/ Forside/ Interesser / Helbred / Massage / Spørgsmål
10  mango 110
Massage før træning
Fra : tinolarsen
Vist : 4057 gange
100 point
Dato : 25-08-09 11:12

Vi kan få massage på arbejde hver anden uge - skal have på mandag, og om eftermiddagen skal jeg til spinning.

Er der noget med at man helst ikke skal dyrke motion den samme dag som man har fået massage..

For så må jeg jo droppe.... - ja ved jeg sku ikke...

Accepteret svar
Fra : mooseinc

Modtaget 110 point
Dato : 25-08-09 11:33

Hvis vi taler om fuldkropsmassage:
Jeg kan fortælle dig så meget som at det mest optimale for kroppen og for dig, er hvis din krop er varm INDEN massøren påbegynder sit arbejde. Det gør mindre ondt i musklerne hvis de er varmet op i forvejen, og de er mere modtagelige/nemmere at arbejde med.
Efter massage skal kroppen helt ligge og slappe af en halv time til en time, så musklerne har tid til at komme sig lidt, inden de skal på arbejde igen.
Hvis det bare er noget nakke-afspændingsmassage så husk at slappe af efter massagen. Men der er i ingen af tilfældene hvor du behøver bekymre dig om du træner samme dag som du får massage eller ej.
Der kan være nogen psykiske aspekter ved dette, da man ofte føler sig helt som en kludedukke efter en hel kropsmassage, men hvis kroppen bare får lidt hvile så er der ingen bekymringer.
Hvis du træner på eliteplan eller får massage får skader/skævheder i ryggen eller lignende, vil jeg dog rådgive dig at spørge din massør hvad du må/ikke må før og efter behandling.
Mvh
MooseInc

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-08-09 11:35

Fra denne side

http://www.kmmterapi.dk/Sport_og_skader.htm

Citat
Massage før sport og efter sport er ikke det samme. Massagen før sport er ikke dyb og langsom og helende, men i stedet masseres med hurtige, energiske bevægelser, som virker stimulerende og opvarmende for dine muskler.

Massage før sport:

· Forebygger skader

· Din træning kan blive langt mere intensiv

· Du kan træne på et højere niveau

· Forbedrer din fysiske ydeevne

Men nu er det jo ikke til at vide, hvilken type massage du får.

Men sig dog, at du skal til spinning, så vil du sikkert få at vide, om det vil være godt eller dårligt at få massage før spinningen.

Godkendelse af svar
Fra : tinolarsen

Dato : 28-09-09 21:59

Tak for svaret mooseinc.