/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
extender og access punkt
Fra : findus10
Vist : 499 gange
20 point
Dato : 12-08-09 16:19

Hey jeg har lige købt en linksys extender som jeg har sat til at forlænge mit trådløse signal fra mit zyxel access punkt.
Jeg ville høre om det var muligt enten på pc'en eller extenderen at vælge hvilke computere der skulle bruge hvad. Så en pc tæt på access punktet ikke kommer til at koble op med extenderen som står længere væk, når nu de kører med sammen ssid?[YOUTUBE][/YOUTUBE]

Findus10

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-08-09 19:46

Dine comp. vil sansynligvis gå efter bedste signal, og det er jo den der er tættest på eller den med færrest forhindringer.
Jeg ved ikke om du kan lave MAC filtrering på din extender alene, eller om alt skal styres fra router, især når de har samme navn.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 20 point
Dato : 12-08-09 23:47

Det er ikke alt du får lov til at bestemme.!!!!
Din extender, også kaldet en repeater, vil bruge samme kanal som ditaccesspoint sender på, og bruger også samme SSID.
Din bærebare og andre trådløse forbindelser vil koble sig op til det fortrukne net med en forud fastsat SSID. Her vilden så bare vælge det signal der er stærkest.
Det er stadig din routers DHCP der styre alle forbindelser.

Godkendelse af svar
Fra : findus10

Dato : 01-10-09 12:13

Tak for svaret severino.