/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
2,94 % i rente over 3 år.
Fra : vedikkealt
Vist : 707 gange
100 point
Dato : 18-08-09 06:58

Jeg skal have gemt 150.000 kr. med en bindings periode på 3 år, og er blevet tilbudt en rente på 2,94 %...lyder ikke af meget.

På Mybanker.dk ser det ud som om jeg max. kan få lige omkring 2.50 %...endnu mindre....

Er der nogen her der ved noget...

Kunne også på Mybanker hente et tilbud...men mon så man kan komme i lommen på en penge købmand der hænger med røven i vandskorpen...???

Jeg ser først eventuelle svar sendt i aften.

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 110 point
Dato : 18-08-09 07:12

Det er vel en OK rente. Det er jo ikke så mange penge igen, og 3 år er en "kort" periode.
Hvis du vil binde dem i 5 vil du få mere i rente.

Renten er bare meget lav for tiden. Du skal tænke på at du kan låne fra banken til en extrem lav rente for tiden.
Det ville jo ikke gå hvis du kunne låne penge i banken til samme rente som de låner ud til

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-08-09 07:51

Omkring 13.000 før skat er vel heller ikke dårligt.

Køb nogle aktier hvis Du har is i maven.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 18-08-09 08:02

Aktier...mener Bagger har nogen i overskud..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-09 08:08

De alm. banker giver da vist også mere hvis du vil binde i min. 2 år.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 18-08-09 08:12

For ikke så længe siden reklamerede Danske Bank med 3%, men jeg er ikke klar over, om det stadig er gældende.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-08-09 08:19

hvis du har gæld er der mere ide i at betale af på den i stedt for. så sparer du renteudgiften der og det er helt sikkert mere end du får i rente på dine penge

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-08-09 09:44

At betale gæld af:
Mange gange er det en god balance at have både gæld som man kan afdrage uden at suge på lappen og samtidig have kapital i baggrunden, man kan selvfølgelig afvikle den mest rentetunge gæld.

Og Bagger-aktier...........
Fin Nørbygaard har mistet ALT, på en måde selvforskyldt da han har glemt den gyldne regel om at fordele risikoen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-08-09 12:10

for ganske kort tid siden annoncerede Danske Bank med 3% rente for 1 årig bindingsperiode.

Aktier skal du kun købe hvis du kan sove trygt om natten selv om du taber pengene.

Du kan dog se om der er statsgældsbeviser eller andet ligså sikkert med en passende kort horisont.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 25-08-09 12:52

Du kan sætte pengene i PenSam Bank hvis du er offentligt ansat eller har familie der er det, så får du 2,5% i rente samtidig med at der ikke er en masse gebyrer eller bindingsperioder. Pt er der krig om indlån, så renten må forventes at komme længere op også er det ærgeligt at have bundet sig for 3 år.

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-08-09 13:02

Så er valget faldet på Sparekassen Limfjorden, www.sparlim.dk de vil give 3,07 med en binding på 3 år.

Sparekassen Limfjorden var også dem der sparede mig for 220.000 kr. i renter på mit Andelsboliglån...

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 24-09-09 18:29

Tak for svaret thulin.

Du har ret, renten ER lav for tiden, og bankerne er jo ikke kendt for at forærer noget væk... så de godt 3 % i Sparekassen Limfjorden er jo nok det man kan få ud af det - lige nu...