/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Hvordan opsætter jeg WIFI
Fra : bibsamie
Vist : 537 gange
400 point
Dato : 24-08-09 14:29

jeg har en printer med WIFI hvorledes får den forbindelse til min pc

Kommentar
Fra : peque

Dato : 24-08-09 14:34

RTFM!

Jeg vil seriøst mene hvis du har købt en printer med WIFI i - som du skal koble på dit trådløse netværk så har du med garanti fået en manual med der:

1. fortæller hvilket model osv af printeren det er
2. Viser en desideret guide til hvordan du kobler den på nettet

men i korte træk:
1. tænd printeren.
2. gå i menu og find netværksindstillinger
2. scan efter netværk
4. indtast/vælg ESSID
5. indtast kode
6. pling installer driver på maskinen den skal bruge denne printere

Og så skulle du reelt være godt kørende ca - i grove træk
'

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-08-09 15:31

Det fordre jo, at du har trådløs pc eller router.
Installer de medfølgende programmer, og vent med at sætte printeren til, indtil du bliver bedt om det.
Du kan køre trådløs på to måder.
1. Via din trådløse router
2. Direkte til din trådløse PC
Det vil alt sammen være beskrevet i den medfølgende manual.

Så kan vi ikke komme længere med allede oplysninger du har overøst os med!

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-08-09 14:48

jeg har nu købt en Sandberg Mini WiFi Dongle men kan stadig ikke få forbindelse til min printer, det er en Lexmark X 6575

har i nogen løsning til mig

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-08-09 15:36

Nogle printere skal først installeres via kabel, og så senere sættes op til trådløs.
Prøv at gennemlæse brugsanvisningen stille og roligt!

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-08-09 15:46

severino

troede først man brugte brugsforvirringen når skidtet var brændt sammen ::: jeg vil finde den og prøve at gennemlæse den.

per

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-09 15:55

Der ER en årsag til at brugsforvirringen altid ligger næsten øverst i kassen

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-08-09 16:25

refi

det gjorde den så ette

per

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-09 17:53

OK...

Men den var der....

Og forrest i teksten står - "LÆS DENNE VEJLEDNING GRUNDIGT INDEN IBRUGTAGNING"

(også selvom man tror man kan.....)

Det sidste for egen regning

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-08-09 19:08

Jo men refi, noget så avanceret; så må man da starte fra bunden af!

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 19-09-09 10:55

jeg afventer stadig et svar jeg kan forstå/bruge

per

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-09-09 11:38

Citat
LÆS DENNE VEJLEDNING GRUNDIGT INDEN IBRUGTAGNING

Jamen gentager gerne

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-09-09 12:38

Hvis du vil køre direkte fra din net dongle til printeren, så skal den sættes statisk op og køre adhock. Det skal aktiveres inde i printerprogrammet for trådløs brug.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-09-09 16:31

PER
Citat
jeg afventer stadig et svar jeg kan forstå/bruge

Nu er dit spørgsmål snart en måned gammelt, og du har ikke selv været for flink til at reflektere på de svar der er kommet!!!
HVORFOR ???

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 20-09-09 16:35

severino

fordi jeg ikke kan få lortet til at virke lige meget hvad jeg prøver, så jeg vil prøve en gang til og så afslutte spørgsmålet.

mvh
per

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 400 point
Dato : 20-09-09 17:37

Altså: Tilslutter du printeren direkte til din PC via WiFi eller bruger du en router med trådløs AP, som mellemled?
Det fremgår jo ikke af dit spørgsmål, så jeg er jo nød til at få lidt tekniske detaljer!

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 20-09-09 17:42

jeg forbinder printeren via et usb kabel direkte til pcen, jeg har lige skiftet til en 20 mb forbindelse fra TDC

og går ind på trådløs konfigurationsværktøj og følger denne vejledning

Godkendelse af svar
Fra : bibsamie

Dato : 20-09-09 17:49

Tak for svaret severino.

Så skal da fan jeg prøvede en gang til og vupti så oplyste den at jeg skulle tage USB kablet fra så gjort og så var der trådløs WI FI forbendelse underligt men det virker nu så takker for hjælpen serverino.

dbh
per

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-09-09 17:52

Det var da godt!