/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Formulering af tekst
Fra : serato
Vist : 605 gange
100 point
Dato : 20-08-09 02:29

Jeg har brug for forslag til hvordan man kan omformulere nedenstående tekst, uden at indholdet bliver mindre sigende.
Det er kun teksten med fed der skal ændres.

Og det er vigtig at tænke med i sammenhængen, når man lytter til de følelsesladede og hæse versioner af den gamle rock og rul.

Jeg har allerede overvejet "huske på", "have i mente" og "have i erindring".

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 20-08-09 04:17

Hvis du bruger vendingen "have in mente", så hedder det som skrevet in mente

Accepteret svar
Fra : snerose

Modtaget 50 point
Dato : 20-08-09 05:40

Et par forslag:

Det er vigitgt at lægge sig på sinde....
Det er vigtigt at bemærke sig....
Det er vigtigt at være opmærksom på....
Det er vigtigt at have i baghovedet....
Det er vigtigt at erindre sig....
Det er vigtigt at tage i betragtning....

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 20-08-09 07:44

Det er vigtigt at tænke i en helhed....

Mvh

Gucci

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 20-08-09 08:14

Erindre
konnekte
Koble sammen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-08-09 12:01

Konnekte??? Fordansket engelsk?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-08-09 12:05

Citat
Og det er vigtig[B]t[/B],
at huske stemningen fra dengang ,
Citat
når man lytter til de

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 20-08-09 18:12

Og det er vigtigt at lægge mærke til, og tænke over sammenhængen når man lytter til de følelsesladede og hæse versioner af den gamle rock og rul.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-08-09 22:40

"Det er vigtigt at huske stemningen og sammenhængen"

Kommentar
Fra : serato

Dato : 21-08-09 15:54

Ok, tak for svarene. Nu skal jeg lige tænke over det ...

Kommentar
Fra : serato

Dato : 23-08-09 18:46

Det endte med at jeg - i første omgang - nåede frem til at jeg i stedet for forslagene, ville benytte ordet 'konteksten' (fandt jeg frem til via 'Opslag' i Explorer). Det er det ord jeg har researchet mig frem til kommer tættest på.
Da jeg imidlertid fik flere problemer med at omformulere (var en tekst jeg skulle ændre, for ikke at blive beskyldt for at hugge den), besluttede jeg i anden omgang at skrotte den og skrive noget helt nyt i stedet.

Nu er så spørgsmålet: Hvem skal nu have pointene?? Den tygger jeg også lige lidt på.

Der burde egentlig i en situation som denne være mulighed for at lukke uden at dele point ud. På samme måde som på Eksperten.dk ...
Jeg samler ikke på dem (kommer her sjældent ...), men når man når det nu endte med at man selv fandt en løsning. Med dette system kan man, så vidt jeg kan se, stille to spørgsmål - og så vente en evighed før der igen er point nok til endnu et.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-08-09 01:50

Du kan også selv hjælpe nogle her, og vinde point ved, at dit svar bliver accepteret.

Godkendelse af svar
Fra : serato

Dato : 24-08-09 22:20

Nu benyttede jeg jo ikke nogen af dem, så det kan jeg ikke give point for. Altså må jeg finde på noget andet ..... og vælger så at give pointene til den som kom med flest forslag ...

Kommentar
Fra : serato

Dato : 24-08-09 22:23

[quote]Du kan også selv hjælpe nogle her, og vinde point ved, at dit svar bliver accepteret.
[/quote]

Okay. Helt fint, men er ikke noget jeg har lyst til at bruge min tid på. :)

Kommentar
Fra : serato

Dato : 24-08-09 22:24

Nå, antallet af stjerner bestemme antallet af point ... Det er der jo ikke nogen der har sagt noget om. Hvorfor mon. :D