/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Drev/Mappe struktur
Fra : klanger
Vist : 567 gange
100 point
Dato : 19-08-09 17:14

Hej.
Syntes ikke lige jeg kan finde svar på dette her.

På et tidpunkt er mit primære drev blevet navngivet I:

Hvornår det er sket og hvordan, ja.....

Og mine erksterne harddiske får så J: K: o.s.v. og USB nøgler for til delt drev bogstav efter "forgodtbefindende" sågar C: er en USB nøgle blevet "døbt"

Nu har jeg efterhåden været udefor nogle gange, at der er ting der ikke vil indstalleres fordi der ikke kan findes et C: drev. F.eks Digital Signatur som leder efter et C: drev....

Kan jeg lave drev betegnelserne om igen, altså med start fra C: eller vil jeg ødelægge en masse filer der allerede ligger på det nuværende I: drev?

Håber mit spørgsmål kan forståes...!!!!

På forhånd tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : drummer1000

Dato : 19-08-09 18:04

Sådan ændres et drevbogstav
Benyt følgende fremgangsmåde for at ændre et eksisterende drevbogstav til et drev, en partition eller en diskenhed:

1. Log på som administrator eller medlem af gruppen Administratorer.
2. Klik på Start, klik på Kontrolpanel, og klik derefter på Ydelse og vedligeholdelse.
3. Klik på Administration, dobbeltklik på Computeradministration, og klik derefter på Diskhåndtering i venstre rude.
4. Højreklik på det drev, den partition, det logiske drev eller den diskenhed, du vil tildele et drevbogstav, og klik derefter på Skift drevbogstav og sti.
5. Klik på Skift.
6. Klik på Tildel følgende drevbogstav, hvis det ikke allerede er markeret, klik på det drevbogstav, du vil bruge, og klik derefter på OK.
7. Når du bliver bedt om at bekræfte ændringen af drevbogstavet, skal du klikke på Ja.

Drevbogstavet for det drev, den partition eller den diskenhed, du har angivet, er ændret, og det nye drevbogstav vises i værktøjet Diskhåndtering for det relevante drev, den relevante partition eller den relevante diskenhed.

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 19-08-09 18:17

Tak drummer1000 indtil videre for en udførlig vejledning, men er du sikker på at det IKKE vil ændre noget på filerne i den "gamle" mappe..?

Accepteret svar
Fra : drummer1000

Modtaget 100 point
Dato : 19-08-09 18:35

Ændring af drevbogstavet for systemenheden eller startenheden er ikke en indbygget funktion i snap-in-programmet Diskhåndtering.

Mange MS-DOS-baserede og Windows-baserede programmer henviser til bestemte drevbogstaver, f.eks. miljøvariabler eller andre variabler. Hvis du ændrer drevbogstavet, fungerer disse programmer måske ikke korrekt.

Ellers vil det kører fint :)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-08-09 18:46

På drund af dit rod i drevbogstaverne så vil det være en god ide at det drev du har dit styresystem på bliver C:

Og du skal vide at en PC altid skal have C: Og at C: aller helst skal være en harddisk. Husk det til en anden gang.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-08-09 18:59

Du kan ikke ændre I drev til C drev, det vil ikke fungerer,
du bliver nok nødt til at starte på en frisk

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 19-08-09 19:07

Tak for svaret drummer1000.