saglige argumenter fra modstanderne, som jo også vagr efterlyser.

OK buch78 kom med et bud.

Er du virkelig så bange for 30-50 burka klædte kvinder?????

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 26-08-09 14:34

Læs NU venligst dette indlæg fra Vagn:
Citat
Fra : vagnr af dato : 26-08-09 13:04

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 26-08-09 14:36

Tak til kanduFup for dette:
Citat
Og det er godt, at nogen "tør" gå imod "den offentlige mening"

Vh C

Kommentar
Fra : tal_ordentligt

Dato : 26-08-09 15:11

Nej til burka i

Børnehaver, vuggestuer, skoler, uddannelsessteder, offentlige kotorer, hospitaler, lægeklinikker osv. osv. osv. man kunne fortsætte i en uendelighed.

Et enkelt eksempel: mine børn skal ikke passes/undervises af burkaklædte pædagoger - de skal kunne se pædagogens ansigt - desuden er mimik en medvirkende del af det at udtrykke sig.

De kan for mig sove i burka, men hold dem væk fra det offentlige rum, hvor det at se et ansigt er en nødvendighed. Jeg behøver vel ikke at nævne kørekort, buskort mv. Burka hører ikke hjemme i det offentlige rum i DK.

Husk - problemet er ikke stort nu, men det kan det blive...............

Kommentar
Fra : Burka

Dato : 26-08-09 15:26

Citat
Nej til Burka, kanduFup mfl. måske er der slet ingen der får point - kan være at tricket skal bruges i de spørgsmål hvor mangeprofilen deltager..............

Hmmm.
Ja, jeg har været med i nogle af scootergrisens intelligente og velbegavede spørgsmål, men dog ikke den alle. Har da set nogle, hvor jeg ikke deltog i, som heller ikke er lukkede.

tal_ordentligt. Burka-girls kan slet ikke få buskort, og jeg tvivler meget stærkt på, at de nogen sinde kommer i en dansk daginstitution (andet end evt. lokumsrensere).
Jeg har selv været pædagog, og vi antog Tyrkere, Pakistaner m.m - Men kravet var, at de komme dansk.

Så "No problems".

Slut fra mig.

Kommentar
Fra : Burka

Dato : 26-08-09 15:30

komme = kunne

+ at de nogenlunde var på linie med "etnisk korrekte" danskere.

Kan oplyse, at studerende, med tørklæde (ikke burka) blev betragtet "naturligt" af vuggestuebørn / børnehavebørn og fritidshjemsbørn.

Børn er nemlig, heldigvis, ikke så fordomsfulde og "forskrækkede" som voksne.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-08-09 16:01

Tak til Buch 78 og tal_ordentligt, for at I kommer med nogle argumenter, det kan man da forholde sig til.

Desværre, eller rettere heldigvis, er de ting I argumenterer imod slet ikke en virkelighed i forbindelse med burkaklædte kvinder.

Buch 78 skriver bl.a. "Vi er bange for at de skal over tage landet... " og det er der sikkert nogle ganske få fundamentalistiske muslimer der ønsker sig. Men at det skulle være de burkaklædte kvinder, som alle?, i øvrigt uden at det er undersøgt, mener er undertrykte, tror jeg ikke på, de få burkakvinder jeg har set går (bortset fra dragten) i et med tapetet! Og hvis de ikke længere kan gå ud af lejligheden, får de slet ingen impulser i anden retning end fra deres mand/miljø.

tal_ordentligt,har burka allerede svaret, jeg vil blot tilføje, at den tidligere hæderskvinde, nuv. integrationsminister, Birthe Rønn Hornbech klart har sagt, at burkakvinder ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet og ikke kan få bistandshjælp, så det eneste sted jeg kan forestille mig man kan risikere at kunne blive ekspederet af sådan en skulle være i en indvandrerbutik, selv der tror jeg det ville være imod et eller andet religiøst/kulturelt, hun kunne jo risikere at røre ved en mand når hun rækker varen frem.

Der ville nu være en fordel ved at supermarkederne ansatte kvinder i burka, selv i ulvetimen ville der være en kort kassekø

Kommentar
Fra : tal_ordentligt

Dato : 26-08-09 16:22

Citat
Kan oplyse, at studerende, med tørklæde (ikke burka) blev betragtet "naturligt" af vuggestuebørn / børnehavebørn og fritidshjemsbørn.
Tørklæder gik mange danske kvinder med tidligere, men nu handler det om burka-klædte, og det hører ikke hjemme i det offentlige rum i DK, og man må så beslutte sig til hvor burka er OK - min egen holdning er, at det religiøse symbol må de holde hjemme hos sig selv.

Citat
Birthe Rønn Hornbech klart har sagt, at burkakvinder ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet og ikke kan få bistandshjælp
Ja, hun har sagt mange ting - det bliver spændende om det også holder hvis det skulle komme til en retssag. Det kunne være at dommeren var burka-klædt

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-08-09 16:45

tal_ordentligt, du ser spøgelser, men de har vist allesammen burka på

Ingen normal arbejdsgiver (og slet ikke domstolene) ville ansætte nogen med burka, der skulle have den mindste kontakt med andre mennesker. Alle (i hvert fald gammeldanskere) ville løbe skrigende væk, mig inkl.

Men det er jo ingen grund til at forbyde dem at gå på gaden.

I Krystalgade i København ser man regelmæssigt mænd med jødekalot, jeg ser oftere nonner med deres mærkelige dragter end jeg ser burkaer, og endnu oftere præster med pibekrave. Skal det ikke også forbydes som en religiøs manifestation i det offentlige rum, eller er det kun når det er muslimer, det skal forbydes?

Kommentar
Fra : tal_ordentligt

Dato : 26-08-09 17:31

Citat
I Krystalgade i København ser man regelmæssigt mænd med jødekalot, jeg ser oftere nonner med deres mærkelige dragter end jeg ser burkaer, og endnu oftere præster med pibekrave. Skal det ikke også forbydes som en religiøs manifestation i det offentlige rum, eller er det kun når det er muslimer, det skal forbydes?
Det er når vi taler totale tildækninger, uanset religion.

Citat
Ingen normal arbejdsgiver (og slet ikke domstolene) ville ansætte nogen med burka, der skulle have den mindste kontakt med andre mennesker. Alle (i hvert fald gammeldanskere) ville løbe skrigende væk, mig inkl.
Kan du garantere det vagnr? Nej vel..............!

Så er det muligt at jeg ser spøgelser, men, men, men lad os tale videre om 10-20 år og se om det fortsat er så lille en gruppe.

Jeg stiger af her, har kort luftet mine synspunkter, fortsat god debat.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-08-09 17:40

Jeg skrev NORMAL arbejdsgiver, og som arbejdsgiver i ca 20 år tør jeg godt garantere, at ingen NORMAL arbejdsgiver i Dk ville ansætte en burkaklædt med kontakt til mennesker.

Kunne være en god aprilspg, at sætte en burkaklædt ved kasseapparatet i et supermarked

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-08-09 18:04

Citat
De 30-50 (?) Burka klædte i Danmark har lige så meget ret til at bære denne uklædelige dragt, som Scootergrisen har ret til at svine andre folkeslag til. Det er nemlig Demokrati & ytringsfrihed, som vi kan være stolte over at have i Mor Danmark.

Spørgsmålet var ikke om de har ret nu.
Men om du syntes at det skal være forbudt i fremtiden.

Citat
Har vi ikke maskeforbud i DK

muligvis men er der ik noget med det kun gælder til fodbold og demoer og sådan noget.
Det jo ikke forbudt og tage en elefant hue på og en styrthjelm over.

Citat
Hvad med et Racisme forbud?

så vidt jeg ved kan man da godt blive straffet for racisme i danmark... men det måske ikke altid den lov gælder. nogen der ved noget om det ?

Citat
Burka forbud - næææh nej, lad os få burka påbud i stedet for!!! Alle skal gå iført burka - og i nationalfarver!!!

Haha burka påbud i nationalfarver... for satan det humor.

Citat
Jeg siger helt klart nej.

Citat
Er du helt sikker på det ?

Ja hvorfor skulle jeg ikke være sikker ?
Du kan jo prøve og overbevise mig om noget andet.

Citat
Personligt syntes jeg forbudsfesten skal stoppe ca. der, hvor det er farligt/skadeligt for andre.

mobiltelefoner er jo skadelige og flyradar og udstødning. skal vi så forbude det ?

Citat
Tænk hvis jeg, eller end anden, en dag fik lyst til at gå med (nedefra) sandaler med tykke hvide hjemmestrikkede uldsokker, knickers, ternet skovmandsskjorte, skotskternet vest, lilla jakke, neongrønt slips og, dadada, alpehue med fjer. Hvis en burka skal være forbudt, skulle den mundering da også.

Det handler vel ikke om tøjet det handler om at folk bliver tvunget til at gå med noget bestemt tøj.

Citat
Nej, men jeg tror alligevel ikke han er den hurtigste scooter i havnen

Nej min scooter er vildt langsom undervand, det er scootere generelt.

Citat
så hvad rager det mig hvad tøj de går i?

Det jo lige det, det handler ikke om tøjer men hvad det står for... undertrykkelse.
undertrykkelse rager dig vel så ?

Citat
Hvornår lukker du dine spørgsmål og giver points?

Når man giver point så bliver spørgsmålet jo lukker også kan folk ikke skrive så derfor venter jeg.

Citat
Min ringe mening er, at folk må gå med den beklædning, der passer dem bedst, bare det er frivilligt.

PS det jo ikke lovligt at gå klædt som man har lyst i danmark hvis der var nogen som er itvivl.

Citat
Pointsene kan ikke rage mig mindre, stik dem op et sted hvor solen ikke skinner for min skyld.

Måske op under burkaen ?

Citat
De kan for mig sove i burka, men hold dem væk fra det offentlige rum

Mener du så at det er okay at de bliver undertrykt derhjemme bare du ikke kommer til at kende til det ?

Citat
Kan oplyse, at studerende, med tørklæde (ikke burka) blev betragtet "naturligt" af vuggestuebørn / børnehavebørn og fritidshjemsbørn.

Der udtalte du dig lige for alle vuggestue/børnehave/fritidshjemsbørn i hele verden eller hvad ?
Jeg tvivler på at alle de børn syns det er naturligt at have tørklæde på.

Citat
min egen holdning er, at det religiøse symbol må de holde hjemme hos sig selv.

Okay men hvad så med kors for eksempel i en halskæde skal det så også være forbudt ?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-08-09 18:06

Citat
Kunne være en god aprilspg, at sætte en burkaklædt ved kasseapparatet i et supermarked

Det var der sikkert også nogle der skrev for 10år siden om tørklæde muslimer men det sidder der jo idag.

På den anden side så sidder der sku nok slet ikke mennesker ved kassen i supermarkeder i fremtiden.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-08-09 18:25

tal_ordenligt,har skrevet det jeg ville "sige"

Egentlig har jeg ondt af de kvinder, der bærer denne spøgelsespåklædning, de kan overhovedet ikke integreres, men er helt overladt til familiens ve og vel - undertrykkelse så det basker, og nej jeg tror ikke en døjt på at de går med burka'en frivilligt, det er frivilligt tvang

Ikke nok med det, så er det jo også usundt, de mangler d-vitaminer

Deres burka kan ikke sammenlignes med nonner eller jøder, der kan man da i det mindste se hvem man snakker med

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 26-08-09 20:25

Man skal lige huske på hvordan man selv ville blive behandlet. der hvor de kommer fra..

Tag nu fx. meka. der mår jeg ikke opholde mig som det passer mig.. som de skriver No entry for non moslems http://mm.iteams.org/uploads/images/Middle%20East/Saudi/Saudi_sign_No_Entry.jpg
når de kommer til Danmark må de indordne sig efter vores forholde..
og om de så har burka på eller ej er deres egen problem..

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-08-09 21:18

>Nordsted1, alle danskere lider af D-vitaminmangel, i det mindste om vinteren, hvis de ikke har slanget sig i ugevis på strande i Thailand el. lign. Som helt alm. gammeldansker har min læge rådet mig til at tage D-vitamin, for det er der ikke nok solskin/varme om vinteren til at vi får, uanset burka eller ej, nok D-vitamin. I Usa, hvor alle stater, bortset fra Alaska, ligger sydligere end Dk (som rent faktisk ligger ligeså nordligt som den sydlisgte del af Alaska), har 3/4 af befolkningen D-vitaminmangel, se http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=vitamin-d-deficiency-united-states

Og jeg har da også ondt af de kvinder der render rundt med en burka, men ved ikke (da der aldrig er lavet en undersøgelse) om det er dem selv, deres mand eller hvad, der gør de går med den. Men jeg ved, at masser af handlede kvinder går med deres dragt (miniskørt, push-up mv), fordi de ellers mindst får tæv (det er undersøgt), men der er ingen der overvejer at forbyde den påklædning.

Og til buch78, er det ikke meningen vi skal være bedre end skiderikkerne? Ellers kan det jo være det samme, hvordan skal vi lære diktaturlandene at opføre sig ordentligt hvis vi gør ligesom de lande vores indvandrere er flygtet fra??

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 26-08-09 22:09

Spg. til scootergrisen:
Citat
Hvad siger i til gøre det ulovligt at have burka på ?
ja eller nej ?
Jeg siger helt klart nej.
Hvad er det, du siger helt klart nej til ? Jeg vil meget, meget gerne have et svar !

Vh C.

Kommentar
Fra : Burka

Dato : 27-08-09 04:37

Citat
Der udtalte du dig lige for alle vuggestue/børnehave/fritidshjemsbørn i hele verden eller hvad ?

Ja da!
Ved også hvad de får i julegave & hvad de spiser til morgenmad...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-08-09 13:26

Servicemeddelelse, nu trækker burkakrigeren (naser Khader) i land

http://www.altinget.dk/artikel.aspx?id=99286&ref=newsletter&refid=5264

Pludselig mener han også et forbud skal være lovligt

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 27-08-09 14:03

Hej Vagn.

Hvad mener ham Khader egentlig?
Citat
Pludselig mener han også et forbud skal være lovligt
Jeg har endnu ikke hørt om, at der skulle udarbejdes et ulovligt forbud

Vh C

Til scootergrisen.

Jeg venter altså spændt på dit svar .
Citat
Hvad er det, du siger helt klart nej til ?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-08-09 14:19

"Jeg har endnu ikke hørt om, at der skulle udarbejdes et ulovligt forbud "

Nej, det er der nok ingen der ville sige, men det virker som om Khader i starten var mest optaget af at være på, men nu, hvor der er kommet en del mere modstand, er blevet optaget af detaljer som at et forbud ikke må være grundlovsstridigt

Om scootergrisen er vel kun det at sige, at den der tier samtykker, så han er enig i, at der ikke skal laves forbud mod burkaer, jf "Det betyder at vi er helt enige, når du også går ind for at man ikke skal gøre det ulovligt at have burka på."

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-08-09 14:39

Det er da meget entydigt det scootergrisen skriver og mener:

Der står jo i spørgsmålet JA eller NEJ til at burka skal være ulovligt og svaret fra ham er Jeg siger helt klart nej. det kan vel ikke siges mere klart, at han er imod at gøre burka ulovligt............

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-08-09 14:46

Bent juul, hvis du citerer det hele i stedety for kun noget af det står der

"Hvad siger i til gøre det ulovligt at have burka på ?
ja eller nej ?

Jeg siger helt klart nej."

Altså selv spørgsmålet lyder:

"Hvad siger i til gøre det ulovligt at have burka på ?"

Ja betyder, at man vil gøre det ulovligt at have burka på, og nej, at man IKKE vil gøre det ulovligt.

Det kan da ikke være så svært at forstå, hvis man ellers har gået i skole i Dk?

Og det har de fleste gammeldanskere vel, du og scootergrisen inkl?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-08-09 15:07

Er det ikke det samme vi skriver vagnr bare med forskellige ord.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-08-09 15:19

Undskyld bentjuul, det er åbenbart mig der skal have skolepengene tilbage

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 27-08-09 17:20

Ski skønt, at vi alle sammen nu er enige om, at scootergrisen er IMOD et forbud mod af bære burka .

Og mon der findes en skole, der vil gi Vagn 7,73 kr tilbage? for den da, og det er godt, at Vagn ikke er så fintfølende men kan ta noget gas (Håber jeg skisme )

Vh C

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-08-09 17:39

Jo cathcart, jeg har altid ment, at noget af det værste er skallesmækkende mimoser, du ved sådan nogle der elsker at drille andre (for nu at sige det pænt) men hyler op når nogen driller dem.

Men jeg gik på ret mange forskellige skoler, så jeg tror ikke nogen af dem mener de har spildt 7,73 på at forsøge at lære mig noget.

Men jeg kunne ramme plet med en slangebøsse, og med papirkramper i timerne, fik masser af øvelse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-08-09 20:35

ja ja, man er altid go' til noget

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 27-08-09 20:52

Hej Vagn.

Med alt det du kan og ved, er de 7,75 kr sgu givet helt godt ud .

Og Nordsted (Vores Mimose) er ski god til at drille .

Og jeg er bare ski god

Vh C .

PS! Til scootergrisen. Jeg venter altså stadig spændt på dit svar

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 27-08-09 21:06

Og så var der den gang, at DF ville ha en lov lavet om. Den tillod Sikherne at køre på motorcykel uden styrthjelm på grund af, at det var møjhamrende besværligt for dem at vikle alt det gazebind af hovedet først, tage hjelm på og så vikle bindet på igen. NU skulle Sikherne altså bruge styrthjelm. Så var der en Sikh, der spagfærdigt udtalte, at her i DK bor der kun 27 Sikher, og der er ingen af os, der har motorcykel.

Jow, jow, med lov skal land bygges

Vh C

PS! Til scootergrisen. Jeg venter altså stadig spændt på dit svar .

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-08-09 22:44

Cathcart, i betragtning af, at regeringen lige har trommet hele befolkningen til stemmeurnerne, lavet propaganda i strid med reglerne (både indholdsmæssigt og ved ikke at lade opgaven gå i udbud) for en grundlovsændring, der tidligst bliver aktuel om 50 år, så var det da bare "rettidig omhu", at DF for at beskytte Sikherne ville sikre sig de skulle bruge styrthjelm.

ISÆR når der nu åbenbart allerede fandtes en overflødig lov, der undtog Sikherne fra at bruge styrthjelm.

Man burde måske få regler, der fritager elefanter fra at bruge sikkerhedsseler når de kører bil

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-08-09 22:48

Citat
Man burde måske få regler, der fritager elefanter fra at bruge sikkerhedsseler når de kører bil

Tror altså ikke der findes så store sikkerhedsseler, så de er vel pr automatik fritaget for brugen af sikkerhedsseler??

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-08-09 22:55

Man kan aldrig vide, vel

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-08-09 23:00

Vagnr, jeg syntes vi må slå et slaw for at der bliver nedsat et udvalg, som så kan undersøge sagen, og da vi skal være sikre på at det udvalget finder på er rigtig, kan vi nedsætte endnu et udvalg til at gennegå det hele igen, - helst i udlandet så vi kan sikre os at der er arbejdsro

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 27-08-09 23:54

Citat
Tror altså ikke der findes så store sikkerhedsseler, så de er vel pr automatik fritaget for brugen af sikkerhedsseler??
Kan vel fremstilles på det snart nedlagte Lindø-værft. Der er i hvert fald plads nok. Og kran til at løfte elefanterne, når der skal tages mål .

Og da jeg godt kan lide at sidde ned, vil jeg tilslutte mig det af Nordsteds fremsatte forslag om at nedsætte et udvalg, der skal nedsætte et udvalg gerne i udlandet, så vi også kan modtage skattefri udlandsudvalgstilskud .

Der burde også være en lov om, at pindsvin skal bære refleksbrikker .

Vh C

PS! Til scootergrisen. Jeg venter altså stadig spændt på dit svar ???

Kommentar
Fra : tudemarie

Dato : 29-08-09 10:11

Citat
PS! Til scootergrisen. Jeg venter altså stadig spændt på dit svar ???

Det kan du vente på til dommedag = den dag hvor muslimerne har overtaget DK, som mange brugere af kandu åbenbart frygter.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-08-09 10:37

Der er jo så mange dommedagsprofetier, der ikke er gået i opfyldelse.

Enoch Powell, ultrahøjreorienteret eneglsk politiker, holdt i 1968 sin berømte/rygtede "Rivers of Blood" tale, hvor han spåede at de sorte ville have overtaget Storbrittanien om 15-20 år, altså skulle de sorte have fået magten for mindst 20 år siden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rivers_of_Blood_speech

Det nærmeste er vist, at udenrigsminister David Milliband har noget sort blod i årerne

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 29-08-09 11:37

Citat
PS! Til scootergrisen. Jeg venter altså stadig spændt på dit svar
Og point for rigtigt svar

Vh C

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 29-08-09 11:43

Daws Tudemarie.
Citat
Det kan du vente på til dommedag = den dag hvor muslimerne har overtaget DK
Jamen til den tid er scootergrisen sikkert blevet spærret inde af muslimerne uden adgang til pc og nettet .

Vh C .

PS! Til scootergrisen. Jeg venter altså stadig spændt på dit svar

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-09 23:39

Citat
PS! Til scootergrisen. Jeg venter altså stadig spændt på dit svar

Eller er det mon ikke hans point du mener

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 30-08-09 00:59

God meget sen aften Nordsted.

Den bemærkning var sandelig under bæltestedet. . Prøv i stedet at være seriøs og svar på scootergrisens indlæg.

Vh C

PS! Til scootergrisen. Jeg venter altså stadig spændt på dit svar .

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 31-08-09 17:39

Der lader til at være stor interesse om emnet selvom der ikke er så mange der skriver om de er for eller imod et forbud.

Der var nogen som ikke helt forstod hvad jeg mente så her kommer det igen...

Jeg vil ikke have et forbud mod burkaer.

Sagt på en anden måde...

Jeg vil gerne have at det er lovligt at have burka på i danmark.

Jeg syntes det er latterligt at forbyde et stykke tøj.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 31-08-09 17:51

Det var også det du skrev, og som jeg er helt enig i!

Jeg troede godt nok du var gået galt i dobbelt-negationerne, men man kan jo gøre skarn uret

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 31-08-09 19:32

Citat
Det var også det du skrev, og som jeg er helt enig i!

Vh C

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 31-08-09 21:56

Citat
Jeg vil gerne have at det er lovligt at have burka på i danmark.
Og jeg kunne ønske mig en uvildig undersøgelse om, hvor frivilligt det er for disse kvinder at være iført burka!
Citat
Jeg vil ikke have et forbud mod burkaer.
Stadig enig!

Vh C

Kommentar
Fra : kanduFan

Dato : 01-09-09 07:25

Citat
Jeg vil gerne have at det er lovligt at have burka på i danmark.

Jeg syntes det er latterligt at forbyde et stykke tøj

OK !

Fino Bambino

Respekt !

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 01-09-09 17:01

Citat
Og jeg kunne ønske mig en uvildig undersøgelse om, hvor frivilligt det er for disse kvinder at være iført burka!

Altså for mig er det let at skille de 2 ting ad.

Det ene handler om tøjet som kaldes burka og det er jeg fucking ligeglad om folk har på eller ej.

Det andet er at der muligvis er nogen der tvinger andre til at gå med burka og hvis de ikke gør det så bliver de generet, slået, voldtager, dræbt eller noget i den stil.

Men der findes jo allerede love om at man ikke må genere, slå, voldtage og dræbe så for mig at se er loven på plads og det er bare at håndhæve den.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-09-09 20:54

Citat
Det andet er at der muligvis er nogen der tvinger andre til at gå med burka og hvis de ikke gør det så bliver de generet, slået, voldtager, dræbt eller noget i den stil.

Det sprang du let og elefant over, jeg syntes ellers det er ret så væsentligt

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 07-09-09 16:37

Citat
Det sprang du let og elefant over, jeg syntes ellers det er ret så væsentligt

så skriv noget mere om det hvis det er så væsentligt.

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 10-09-09 13:08

Tak for svaret Burka.