/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
canon 450d manual - anyone?
Fra : jobestar
Vist : 623 gange
50 point
Dato : 20-08-09 12:51

Hejsa,

jeg står i den uheldige situation, at jeg har fortrudt køb af et canon 450d. Jeg har 14 dages returet i elgiganten, men jeg har spildt kaffe ud over den danske manual der fulgte med.

så vil høre om der er nogen herinde, som ligger inde med en sådan manual, og om jeg må købe den for 150kr. og du får selvfølgelig min gamle oveni. Det er kun på forsiden der er kaffepletter.

ja lidt spøjs forespørgsel, men kunne jo være der var nogen som havde en liggende de aldrig bruger.

returretten udløber imorgen.

jeg er fra kbh, så du skal bo på sjælland

Mvh Oscar

ps. hvis i kender en fotobutik jeg måske kan købe en i, må i meget gerne sige til.

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 20-08-09 13:15

har du fortrudt at du købte den ? siden du spg på den måde
og hvis ja
hvorfor ??

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 20-08-09 13:17

jeg så ikke lige dette """ at jeg har fortrudt køb af et canon 450d"""

så jeg spg lige igen hvorfor har du fortrudt ??
men bare pake den skide manual ned i bunden og så spil dum hvis de finder den

Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 20-08-09 13:52

kameraet er sådan set fint nok, men jeg syns ikke det ligger helt perfekt i hånden. Det er en smagssag selvf.

og så har jeg fundet et tilbud på et nikon D60, hvor der følger et ekstra objektiv med (55-200) til samme pris. plus ekstra udstyr som kameraholder og memorycard en del billigere.

Ja, jeg overvejede også det med at pakke den ned i bunden, men jeg tror altså de tjekker det hele igennem. Og hvis de finder den, så vil jeg bare stå endnu ringere.

Måske, hvis jeg siger det fra starten, kan jeg nøjes med at betale 1-200kr.

nu tager jeg ned og snakker med dem tror jeg.

hygge

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-08-09 14:34

Da jeg i sin tid lod et et canon 350 gå tilbage fordi jeg hellere ville haveet canon d30, måtte jeg betale ca. 500 kr. bare fordi jeg havde åbnet pakken med manualer. For som der blev sagt, at de kunne ikke sælge noget som nyt hvor manualpakken var brudt. Så uanset om du får fat på en manual, så tror jeg du kommer til at betale for en ny manualpakke.

Så gå du ned i butikken og se hvad de siger. Jeg kan for så vidt godt forstå dem, vi andre vil jo også have noget der er ubrudt, hvis vi skal give fuld pris.

Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 20-08-09 14:39

okay det kan jeg godt sætte mig ind i Bentjuul.

de sagde nu godt nok noget ala "vi vil helst have kassen og indpakning tilbage som det var, men det er ikke et krav"

nu må vi se.. jeg frygter bare at de bruger deres ret til at afvise at tage det tilbage ligemeget om jeg betaler noget ekstra, fordi de så mister et salg.

de kan nok godt i teorien afvise det fuldstændigt. :s

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-08-09 14:47

Citat
de kan nok godt i teorien afvise det fuldstændigt.
Nej det tror jeg ikke hvis der kommer en ny manualpakke i.

Kommentar
Fra : JimmyJimbo

Dato : 20-08-09 19:24

55-200mm er også noget lort. Køb kun med fast brændvidde. Glem alt om billige zoom objektiver.

Annuller spørgsmålet
Fra : jobestar

Dato : 20-08-09 20:29

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

men tak for info!

okay, jeg vidste ikke at fast brændevidde er skidt.

men jeg er altså også nybegynder, så skal jo starte et sted. køber ikke et objektiv til flere tusind kroner til at starte med.

hygge