/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
mørtel der er blevet tørt
Fra : momomo
Vist : 697 gange
100 point
Dato : 18-08-09 14:28

Jeg har en pose mørtel stående, det er blevet tørt (næsten), kan klumperne bare mases ud og så kan jeg bruge det eller skal det smides væk?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 110 point
Dato : 18-08-09 15:03

Mørtel tørrer ikke bare det hærder med luftens CO2, hvis det er kalkmørtel. Det kan du ikke gøre godtigen bare ved at komme vand i.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-09 15:03

YT.....

Du skærer vel heller ikke det mugne af maden

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-08-09 15:16

Citat
Du skærer vel heller ikke det mugne af maden

Det gjorde jeg på en ost i morges.

Vi ses senere......måske

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-09 15:23

Jeg kender også folk der "retter" bøjede søm

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-08-09 15:42

- og jeg bøjer "rette" søm, sådan er vi heldigvis forskellige...

Godkendelse af svar
Fra : momomo

Dato : 18-08-09 15:51

Tak for svaret transor. Jeg køber en ny ps. i morgen!

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-08-09 00:05

jamen Luffe - det har jeg ofte gjort (jeg er her dog endnu) -
Hvis nogen kender blåskimmeloste, så ved de også hvad det betyder når der dannes "mug" på en ost ........................ den kan KUN blive bedre .......

Citat
Det gjorde jeg på en ost i morges.

Vi ses senere......måske

VELBEKOMME ................

sådan en "gammelost" som har været gravet ned i møddingen et par måneder ...... UHM -
mon det findes bedre ???
Det kan forbedres med både "en stærk hjemmelavet sennep" eller med en god "solbærgelé"

ha ha - men nogen smider det jo ud - andre "kaster perler for svin"

med hensyn til mørtelen, så vil jeg også råde dig til at købe en ny pose - den koster jo heller ikke en bondegård ..........
hav´en rigtig god uge allesammen
Bennymanden

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 19-08-09 11:29

til transor:
forstår det ikke, det er kalkmørtel dvs. ingen cement. Kalk og sand. Kalk kan da godt tørre og så røres op igen el.?

Kommentar
Fra : Bowie520

Dato : 08-10-09 11:57

Ud med lortet og en ny pose på banen...Længere er den ikke....

Anders..