/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Harddisken fyldes op
Fra : jornkyd
Vist : 457 gange
100 point
Dato : 29-10-01 09:56

Info på min 10GB harddisk fortæller, at 51% er brugt.
Jeg har således kun godt 4GB ledig plads.
MEN, hvis jeg undersøger, hvad det er, jeg har liggende, summer det kun op til ca. 1.3GB.
Hvad kan denne uoverensstemmelse bero på.
Ligger der et eller andet, som jeg ikke kan se?
Når jeg kører en defragmentering (DiskOptimizer fra Alsoft), ser jeg efterfølgende et område midt i den ledige plads, som stadig er fragmenteret.
Findes der bedre værktøjer?

G4 - OS9.04

jornkyd

Kommentar
Fra : jornkyd

Dato : 29-10-01 10:33

Tak for svaret ...
MEN, det er jo en Mac, det drejer sig om.
Dit svar relaterer sig vist til en pc.
MVH
jornkyd

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-10-01 10:44

Det må du undskylde Jornkyd jeg er vist ikke rigtig vågen endnu
Brian

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 110 point
Dato : 29-10-01 10:36

d. 29/10/01 9:56 skrev jornkyd på jornkyd.news@kandu.dk i artiklen
vL8D7.2$RM3.228@news000.worldonline.dk:

>
> G4 - OS9.04

Find programmet AutoPurge på versiontracker.

Magnus

Kommentar
Fra : jornkyd

Dato : 29-10-01 11:17

Tak Magnus
Det lyder som det helt rigtige

mvh
jornkyd

"Magnus Rohde" skrev d. 29-10-01 10:36 dette indlæg :
> d. 29/10/01 9:56 skrev jornkyd på jornkyd.news@kandu.dk i artiklen
> vL8D7.2$RM3.228@news000.worldonline.dk:
>
> >
> > G4 - OS9.04
>
> Find programmet AutoPurge på versiontracker.
>
> Magnus
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-10-01 11:22

in article vL8D7.2$RM3.228@news000.worldonline.dk, jornkyd at
jornkyd.news@kandu.dk wrote on 29/10/01 9:56:

> Info på min 10GB harddisk fortæller, at 51% er brugt.
> Jeg har således kun godt 4GB ledig plads.
> MEN, hvis jeg undersøger, hvad det er, jeg har liggende, summer det kun
> op til ca. 1.3GB.
> Hvad kan denne uoverensstemmelse bero på.
> Ligger der et eller andet, som jeg ikke kan se?
> Når jeg kører en defragmentering (DiskOptimizer fra Alsoft), ser jeg
> efterfølgende et område midt i den ledige plads, som stadig er
> fragmenteret.
> Findes der bedre værktøjer?
>
> G4 - OS9.04
>
> jornkyd
techtool pro - gør et godt indtryk...

Godkendelse af svar
Fra : jornkyd

Dato : 29-10-01 11:58

Tak for svaret Magnus Rohde.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-10-01 14:12

Hej

Ja, der er noget, der fylder godt op. Netop OS 9.0.4 har store problemer
med at tømme/slette en usynlig 'TemporaryFolder'. Du skal enten fjerne den
manuelt med fx. FileBuddy 6.x eller have fat i programmet 'AutoPurge', som
automatisk fjerner den ved opstart/genstart. Begge to kan du finde på
www.versiontracker.com.

Men nu du har en G4, hvorfor så ikke opgradere til 9.1/9.2.1? - Det vil du
faktisk få en hel del ud af. Din G4 bliver hurtigere, og der er langt
færre fejl end i 9.0.4.

mvh. Erik Richard

jornkyd wrote:

> Info på min 10GB harddisk fortæller, at 51% er brugt.
> Jeg har således kun godt 4GB ledig plads.
> MEN, hvis jeg undersøger, hvad det er, jeg har liggende, summer det kun
> op til ca. 1.3GB.
> Hvad kan denne uoverensstemmelse bero på.
> Ligger der et eller andet, som jeg ikke kan se?
> Når jeg kører en defragmentering (DiskOptimizer fra Alsoft), ser jeg
> efterfølgende et område midt i den ledige plads, som stadig er
> fragmenteret.
> Findes der bedre værktøjer?
>
> G4 - OS9.04

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kommentar
Fra : jornkyd

Dato : 29-10-01 14:50

Tak Erik

Jeg vil straks konsultere Versiontracker

mvh
jornkyd

"Erik Richard Sørensen" skrev d. 29-10-01 14:12 dette indlæg :
> Hej
>
> Ja, der er noget, der fylder godt op. Netop OS 9.0.4 har store problemer
> med at tømme/slette en usynlig 'TemporaryFolder'. Du skal enten fjerne den
> manuelt med fx. FileBuddy 6.x eller have fat i programmet 'AutoPurge', som
> automatisk fjerner den ved opstart/genstart. Begge to kan du finde på
> www.versiontracker.com.
>
> Men nu du har en G4, hvorfor så ikke opgradere til 9.1/9.2.1? - Det vil du
> faktisk få en hel del ud af. Din G4 bliver hurtigere, og der er langt
> færre fejl end i 9.0.4.
>
> mvh. Erik Richard
>
> jornkyd wrote:
>
> > Info på min 10GB harddisk fortæller, at 51% er brugt.
> > Jeg har således kun godt 4GB ledig plads.
> > MEN, hvis jeg undersøger, hvad det er, jeg har liggende, summer det kun
> > op til ca. 1.3GB.
> > Hvad kan denne uoverensstemmelse bero på.
> > Ligger der et eller andet, som jeg ikke kan se?
> > Når jeg kører en defragmentering (DiskOptimizer fra Alsoft), ser jeg
> > efterfølgende et område midt i den ledige plads, som stadig er
> > fragmenteret.
> > Findes der bedre værktøjer?
> >
> > G4 - OS9.04
>
> --
> K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
> Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
> Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
> Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> - Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
> - Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
> - Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
>