/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Kende url til søskende/forældre-frames
Fra : leifnel
Vist : 717 gange
200 point
Dato : 28-10-01 23:14

Jeg har lavet et "send til et ven" cgi-script, der laver en email med url'en fra refererer, og laver en email "hej kurt, jeg synes du skal se denne url: http://www.xxx.yy/zzz/ppp.html"

Det virker godt nok, hvis det ikke var for det at siden er en del af et frameset, så url'en peger ikke på en "hel" side.

Er det muligt for cgi-scriptet at finde ud af navnet på de øvrige sider?

En frameside med "send til en ven" på har altid de samme "omgivelser".

Det vil nok være for ugly at lave en url. der hedder "www.xxx.yy/visside?top=ppp.html&side=qqq.html&midt=rrr.html", så jeg kunne forestille mig at cgi-scriptet kunne gemme navnet på søskende og forældre (cgi-scriptet køres i samme frame som den side, der skal sendes en mail om) i en tabel.

Den sendte url skulle så være www.xxx.yy/visside.cgi?side=rrr.html.

visside.cgi ville så slå ppp.html op, og lave en rå frameside. Den skulle så have en "onload="top.location=ppp.html;side.location=qqq.html:midt.location=rrr.html;"

Det skal laves så lidt som muligt om på de eksisterende sider, ellers skulle det hele laves om til noget databasestyret noget, hvis jeg måtte bestemme. (Og havde tid...)

Kommentarer udbedes.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 210 point
Dato : 28-10-01 23:56

"leifnel" <leifnel.news@kandu.dk> skrev:
[klip]
> Er det muligt for cgi-scriptet at finde ud af navnet på de øvrige sider?
Ja.

> En frameside med "send til en ven" på har altid de samme "omgivelser".
I det tilfælde tror jeg mit svar på den forrige post fra Uffe Holst
kunne inspirere... - måske? (ellers undskyld ulejligheden)

mvh
morten

Kommentar
Fra : deurell

Dato : 29-10-01 16:01

jeg ved at man kan lave et sccript der ligger på en side som gør at den kun åbner i sit frameset.
Desværre er det jo så vidt jeg kan se ikke det du søger, men det må absolut være muligt.

Godkendelse af svar
Fra : leifnel

Dato : 29-10-01 22:20

Tak for svaret Morten Abildgaard.