/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
JVC digital video
Fra : olskar
Vist : 813 gange
500 point
Dato : 16-08-09 15:07

Vi har købt et digital video camera model: JVC Everio GZ-ms90. Kameraet indspiller video i MPEG2 formatet som er kompatibelt med SD- video-formatet. Kameraet er ikke kompatibelt med andre digitale videoformater. Vi har dog behov for at arbejde med filerne i Movie maker. Ved nogen mon hvordan? Kender nogen et konverteringsprogram som med sikkerhed kan bruges? Downloades eller købes?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-08-09 22:53

MgP2 er det gængse og almindelige format til film, så er du sikker på at der er den begrænsning?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-09 13:47

Mpeg2 er IKKE et filmformat - det hedder blot mpeg - men det er et komprimeringsformat for mpeg og kan være lavet med et UTAL af codecs...

Selvom du kan se filmen i WMP (altså har det rigtige codec) er det langt fra givet at det kan importeres i WMM (og den kan ellers importere mpeg) - desværre...

WMM er et meget "billigt" videoredigerinsprogram....

Så godt som ALLE andre videoredigeringsprogrammer vil ikke have nogen problemer med at loade filmen...

Min anbefaling - Uleads programmer

http://www.ulead.com/runme.htm

Kommentar
Fra : olskar

Dato : 19-08-09 16:07

hvor kan man læse/lære noget om digital video programmer formater mv. ??

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 19-08-09 19:04
Godkendelse af svar
Fra : olskar

Dato : 20-08-09 06:35

Tak for svaret refi.