/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Lave en halvcirkel
Fra : 19431225
Vist : 1104 gange
100 point
Dato : 23-08-09 17:23

Hej
Jeg bruger photoshop 7.0 dk, men har har et problem som jeg ikke kan løse,håber i kan hjælpe.
Jeg har taget et billede af en sten terasse som er firkantet, men nu vil jeg ger have et hjørne skåret af(en halvcirkel)men jeg kan ikke finde ud af hvordan, jeg ville blive glad om i kunne hjælpe.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 23-08-09 17:45

Du kan enten beskærer billedet som en halvcirkel eller lave en halvcirkel og importerer billedet i cirklen óm fyld.

hawaii7

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 23-08-09 17:48

Citat
Du kan enten beskærer billedet som en halvcirkel eller lave en halvcirkel og importerer billedet i cirklen óm fyld.

men hvordan beskærer jeg en halvcirkel

Kommentar
Fra : Lektor

Dato : 23-08-09 18:53

1-Åben dit billede
2-vælg elipse markerings værktøjet (nr 2 fra oven på værktøjsbjælken)
3-Hold shift nede og træk med musen så får du en perfekt cirkel.
4-Placer cirklen så den dækker i den halvcirkelform du ønsker.
5-Højereklik inde i halvcirklen og vælg inverter (selct inverse).
6-tryk delete/slet.
Du burde nu have et billede i halvcirkel format.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 23-08-09 22:58

hvis du kun vil have et hjørne skåret af, er det vel kun en kvartcirkel.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 24-08-09 08:58

Hej igen
Når jeg følger din beskrivelse og holder shift nede får jeg en sort cirkel (skal den være sort???) og når jeg højreklikker inde i cirklen, kan jeg ikke finde inverter (selct inverse)??

Kommentar
Fra : Lektor

Dato : 24-08-09 20:50

Husk du skal vælge elipse markeringsværktøjet, ikke elipse tegneværktøjet.
Genvejstasten er shift + m
Hvis du får rektangel markerings værktøjet frem, skal du gå over på værktøjslinien og klikke på rektagel-markerings ikonet, når du holder venstre musetast nede over ikonet kommer de andre markeringsværktøjer frem.
-håber det hjalp.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 25-08-09 10:31

Hej
Jeg har nu forsøgt det som du foreskriver, jeg har brugt shift+M og markerer en cirkel, når jeg højreklikker kan jeg " vælg det inverterede" men så går det galt det fungerer ikke for mig.
Jeg har som jeg tidligere har nævnt har jeg en firkantet terrasse som jeg vil have en halvcirkel skåret af det ene hjørne, der hvor jeg skærer stenene væk var det meningen at jeg vil kopiere noget jord og sætte ind i halvcirklen, det er muligt at det er svært og forstå hvad jeg mener, er det muligt at jeg kan ringe dig op så du kan forklare i telefonen, eller at jeg sender en fil med billedet så du bedre kan forstå hvad jeg mener

Accepteret svar
Fra : Lektor

Modtaget 100 point
Dato : 25-08-09 23:03
Godkendelse af svar
Fra : 19431225

Dato : 27-08-09 19:11

Tak for svaret Lektor.
Så tror jeg det lykkes, tak for hjælpen