/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hardware graphics acceleration
Fra : simonsj307
Vist : 680 gange
80 point
Dato : 19-08-09 11:36

Hej

Jeg har en Lenovo R61 med Vista.
Mit grafikkort er nVIDIA Quadro NVS 140M

Jeg har før haft FIFA 08 på maskinen - det ville jeg så prøve igen, men denne gang klager spillet over at Hardware graphics acceleration ikke er aktiveret. Derfor højreklikkede jeg på skrivebordet -> Personlige indstillinger -> Skærmindstillinger -> Avancerede indstillinger -> Fanen Fejlfinding -> Skift indstillinger.
Problemet er at under knappen skift indstillinger står der at min nuværende driver ikke tillader at ændre indstillingerne. Jeg har prøvet at bruge Windows' indbyggede driver, nVIDIAs driver og Lenovos driver til kortet. Jeg kan simpelthen ikke finde andre steder at ændre på indstillingen.

Hvis jeg kører dxdiag i Kør viser den ingen fejl.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-09 11:41

Uden at vide det:

Kunne det tænkes, at det er i indstillingerne for FIFA 08, at hardware acceleration skal slås til?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : simonsj307

Dato : 19-08-09 11:46

Tror jeg ikke.
Men hvis det er - ved du så hvordan man ændrer det uden at starte spillet :)

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 40 point
Dato : 20-08-09 20:51

Aner det ikke...

*.ini fil? ...genvejs opstarts-parametere? ...eller noget?

Det var blot et gæt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : simonsj307

Dato : 21-08-09 09:33

Det prøver jeg...

Godkendelse af svar
Fra : simonsj307

Dato : 26-08-09 18:03

Tak for svaret molokyle. Fandt ud af det af mig selv, men syntes du skal have pointene...

Kommentar
Fra : molokyle