/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Rockets 40, smøger
Fra : Dj_Kaffe
Vist : 1341 gange
100 point
Dato : 17-08-09 14:27

Hej alle sammen..

Er der nogen der ved, hvordan det hænger sammen med at bestille smøger/cigaretter hjem fra udlandet?.. Er godt klar over der er regler for hvor mange man må tage med over osv, men tænkte mere på hvordan man betaler den manglende afgift? Altså om jeg overhovedet kan bestille dem på nettet og stadigvæk betale afgiften??..

Og er der så iøvrigt nogen der ved om smøger af mærket "Rockets 40" kan købes i danmark, og evt hvor?...

På forhånd mange tak :)

Daniel

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-08-09 14:43

Køb dem i Irland, kun 7,50 € pr pakke

Jeg tror slet ikke nogen udenlandske butikker sender smøger eller tobak til private i andre lande, i givet fald var det væltet rundt med spørgsmål omkring samme i forums, som spam i mailboxen op bannerreklamer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-09 14:48

Citat
Jeg tror slet ikke nogen udenlandske butikker sender smøger eller tobak til private i andre lande

Jo da...

Men jeg er ikke sikker på Skat hopper på den

http://www.cigarette-online.eu/page.php?value=produkty&id=58

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-08-09 15:08

Snif.....
Det er et polsk firma der ikke skriver et kvæk om forventede afgifter, ikke engang om hjemlandets moms er betalt, der står kun fragt.

Jeg tror Du skal spørge SKAT, hellere det end at få konfiskeret i postcentret.........så Du røgen ?

Kommentar
Fra : Dj_Kaffe

Dato : 17-08-09 15:23

LuffeA - var noget dyrt i forhold til hvad jeg selv har fundet :)
og ved også at man kan købe dem over nettet..

Refi - kender godt siden, de for dyrer og oplyser for lidt.. og hvad er det så iøvrigt skat skal hoppe på?.. ønsker at købe smøgerne lovligt og derfor betale told og afgift, så forstår ikke hvad du mener?..

LuffeA - ja kan godt ske det bedste måske var at tage kontakt til skat, men da jeg kender deres vente tider ang. telefonen og problemer med at finde ud af deres egne regler, tænkte jeg at jeg ville prøve her først. :)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-08-09 15:39

Jeg tror slet ikke tobak er (dansk) afgiftsfrit, så ville det blive hentet i større mængder ligesom øl.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-09 16:42

Citat
ønsker at købe smøgerne lovligt og derfor betale told og afgift

Bl. a. får du følgende problemer...

Bandarolerne skal skiftes
Sproget (advarsler) på pakkerne skal være på DANSK...

Bare for at nævne et par stykker

At "de" sender dem som "gaver" er Skat nok ligeglade med..... - den kan gå i lande hvor der IKKE er specielle afgifter....

Så det vil blive en dyr "cancer"

Kommentar
Fra : Dj_Kaffe

Dato : 17-08-09 16:45

afgiftsfrit?.. :) kan godt ske det er mig der ikke er helt skarp idag, men forstår ikke hvad du mener?.. altså det jeg prøver at finde ud af er hvor, og hvordan jeg betaler told, afgift og evt moms.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-09 16:50

Citat
altså det jeg prøver at finde ud af er hvor, og hvordan jeg betaler told, afgift og evt moms.

Du nedsætter dig som tobaksimportør og bliver registreret ved Skat....

Kommentar
Fra : Dj_Kaffe

Dato : 17-08-09 17:14

altså kommer det ikke stadigvæk an på hvor meget man importere? :s.. for nu tænkte jeg bare på en 3 - 4 katonner, altså 1280 smøger.. (der 8pakker i et karton og 40smøger i hver pakke)

og hvis bandarollen skal skiftes, vil jeg gerne vide hvordan det så kan være lovligt at kører til tyskland og tage 200 smøger eller hvor meget det er, med hjem. som hverken har monteret dansk bandarole eller advarsel?...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-09 19:06

Citat
vil jeg gerne vide hvordan det så kan være lovligt at kører til tyskland og tage 200 smøger eller hvor meget det er, med hjem

Der henter du dem jo SELV - det er IKKE import

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 17-08-09 19:14

Fordi at 200 stk er grænsen ved grænsekøb

Køb et par pakker L.A. mens Du venter på svar fra SKAT, de smager dog lidt af halm

Kommentar
Fra : Dj_Kaffe

Dato : 20-08-09 18:45

okay på den måde :).. da sjovt der skal være forskel på om jeg henter dem eller posten gør.. :)

kan godt ske jeg bare må vente og selv tage nogen med hjem næste gang jeg er ude og rejse :)..

kommer vidst ikke meget længere med dette spørgsmål, men da i begge to har svaret så godt i nu kunne. Hvem synes i så selv det er rimeligt jeg giver point til?..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-09 20:48

VI syntes det er den DU vælger

Godkendelse af svar
Fra : Dj_Kaffe

Dato : 11-10-09 18:49

Tak for svaret LuffeA.