/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Rådhusvielser
Fra : Rytterknaegten
Vist : 773 gange
100 point
Dato : 17-08-09 22:19

Hej.
Er der nogen der ved om man kan se Vielser på feks KBH Rådhus nogen steder??
Mvh Rytterknægten

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 17-08-09 22:29

Hej Rytterknaegt

Jeg har lige fundetdet samme spørgsmål i DIS Danmark

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?4,468670

Prøv at se om det hjælper dig videre. God jagt

/Frits

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 17-08-09 23:53

Stadsarkivet på Rådhuspladsen

Lis

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-08-09 12:16

Du kan bare gå ind og kigge på. Det er en offentlig forestilling.

Der er nok flest lørdag eftermiddag.

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 18-08-09 23:54

*lol* transor

Siden spørgsmålet stilles i kategorien slægtsforskning, mener Rytterknægten selvfølgelig optegnelser i stil med kirkebøger... ikke aktuelle vielser...

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 19-08-09 00:03

Dette spørgsmål er knyttet til mit andet spørgsmål her på siden: jo ligesom i kirkebøgerne, står der vel fødselsdato og fødested??
Mvh
Rytterknægten

Accepteret svar
Fra : f.larsen

Modtaget 100 point
Dato : 19-08-09 00:39

Det ser ud til du er nødt til at besøge Landsarkivet. Jer er ikke stødt på andre måder at finde frem til det materiale du søger.
Følger man linket der er angivet i spørgsmålet på DIS Danmark, jeg henviste til øverst, kommer man ind på arkivdatabasen DAISY:

http://www.daisy.sa.dk/

I arkivskaber skrives "København"
I arkivserie skrives "ægteskab"

så får man oplyst placeringen af materialet og også bestille materialet.

/Frits

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 24-08-09 22:48

Tak for svaret f.larsen.

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 24-08-09 22:53

Selv tak og fortsat god jagt

Hilsen Frits

Kommentar
Fra : lasseemil

Dato : 25-08-09 19:37

Det kræver (desværre for dem der bor langt væk) personlig henvendelse.