/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Mails bliver hængende
Fra : Headfarm
Vist : 741 gange
200 point
Dato : 24-08-09 20:33

Har du et godt bud på hvorfor mails bliver "hængende" under forsendelse (bliver aldrig sendt) i Outlook 2007. Sker både med og uden vedhæftede filer.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 24-08-09 21:14

Nogle steder skal du skrive asmtp, altså med "a" foran smtp

det kunne du prøve..inde i indstillinge for din mail...

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 24-08-09 21:14

hvis TDC er det asmtp.dk

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-08-09 21:19

Citat
Nogle steder skal du skrive asmtp
det er altså kun hos tdc den hedder asmtp.mail.dk
andre udbydere kalder deres server for noget andet.
f.eks heddder den mail.telenor.dk hos telenor/sonofon/cybercity/.........

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 24-08-09 22:28

Alle opsætninger er som de skal være. Programmet har kørt i flere år uden problemer.

Det er en fejl der er opstået uden at nogen har været inde "og pille".

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-08-09 22:32

hvilken udbyder har du?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-08-09 22:35

Citat
Det er en fejl der er opstået uden at nogen har været inde "og pille".

de kan jo godt "pille" i den anden ende, det behøver jo ikke nødvendivis være hos dig der er pillet

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-08-09 22:38

Kode
Det er en fejl der er opstået uden at nogen har været inde "og pille".
eller din udbyder har ændret i smtp opsætningen, så du må ind og kigge hos din udbyder for at se om der skulle være ændringer.............

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 24-08-09 22:38

Udbyder er DanDomain. Vi har 30 andre computere der henter mails fra samme udbyder.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-08-09 22:43

og smtp porten er sat til 366 ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-08-09 22:46

ellers ville jeg nok lige kigge lidt på dette her:
http://help.dandomain.dk/email/DK/5.3_Tarpitting.htm

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 24-08-09 22:47

Til EXTERMINATOR

Prøver i morgen. Jeg har ikke adgang til computeren nu.

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 24-08-09 22:49

Til Exterminator
Dit sidste bud ser meget interessant ud. Den vej har jeg faktisk ikke prøvet.
Du hører nærmere.

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 24-08-09 23:20

Har prøvet noget lignende. Det viste sig at være en enkelt mail i udbakken der lå og spærrede fordi jeg havde skrevet en forkert e-mail-adresse.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 13-09-09 20:19

How goes?
Er du kommet videre?

er jo lidt spændt

Godkendelse af svar
Fra : Headfarm

Dato : 13-09-09 21:49

Hej Exterminator.

Ja jeg havde faktisk glemt korrespondancen igen. Vi opdagede, at problemet ikke opstod når computeren stod et andet sted så forbindelsen var problemet.
Men dit tip om at undersøge helpdesk ved udbyder var selvfølgelig fint - når nu jeg havde overset den mulighed.

Tak for denne gang.