/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
6ugers kursus af kommunen?
Fra : SjalaJonez
Vist : 478 gange
300 point
Dato : 12-08-09 11:16

Hey alle i dejlige mennesker

Jeg står nu som arbejdsløs og får kontanthjælp af kommunen.
Jeg har snakket med jobcenteret om at jeg gerne ville på noget AMU kursus, men de siger at det kun er for folk der står med at arbejde men som er ledige?? Og at når man er på kontanthjælp kan man ikke få det.
Det tror jeg jo så selvfølgelig ikke på for mener bestemt at have hørt at loven er sådan at man har ret til de 6 ugers kursus, selvom man er på kontanthjælp. Eller er det bare mig der har hørt helt forkert??

Har prøvet at søge lidt på nettet om det, men aner simpelhen ikke hvor jeg skal søge efter det, så mangler en side hvor der står noget om det

Hav en fantastisk dag..

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 12-08-09 11:26

det skal lige siges at jeg ingen uddanelse har

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 310 point
Dato : 12-08-09 11:42

Du kan læse mere om kontant hjælp på denne side:
https://www.borger.dk/EMNER/ARBEJDEOGBESKAEFTIGELSE/DAGPENGE%20OG%20KONTANTHJ%C3%86LP/Sider/Kontanthjaelp.aspx

Så vidt jeg ved, har du kun ret til 6 ugers kursus, hvis du er på dagpenge - d.v.s. medlem af en A-kasse.

Citat
det skal lige siges at jeg ingen uddanelse har

alt efter din alder, kan du evt. starte på en uddannelse - og så aftale med dit jobcenter, om hvordan du kan modtage støtte eller skal søge om SU.

Men husk fremover, at melde dig i en A-kasse - så er du bedre sikret.

Godkendelse af svar
Fra : SjalaJonez

Dato : 12-08-09 15:36

Ja det kan jeg godt se, der kan jeg vist ikke hente noget.. øv bøv
Men mange tak for hjælpen

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-08-09 15:37

Selv tak.