/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Tastatur
Fra : refi
Vist : 1279 gange
100 point
Dato : 12-08-09 08:36

Som på al anden elektronik er der vel også ½ års garanti samt 2 års reklationsret på tastatur og mus.....

Spørgsmålet er nu - dækker det også slidte taster der ikke længere kan læses på....

Visse taster bliver jo brugt mere end andre, E - R og T er nok dem der slides mest.

Problem:

Uanset hvor dyrt og godt vi køber tastaturerne er de simpelthen slidt "rene" efter ½ år

Skal så også lige sige at de ABSOLUT ikke bliver brugt mere end normalt og at der er tale om "logitech" - Det er ikke sådan at der bliver skrevet breve dagen lang....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-08-09 08:52

- mit DELL tastatur er fra februar 2004. Når jeg ellers husker at rense det, står alle tegn stadig knivskarpt...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-09 08:55

Godt for dig - men HVAD hjælper det mig

Kommentar
Fra : kj

Dato : 12-08-09 09:39

Klag til Logitech, jeg sidder og skriver med et gammelt "Copam" tastatur, der er 25 år gammelt, alle bogstaver, tal og tegn er til stede i fuldt omfang, andre steder har vi også tastaturer, som er købt billigt i "METRO" for mange år siden, de er også stadig uden mangler, hver gang jeg har bygget nye PC'er, har vi beholdt de gamle tastaturer. Årsagen til at vi har beholdt dem, er kvaliteten og at anslaget er fuldstændigt fejlfrit, hvorimod at de tatstaturer vi har prøvet fra bl.a. Logitech havde dåligt anslag, ikke samme anslag på alle taster m.m.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 12-08-09 09:39

Det tastatur jeg nu bruger som er Logitech, er 3 år og ingen problemer af den slags, det bliver brugt hver dag i mange timer - uden den slags skavanker som du nævner.
Vh. Fleng

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-09 09:52

Det skal måske lige nævnes at vi taler "sorte" tastaturer.....

De "gamle" grå havde ikke de problemer

Det kan da ikke være rigtigt at vi har været uheldige med ALLE....

Det jeg er nysgerrig efter er netop om det gælder ALLE sorte tastaturer - for så nærmer det sig vel en "konstruktionsfejl"

Jeg mener tasterne er jo det vigtigeste på et TASTATUR

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-09 09:56

PS...

Det samme sker jo også på mange fjernbetjeninger med tiden, men der er det nok nemmere at acceptere dårlig kvalitet

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 12-08-09 10:21

Er det ikke lidt absurd at betale det samme - for så at godtage´en dårligere kvalitet? Dersom ingen protesterer, bliver de så ikke mere og mere dårligt?

Men ingen af mine tastaturer er blevet så slidt som refi's, og mange af dem er gamle.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 12-08-09 10:23

På mit sorte-med-hvide-tegn Logitech tastatur er det m, n, a, l, k, o, e, æ, ø, s, d, ;, :, der ikke kan ses mere.
Men det er så også tre år gammelt.

Men ja, det er en fejl, og når tastaturet er ulæseligt efter et halvt år, er det fordi det er fabrikeret for dårligt, og derfor gælder reklamationsretten selvfølgelig.

Nu skriver du ½ års garanti, det findes ikke medmindre sælger skriftligt har givet en garanti.
men i det første ½ år efter købet i den toårige reklamationsperiode , formodes en fejl, der ikke skyldes forkert brug, at have været til stede fra produktet var nyt, og derfor skal forhandleren erstatte varen, hvis han ikke kan bevise, at varen var fejlfri...og forkert brug kan det jo ikke ligefem kaldes at bruge tasterne på et tastatur, medmindre det, som jeg hørte for en tid siden, var ejerens papegøje der pillede tasterne af

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-08-09 10:49

Jeg havde et sort IBM der klarede 7 år, men her var det nærmere tasterne der var blevet lysere, tegnene var ikke slidt ned.
På alle sorte overflader, matte som blanke, ses slid hurtigere visuelt end på lyse, og hvad tastaturer angår er det vel ikke alle der 100 % følger forskrifterne for rengøring, samt at ru hud, en anelse snavs på fingrene samt sved og andet gør sit for at nedbryde overfladen.

Endelig er der temperamentet, jeg har kolleger der tramper i tastaturet, det slider også overfladen når fingrene glider, og man får sgu bare en dum bemærkning igen hvis man fortæller dem at det også virker uden at trampe.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-08-09 10:56

Det sorte Logitech tastatur med hvide tegn, som min søn købte for snart 3 år siden, der er samtlige tegn lige så tydlige i dag, som da han købte det.

Det er et tastatur, som bliver brugt meget hver dag.

Ingen tegn på slid.

Klag der hvor du har købt dit tastatur. Det kunne da være interessant at høre, hvad de har at sige til det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-09 11:06

Ja - det ender nok med jeg lige må vende Bilka

Har da gudskelov kvittering endnu (ca. 1 gammelt men fejlen har rgentlig været begyndende allerede efter 3-4 mdr.)

Så måske man skulle have været lidt hurtigere på aftrækkeren....

Nogen der har prøvet klager til logitech ???? - Måske man skulle starte der...

Modelnavn er S 510

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-09 11:08

PS.

Tastaturer fungerer elles udmærket - HVIS MAN KAN RAMME

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-09 11:08

Det gav allerede et par fejl

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-09 11:10
Kommentar
Fra : Højris

Dato : 12-08-09 11:55

Så er der jo også tastaturet på min HP Pavilion, der kan jeg sagtens læse hvad der står.
Under den forudsætning at tasterne altså er der. Det er simpelt hen et rigtigt dårligt tastatur,men det træner blindskriften når der kun er en sort gummidup at trykke på.
Skulle jeg have det til rep. vil der gå op til tre uger, og det vil/kan jeg ikke vente på.
Højris

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 02-09-09 11:18

Tak for svaret dova.

Funny funny....

Bilka kendte problemet og havde fået en del retur...

Åbenbart en dårlig sending de havde på tilbud... (måske derfor de var på tilbud)

De byttede UDEN vrøvl - da det åbenbart vare alle solgt i den periode....

Så de får lige et par stykker mere vi har....