/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
USB diske
Fra : kj
Vist : 777 gange
500 point
Dato : 16-08-09 15:09

Jeg har 2 Seagate 250GB USB diske, jeg har ikke benyttet den computer de normalt kører på i længere tid, men ville igang med filmredigering igen i går(regnvejr) Men ak-og ve, jeg kan kun se den ene disk i stifinder, har tjekket alle USB stik på PC-en, flyttet rundt på den jeg kan se, genindstalleret USB drivere Chipset drivere m.m., men kan stadig ikke se den ene i stifinder.
Jeg kan godt se den i USB panelet, men den er nedtonet. BIOS er også i orden.

Når jeg så flytter den på en anden PC, kan jeg pludselig se alle mine filer i stifinder, jeg kan også åbne dem, men når jeg ser i USB panelet er den også nedtonet, men jeg godt alligevel stoppe den.

Hjælp, det er mine videofilm af børnebørn de sidste fem 7 år, så jeg meget interesseret i et bud på fejlen.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-08-09 15:16

Citat
Når jeg så flytter den på en anden PC, kan jeg pludselig se alle mine filer i stifinder, jeg kan også åbne dem,
Kan du kopiere filerne over på denne pc?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-08-09 15:45

Ja, men jeg vil gerne kunne brug disken på den anden PC, da den den er tilsluttet nu er noget mindre, og ældre.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-08-09 15:56

Det styresystem du har skal kunne håndtere den partitionsstørrelse og det filformat du har på harddisken. Ellers kan du ikke se den.

Lidt ælde bios klarer f.eks ikke partitioner over ca 130 GB.
Win 95 klarer ikke NTFS formatet . osv.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-08-09 16:10

Jeg kører Win 2000 Proff. og PC'en har i snart 3 år kørt med 2 Seagate HD'er på 250GB hver, foruden 2 interne HD'er a 120GB hver, og der har ikke været problemer før nu. Og det er kun den ene jeg ikke kan se i stifinder.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 16-08-09 16:11

Prøv at gå til Diskhåndtering,
tryk Win-tast+R, skriv diskmgmt.msc i boksen der åbner,
kan du se disken der?,
hvis du kan,
højreklik på den og vælg Skift drevbogstav og Sti,
klik så på rediger og så vælger du et ledigt drevbogstav,
klik ok,ok

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-08-09 16:35

Citat
Kan du kopiere filerne over på denne pc?
Og det kan du. Så det synes jeg, du skal gøre, inden du laver alt muligt andet med den externe. Så har du da filmene, hvis der går helt kage i alle experimenterne

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-08-09 16:40

Det der ligger på den externe (synlige), der virker på begge dine pc-ere, kan du så flytte over på den ½-usynlige, kopiere filmene over på en synlige, og vupti, så kan du arbejde med filmene på den kraftige pc.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-08-09 17:20

Til transor og heller22, det ved jeg udmærket, jeg har bare ikke 200GB til rådighed andre steder lige nu, og desuden er jeres svar jo ikke et svar på hvorfor jeg pludselig ikke kan se den, på den PC den hele tiden har kørt på.

Klaudis forslag prøver jeg senere, jeg lukker ned nu (har fået gæster), og de næste par dage kalder arbejdet igen(sælvstændig)

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-08-09 17:49

Citat
heller22, det ved jeg udmærket
Jamen, det er da godt. Jeg ville bare sikre mig, at du havde en back-up, før der blev begyndt at "lege" med det usynlige drev. Så held med det. Og så tøffer jeg stille ud af dit sp.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-08-09 07:35

Importer den fremmede disk i diskhåndtering.

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 17-08-09 10:06

kj> Alt kan ske når det drejer sig om USB og det er ikke altid det er en fordel at have den i de boxe
derfor have altid sådan en her tilrådighed
http://www.olsens-it.dk/shop/usb-til-sata-177p.html (USB til SATA/IDE 3,5" 2,5" Adapter m. strømforsyning )

elektronikken i de såkaldte HD-bokse er ikke altid for gode
og registreringsdatabasen i MS skal man altid have en backup af for den kan også lave kage i den
men måske kan dette gøres :::
http://shopping.netsuite.com/s.nl/c.ACCT17691/ctype.KB/it.I/id.2432/KB.95/.f

-----------------------------------------------------------------------------------------
og hvis alt svigter så er det ud af usb boxen og sæt den som slave / master og så direkt ind i maskinen med den..

Kommentar
Fra : kj

Dato : 17-08-09 10:51

Srømforsyning og box kontroleret efter Seagates anvisninger, og er i orden.
Spørgsmålet som også bare således. Disken Har kørt i ca 3 år uden problemer, men nu kan Windows pludselig ikke se den, men flytter jeg disken til anden PC'er, er der intet galt. Der en Seagate af samme slags på den PC, og der er ikke noget galt.

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 17-08-09 11:07

det er jo også det jeg mener ,med at det kunne tyde på at din registreringsdatabase er korrupt

Kommentar
Fra : kj

Dato : 17-08-09 12:34

til dos-man
PC'en har 2 ens USB diske den ene kan ses i stifinder, den anden ikke, piller jeg den fra der kan ses, kan jeg stadig ikke se den anden. Men når dene kan ses og USB i øvrigt virker på både USB HUB, printer m.m. hvordan kan registringsdatabasen så være korrupt

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 17-08-09 13:09

hvad laver du ? sider du bare og leger med stifinder ? jeg sagde at USB er til tider underligt den ene dag gør den dit og den anden dag gør den dat

prøv nu for H...................
at gøre dette
http://shopping.netsuite.com/s.nl/c.ACCT17691/ctype.KB/it.I/id.2432/KB.95/.f

så kan man udelukke det ! for ellers køre du i samme rille for det kan jo også være at du skal ind og rode i group policy

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 17-08-09 14:20

det er feks. dette jeg mener med korrupt for det kan også være det der er galt

http://www.pctools.com/guides/registry/detail/1107/

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 23-08-09 11:28

Tak for svaret Klaudi.
Du ledte mig på sporet, jeg brugte dog ikke helt dine anvisninger, men åbnede partition Magic, der kunne jeg se disken, jeg omdøbte den, og vupti, så var den med i systemet igen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-08-09 11:36

Fino, takker og velbekommen